Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Trendy w ecommerce na 2021: opłaty ratalne za zakupy online i opcja “buy now – pay later”

Według eMarketera wartość sprzedaży w internecie w USA wzrosła w 2020 r. o 18 proc. Statista podaje, że dla Niemiec ten wzrost wyniesie 22 proc., dla Francji 27 proc., a dla Wielkiej Brytanii 31 proc. Dla Polski prognozowany jest ponad 30-procentowy wzrost branży e-commerce.

Eksperci są zgodni, że tegoroczne tempo wzrostu w e-commerce jest nadzwyczaj duże i skorelowane z pandemią. Czego możemy zatem spodziewać się w przyszłym roku w związku z oczekiwanym wygasaniem Covid-19? Według opinii Pawła Szukalskiego, członka zarządu, Comperia.pl, w 2021 roku jeszcze więcej polskich e-sklepów wprowadzi opłaty ratalne za zakupy online i rozwiązania typu “buy now – pay later” natomiast zapowiadane wejście Amazona bezpośrednio do Polski może jeszcze zwiększyć liczbę zakupów w polskim internecie.

– Choć Polska należy w tym roku do najdynamiczniej rosnących rynków europejskich w e-commerce, należy pamiętać o tym, że wraz z początkiem pandemii startowaliśmy z “niższego poziomu” niż kraje zachodniej Europy. Konsument polski wciąż nie jest tak świadomy jak niemiecki, który np. za pomocą funkcji “kup teraz, zapłać później” potrafi kupić trzy-cztery te same artykuły. Zachowa jedynie przesyłkę, którą dostanie jako pierwszą. Resztę zwróci – przysługuje mu w końcu darmowy zwrot. Nie wiąże się to z żadnym obrotem gotówki z jego strony – podkreśla Paweł Szukalski, członek zarządu, Comperia.pl

R E K L A M A

Zapowiadane wejście Amazona bezpośrednio do Polski może jeszcze zwiększyć liczbę zakupów w polskim internecie

– W 2021 roku jeszcze więcej polskich e-sklepów wprowadzi opłaty ratalne za zakupy online, rozwiązania typu “buy now – pay later”, pożyczki 0 proc. na wybrane towary. Wiemy o tym, ponieważ same sklepy zgłaszają się do nas szukając tego typu rozwiązań. Ze względu na przyspieszoną edukację polskich e-klientów w ostatnim roku nie przewiduję spowolnienia zysków całego sektora ecommerce w 2021 r. Długo zapowiadane wejście Amazona bezpośrednio do Polski może jeszcze zwiększyć liczbę zakupów w polskim internecie. Otwarte pozostaje jednak pytanie, czy wszystkie podmioty ecommerce będą rosły proporcjonalnie. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że platformy cyfrowe takie jak Grupa Allegro, Aliexpress i Amazon monopolizują niektóre branże – podsumowuje Paweł Szukalski.