PARTNERZY PORTALU

[WYWIAD] Tomasz Gawlik, ALDI: w tym roku zakładamy otwarcie dwusetnego sklepu w Polsce

tomasz-gawlik-aldi

Mamy pojedyncze sklepy w galeriach, ale biorąc pod uwagę okoliczności, ekspansja w centrach handlowych nie jest naszym priorytetem – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl / SCF News Tomasz Gawlik, Dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji sieci ALDI w Polsce

Pomimo niesprzyjających warunków, ubiegły rok był dla Państwa sieci bardzo pracowity.

W 2020 roku udało nam się otworzyć, pomimo panującej pandemii koronawirusa, 24 nowe sklepy – to rekordowy wynik w całej historii naszej obecności na polskim rynku. Szczególnie pracowita była końcówka roku. W samym grudniu uruchomiliśmy 13 sklepów, w tym trzy jednego dnia w Trójmieście. To dość niecodzienna sytuacja, ale wszystko udało się zrealizować i jesteśmy dumni z efektów.

Pandemia w żaden sposób nie pokrzyżowała Państwu planów?

W oczywisty sposób bezpośredni kontakt z urzędnikami, sanepidem czy wydziałami architektury był utrudniony, ale na szczęście wszystkie zakładane projekty udało się wdrożyć. Trzeba podkreślić, że na wysokości zadania stanęły również współpracujące z nami firmy budowlane, które dotrzymały zakładanych terminów prac.

Mówi Pan o historycznej liczbie nowych otwarć osiągniętych w 2020 roku. Czego możemy spodziewać się w bieżącym roku? Sytuacja na rynku wciąż daleka jest od stabilnej.

Obecnie nasza sieć liczy ok. 170 sklepów. Plany na 2021 rok zakładają otwarcie ok. 45 nowych sklepów. Siedem już udało się uruchomić. Widzimy oczywiście jaka jest sytuacja, niektóre pozwolenia na budowę wciąż są procedowane, jednak wiemy już, że mimo pandemii rozwój jest możliwy, dlatego kontynuujemy przyjęty plan.

Podczas naszej ostatniej rozmowy wspomniał Pan, że długofalowe plany zakładają jeszcze szybsze tempo ekspansji w kolejnych latach. Podtrzymuje Pan tę deklarację?

Zdecydowanie. W kolejnych latach zamierzamy zwiększyć tempo i otwierać jeszcze więcej sklepów, niż do tej pory. W tym roku zakładamy otwarcie dwusetnego sklepu w Polsce, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Porozmawiajmy w takim razie o lokalizacjach. Jakie miasta znajdują się na Państwa radarze?

Celujemy przede wszystkim w największe miasta, a także miejscowości turystyczne. W ubiegłym roku otworzyliśmy np. sklep w Ustce. Jeżeli warunki będą sprzyjające, to chętnie wejdziemy również do mniejszych miast. Takimi przykładami mogą być np. Nisko, gdzie przejęliśmy sklep po sieci Intermarche, czy Gorlice, gdzie otworzyliśmy sklep w lokalnym parku handlowym. Z dużym zainteresowaniem przyglądamy się północnej części naszego kraju. Wspominałem już o otwarciach w Trójmieście. W tym roku zadebiutujemy w Szczecinie. Nowe lokalizacje wpłyną na obszar logistyki, dlatego w najbliższych miesiącach kluczowe dla rozwoju sieci będzie usprawnienie działań w tym zakresie. Już nad tym pracujemy.

Nie zapominamy też o inwestycjach w już istniejące sklepy. W tym roku planujemy gruntownie przebudować i zmodernizować trzy sklepy, a w czterech powiększyć salę sprzedaży.

Skoro mowa o sali sprzedaży – jaka jest standardowa powierzchnia Państwa sklepów?

Nasze standardowe sklepy mają około 1 tys. mkw. powierzchni. Szczególną dbałość przykładamy do komfortu zakupów, zależy na tym, żeby klienci mieli szerokie alejki między półkami, żeby produkty świeże były właściwie wyeksponowane. Wszystkie nasze sklepy zostały przebudowane zgodnie z konceptem ANIko, w większości nowych sklepów znajdują się pokoje dla matek z dziećmi.

Wspominał Pan o otwarciu sklepu w parku handlowym w Gorlicach. Czy ten format obiektów handlowych jest dla Państwa najbardziej atrakcyjny?

Z pewnością parki handlowe są obecnie bardzo atrakcyjnym miejscem na lokalizację naszych sklepów. Dają klientom możliwość zrobienia komplementarnych zakupów, mają wygodne parkingi, dzięki oddzielnym wejściom dają poczucie większego bezpieczeństwa.

A galerie handlowe?

Mamy pojedyncze sklepy w galeriach, ale biorąc pod uwagę okoliczności, ekspansja w centrach handlowych nie jest naszym priorytetem.

W czasie pandemii zauważalnie zwiększyło się zainteresowanie klientów usługą e-grocery. Czy na tym polu planujecie jakieś wdrożenia?

Bardzo intensywnie obserwujemy ten rynek i w przyszłości będziemy chcieli być jego częścią. Nad szczegółowymi rozwiązaniami na pewno będziemy pracowali z centralą w Niemczech.

Na początku pandemii najważniejsza stała się odpowiedź na pytanie, na czym zależy nam w tej chwili, co jest priorytetem. Odpowiedź była prosta – bezpieczeństwo zakupów, zapewnienie ciągłości dostaw przy jednoczesnym rozwoju asortymentu. Rozwijamy równolegle inne usługi, które są obecnie ważne dla klientów, takie jak dostępność paczkomatów firmy InPost. Paczkomaty tej firmy zostały już zainstalowane przed niemal 80 sklepami naszej sieci, tylko w ubiegłym roku przybyło ich 32. Ten proces będzie kontynuowany.

Na koniec pytanie o inną inwestycję, nad którą pracuje Państwa sieć. Chodzi o instalacje fotowoltaiczne.

Przykładamy dużą wagę do społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonej i odpowiedzialnej działalności, dlatego będziemy rozwijać m.in. wspomniane przez Pana instalacje fotowoltaiczne w naszych sklepach. W tym roku zamierzamy zainstalować je na ok. 15 sklepach. W kolejnych latach będziemy kontynuowali ten proces. Poza względami ekologicznymi, to również docelowo spora oszczędność. Szacujemy, że dzięki fotowoltaice przez 2 miesiące w roku będziemy uzyskiwali “darmowy” prąd.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Najemcy

artykuły spożywcze
Lokalizacji: 169
Aldi to międzynarodowa sieć sklepów spożywczych. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie. Strategia Aldi to wyselekcjonowany asortyment wysokiej…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top