Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Galeria Wiślanka z kolejną akcją pomocową

W obronie godności i niezależności, a przeciwko dyskryminacji i niesprawiedliwości – Galeria Wiślanka rusza z akcją „Jaskółka”. Działania podjęte z inicjatywy dyrekcji centrum handlowego mają wesprzeć kobiety dotknięte ubóstwem menstruacyjnym.

Brak dostępu do środków higieny menstruacyjnej utrudnia angażowanie się w edukację i pracę zarówno dziewczętom, jak i dojrzałym kobietom. Problem ten powoduje wykluczenie społeczne z wszelkiej aktywności. Powodujące poczucie wstydu utrapienie dotyka około 20 proc. Polek, także Żorzanek.

Galeria Wiślanka wspiera potrzebujących

W Żorach koordynatorkami akcji „Jaskółka” są Anna Ujma, na co dzień Dyrektor Zarządzająca Galerii Wiślanka oraz Ewa Kałus, Kierowniczka w Szkole Podstawowej nr 15.

W pierwszym etapie swoich działań wsparciem zostały objęte dziewczęta ze szkół. Działania w ramach „Jaskółki” już wsparło także kilka osób prywatnych.

Pomocną dłoń do organizatorów wyciągnęła także Weronika Cembrzyna, dyrektorka Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żorach. Przekazane do MOPS-u środki higieny, w tym podpaski będą dostarczane potrzebującym przez asystentów rodziny oraz pracowników socjalnych.

Akcję poparła także Liliana Bocian. Znana żorska wolontariuszka będzie prowadziła punkt „Jaskółki” przy ul. Promiennej.

Akcja „Jaskółka” Galerii Wiślanka to działanie mające na celu walkę o godność kobiet dotkniętych ubóstwem menstruacyjnym. W Polsce, ale i na całym świecie to ciągle temat tabu. Gorąco zachęcam do lektury raportu „Krwawy problem. Ubóstwo menstruacyjne: dlaczego i jak musimy je zakończyć”, który dostępny jest na stronie www.kulczykfoundation.org.pl – mówi Anna Ujma, Dyrektor Zarządzająca Galerii Wiślanka.

Jest to pierwszy na świecie dokument poświęcony analizie sektora Zdrowia i Higieny Menstruacyjnej (ang. menstrual health and hygiene, dalej MHH) oraz efektywności programów pomocowych mających przeciwdziałać ubóstwu menstruacyjnemu na świecie. Raport został opublikowany przez Kulczyk Foundation oraz Founders Pledge.

Jesteśmy na początku drogi, przed nami dużo pracy. Każde wsparcie będzie na wagę złota. Wszystkie instytucje, firmy, organizacje pozarządowe czy osoby prywatne, które chcą dołączyć do naszej akcji zapraszamy do kontaktu. Drodzy Państwo czekamy na Wasze maile. Wspólnie możemy więcej – mówi Ewa Kałus, koordynatorka akcji.

Blisko 20 tys. mkw. GLA

Galeria Wiślanka to pierwsze nowoczesne centrum handlowe w Żorach, które oferuje klientom blisko 20 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej (GLA), na której swoje salony otworzyli m.in.: Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay, Douglas 4F, Orsay, Diverse, Solar, Tatuum, Ryłko, Wojas, Sizeer, Greenpoint, Esotiq, Triumph, CCC, Drogerie Polskie, Rossmann, KS Sport, Empik, Smyk, RTV Euro AGD, Vistula, Wólczanka, Bytom, Kubenz, Home&You, Apart, Yes, Swiss, Vision Express czy Pepco. W najnowszym koncepcie handlowym otwarty został także popularny dyskont spożywczy Lidl, a na spragnionych kinowych premier czeka kino Helios. Ofertę gastronomiczną wzbogacają ponadto lokale m.in.: Pizza Hut, Makarun, Burger Route 66, American Ice Dream, Sopelek czy Lodomania. Za komercjalizację obiektu odpowiedzialna jest firma Mallson Polska.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników