PARTNERZY PORTALU

[WYWIAD] Teresa Jonas, Galeria Wiślanka: nowy wymiar zakupów

Współczesne centrum handlowe musi łączyć różne funkcje oraz oferować atrakcyjny i zróżnicowany mix najemców. Musi być atrakcyjne i ciągle zaskakiwać w taki sposób, by klienci chcieli w nim spędzać swój czas – mówi w rozmowie z SCF News/Retailnet.pl  Teresa Jonas, inwestor, prezes zarządu Wiślanka S.A.

Śląski rynek charakteryzuje się dużym nasyceniem powierzchni handlowej. Dlaczego zdecydowali się Państwo na budowę nowej galerii handlowej w tym regionie kraju?

Teresa Jonas: Jesteśmy spółką, która od wielu lat związana jest ze śląskim biznesem, gdzie prowadzimy firmę dystrybucyjną Błysk oraz sieć Drogerie Polskie, która obecnie jest najszybciej rozwijającą się franczyzową siecią drogeryjną w kraju, posiadającą łącznie ponad 200 placówek handlowych. Znamy rynek Górnego Śląska oraz potrzeby i oczekiwania jego mieszkańców. Poprosiliśmy również wiodące firmy consultingowe działające na polskim rynku o odpowiednie opracowanie w tym zakresie. Żory nie były więc przypadkową lokalizacją – to miasto z rosnącym potencjałem zakupowym, obecnie najmłodsze na Śląsku, z szansą na wielki rozwój, co potwierdza prestiżowy ranking „fDi’s Polish Cities of the Future 2019/20” opublikowanym przez „Financial Times”. Ranking fDi bada rozwój ośrodków miejskich na całym świecie, tworząc listę tych z największym potencjałem. Brytyjski dziennik wskazał miasta, które mają szansę na największy rozwój i w tym gronie znalazły się właśnie Żory. Miasto zostało sklasyfikowane jako szóste najlepsze w Polsce pod względem efektywności ekonomicznej – to najwyższa lokata spośród wszystkich miejscowości województwa śląskiego. Mieszkańcy przez lata musieli podróżować do innych miast, by zrobić zakupy w sklepach swoich ulubionych marek. Od chwili otwarcia Galerii Wiślanka mają do swojej dyspozycji kompleksową ofertę, na którą czekali naprawdę długo. Gdy mówimy o dużym nasyceniu powierzchnią handlową na Śląsku, mamy na myśli największe ośrodki tego regionu, gdzie rzeczywiście często znajduje się po kilka centrów handlowych. Żory dotychczas były białym punktem na mapie rynku centrów handlowych. To dlatego zdecydowaliśmy się na
otwarcie właśnie tam pierwszego centrum handlowo-rozrywkowego, które ponadto nie posiada żadnej bezpośredniej konkurencji.

Proces komercjalizacji obiektu w dużej mierze zbiegł się z czasem pandemii koronawirusa. W chwili, gdy wiele marek ograniczyło swoją ekspansję, Państwu udało się osiągnąć stopień komercjalizacji bliski 100 proc. Jakie działania podjęto, by tego dokonać?

TJ: Współczesne centrum handlowe musi łączyć w sobie funkcje oraz oferować atrakcyjny i zróżnicowany mix najemców. Musi być atrakcyjne i ciągle zaskakiwać w taki sposób, by klienci chcieli w nim spędzać swój czas. Zależało nam, aby galeria nie była wyłącznie tradycyjnym miejscem zakupów, ale pełniła funkcję miastotwórczą i kulturotwórczą poprzez bogatą ofertę rozrywkową dla gości w każdym wieku. Ta koncepcja spotkała się z dużą przychylnością najemców, którzy obdarzyli projekt ogromnym zaufaniem już na samym początku. Wraz z firmą Mallson Polska bardzo precyzyjnie podeszliśmy do procesu doboru najemców. Przede wszystkim zależało nam na tym, by w galerii znalazły się najbardziej lubiane i oczekiwane marki do tej pory nieobecne na lokalnym rynku. Duży wpływ na decyzje najemców miała przemyślana koncepcja części rozrywkowej, w której znalazło się pierwsze w mieście wielosalowe kino sieci Helios oraz nowoczesna i największa w regionie sala zabaw dla dzieci Jupiter (ponad 600 mkw.). Galeria Wiślanka to pierwsze centrum handlowe w Żorach, a więc najemcy nie musieli obawiać się konkurencyjności i jakiejkolwiek kanibalizacji marek. Ponadto niezwykle istotna jest też doskonała lokalizacja obiektu – leży on bardzo blisko nowo powstałego centrum przesiadkowego, przy skrzyżowaniu popularnej drogi krajowej DK81 potocznie nazywaną Wiślanka i drogi wojewódzkiej DW935, która tworzy obwodnicę miasta i prowadzi do autostrady A1. W zasięgu Galerii Wiślanka (do 30 min.) mieszka 750 tys. mieszkańców (źródło: GFK). Tuż obok centrum handlowego mieści się przystanek bezpłatnej komunikacji miejskiej i parking na 600 miejsc postojowych. Wszystkie te elementy wpływają na
bezpośredni komfort klientów.

Na uwagę zasługuje jeszcze jeden istotny aspekt. Do Żor udało się sprowadzić wiele wcześniej niedostępnych marek…

TJ: To prawda. Jak wspominałam, przy procesie komercjalizacji braliśmy pod uwagę przede wszystkim oczekiwania przyszłych klientów. Badanie i znajomość rynku dokładnie nakreśliły nam kierunek działania. Galeria Wiślanka posiada więc w swoim portfolio marki z wielu branż, które to brandy były go oczekiwane przez klientów. Jako rodzinne centrum zakupów – w pełnym znaczeniu tego słowa – posiada szeroką ofertę z zakresu branży fashion zarówno dla kobiet, mężczyzn, nastolatków, jak i dzieci. Wśród debiutujących w mieście marek znalazły się salony otwarte
w najnowszych konceptach: Sizeer, Ryłko, Wojas, Apart, Yes, Smyk, Monnari, Solar, Tatuum, Home&You, Vistula, Wólczanka, Bytom, Kubenz, Vision Express, KS Sport czy 4F. A już niebawem do tego grona dołączą New Yorker oraz Douglas. W naszej strefie gastronomicznej znalazły się także lubiane i niedostępne wcześniej w Żorach lokale, np. Pizza Hut, Makarun, Burger Route 66 czy cieszące się ogromną popularnością wśród żorzan lodziarnie Sopelek oraz Lodomania. Galeria Wiślanka miała być odpowiedzią na potrzeby mieszkańców i to udało nam się zrealizować w stu procentach.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Projekty

galeria handlowa
20 000 m2
Galeria Wiślanka to pierwsza nowoczesna galeria handlowa w Żorach. Obiekt znajduje się tuż obok skrzyżowania drogi krajowej DK81 (zwanej potocznie…
Baza danych

Firmy

Firma Błysk działa na rynku od 1991 roku. Spółka jest inwestorem powstającej w Żorach Galerii Wiślanka. W ramach grupy kapitałowej…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Osoby

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy

Osoby

Opcje