scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

[WYWIAD] Joanna Jonas: Galeria Wiślanka w Żorach zaskakuje swoją architekturą

joanna-jonas-galeria-wislanka

Zależało nam, by Galeria Wiślanka zdecydowanie wyróżniała się na tle innych obiektów handlowych swoją architekturą – mówi w rozmowie z SCF News/Retailnet.pl Joanna Jonas, autorka projektu muralu na elewacji, identyfikacji wizualnej (współpraca: Damian Górny) i wnętrz Galerii Wiślanka (współpraca: plus8 architekci).

Projekt architektoniczny Galerii Wiślanka jest niezwykle przemyślany. Uwagę zwraca spektakularny mural nawiązujący do historii miasta. Czy od samego początku towarzyszyło Państwu założenie, że centrum handlowe ma być integralną częścią tkanki miejskiej?

Joanna Jonas: Zależało nam, by Galeria Wiślanka zdecydowanie wyróżniała się na tle innych obiektów handlowych swoją architekturą nie tylko na Śląsku, ale w całym kraju. Zastosowaliśmy wiele rozwiązań, które stanowią o wyjątkowym charakterze tego projektu. Obiekt miał nie tylko w pełni wpisywać się w charakter miasta Żory, ale także zwracać uwagę, przyciągać klientów swoim pięknem i nie pozwolić nikomu przejść obojętnie. Integralną częścią koncepcji architektonicznej Galerii Wiślanka jest ogromny mural, którego treść stanowią motywy nawiązujące do historii miasta oraz krajobrazu drogi krajowej numer 81, potocznie zwanej Wiślanką. Mural ten jest swoistą opowieścią o Żorach i Wiślance. Wśród licznych lokalnych i regionalnych akcentów wpisanych w jego kompozycję są znane mieszkańcom obiekty zaczerpnięte z krajobrazu miasta. Dominującym motywem przedstawienia jest symbol Śląska – szyb kopalniany. Charakterystycznym elementem historii Żor są pożary, które znalazły swoje odzwierciedlenie w kompozycji muralu. W całym projekcie pojawia się symbolika skłaniająca także do przemyśleń, na przykład z ognia wyfruwa ptak jako zapowiedź nowoczesnych, młodych Żor. Ogień i pożar, o którym myślimy, nie jest jednak w żaden sposób destrukcyjny. Jest twórczy oraz pozytywny i ma zwiastować nadchodzące przemiany. Chcieliśmy uszanować kontekst miejsca, nawiązać kolorem i materiałem do Muzeum Ognia, wprowadzić dodatkową wartość do tkanki miasta, wzbogacić przestrzeń publiczną. Wiślanka ma być blisko ludzi, ich potrzeb oraz tożsamości.

Galerię Wiślanka charakteryzuje też nowoczesny design wewnątrz, którego elementy także są odbiciem jej lokalizacji…

JJ: Projekt wnętrz podążał za wcześniej przyjętym językiem form wynikającym z identyfikacji wizualnej. Zależy nam na tym, by całość naszego przekazu wizualnego była bardzo spójna. Opieraliśmy się na module trójkąta i motywie linii. Zredukowaliśmy kolorystykę do czerni, bieli i kolorów drewna z akcentami w kolorze miedzi, harmonizującej z elewacją. Najbardziej charakterystycznym elementem aranżacji wnętrz są autorskie tapety, które wypełniają ściany galerii obrazami nawiązującymi do kontekstu miejsca, krajobrazu regionu. Autorką projektu
tapet jest artystka Izabela Wądołowska. Bardzo istotne było dla nas również to, by galeria została wyposażona w meble krajowych producentów, co gwarantowało ich dobry, polski design. Wśród naszych mebli są wyroby m.in. marek Noti czy Zano, a także meble wykonane na zamówienie przez polskiego producenta.

Hasło kampanii reklamowej Galerii brzmi „Tak blisko”. Co stanowiło inspirację dla jego powstania?

JJ: Zależy nam na tym, by Galeria Wiślanka była centrum handlowym pierwszej potrzeby dla żorzan oraz mieszkańców okolicznych miejscowości, dla których dotychczasowa oferta zakupowa była dość skromna. Hasło „Tak blisko” sugeruje wprost, że nikt już nie musi podróżować do innych miast, by odwiedzić salony swoich ulubionych marek. Od chwili otwarcia galerii klienci mają wszystkie popularne sklepy w zasięgu ręki, co jest niezwykle komfortowe. Dzięki temu mieszkańcy mogą zaoszczędzić czas i spożytkować go na rodzinne spotkanie na przykład w ramach seansu w naszym kinie Helios. Wiślanka ma być nie tylko tradycyjną destynacją zakupową, ale także miejscem, w którym przyjemnie spędza się wolny czas. W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników dziś jeszcze nie zachęcamy wprost do długiego przebywania w naszym centrum, ale jesteśmy przekonani, że w chwili opanowania pandemii nasz obiekt będzie tętnił życiem towarzyskim niczym drugie serce miasta.

Zdążyli Państwo zorganizować otwarcie galerii pełne atrakcji. Obecnie jednak działania marketingowe muszą wyglądać inaczej. Jak udaje się Państwu prowadzić skuteczny dialog z klientami?

JJ: Obecnie bardzo istotne jest budowanie lojalności klientów poprzez odpowiednią i zróżnicowaną komunikację zarówno w samym obiekcie, jak i w naszych prężnie działających mediach społecznościowych. Organizujemy cykliczne akcje, które nie powodują zbędnego gromadzenia się klientów. Przygotowaliśmy w ostatnim czasie konkurs na maskotkę centrum handlowego oraz cieszący się ogromną popularnością konkurs dla lokalnej społeczności „Zostań twarzą Galerii Wiślanka”. Mamy także w planach organizację wielu spektakularnych wydarzeń, których w Żorach jeszcze nie było, ale musimy poczekać na bardziej sprzyjający czas.

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Projekty

galeria-wislanka-zory-wizualizacja-mallson
galeria handlowa
20 000 m2
Galeria Wiślanka to pierwsza nowoczesna galeria handlowa w Żorach. Obiekt znajduje się tuż obok skrzyżowania drogi krajowej DK81 (zwanej potocznie…
Baza danych

Firmy

blysk-logo
developer/inwestor
Firma Błysk działa na rynku od 1991 roku. Spółka jest inwestorem powstającej w Żorach Galerii Wiślanka. W ramach grupy kapitałowej…
Baza danych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów.

* indicates required