Jokr: nowy gracz wchodzi na polski rynek

jokr-kurier

Jokr uruchamia globalną platformę umożliwiającą wygodne zakupy online z błyskawiczną dostawą. Firma tworzy sieć lokalnych “darkstores” czyli miejskich magazynów zlokalizowanych w wybranych dzielnicach – dzięki którym jest w stanie dostarczać zamówienia w ciągu zaledwie 15 minut.

Dzięki technologii Jokr będzie mógł idealnie dopasować się asortymentem i ofertą do potrzeb mieszkańców danej okolicy. Jednym z pierwszych miast, w których Jokr rozpocznie działalność, jest Warszawa.

Jokr rozpoczyna działalność także w wybranych miastach Europy, Stanów Zjednoczonych i Ameryki Łacińskiej.  Jokr działa już w Mexico City (Meksyk), Limie (Peru) i São Paolo (Brazylia). W planach jest szybka ekspansja, m.in. w Nowym Jorku (USA), Bogocie (Kolumbia), a także w kolejnych miastach Europy i Ameryki Łacińskiej.

Warszawa na pierwszej linii

Warszawa jest jednym z pierwszych miast na świecie, gdzie Jokr buduje swoją obecność. – Jest to raczej sytuacja wyjątkowa. Zazwyczaj polski rynek jest dla globalnych graczy ważny, ale nie priorytetowy, co oznacza, że po sukcesie w innych krajach Polska wchodzi do gry z kilkuletnim opóźnieniem. Tym razem powstaje startup, wspierany przez największe globalne fundusze VC, i Polska jest na pierwszej linii frontu – zauważa Marcin Kurek, współtwórca funduszu VC Market One Capital.

– Mamy wszystkie atuty by szybko zdobywać polski rynek. Zbudowaliśmy już silny i kompetentny zespół, w którego DNA jest sprawna egzekucja. W ciągu najbliższych miesięcy chcemy zatrudnić kolejne kilkadziesiąt osób – z którymi wspólnie zmienimy zasady gry w zakresie błyskawicznych dostaw online w Polsce – podkreśla Piotr Lagowski, Co-Founder Jokr. – Od początku budujemy nasz team w oparciu o wartości, które stoją za sukcesem profesjonalnych drużyn sportowych – grę zespołową, zaufanie i transparentność, gotowość na feedback czy odpowiedzialność za swoje działanie – dodaje Piotr Lagowski.

Dostawa w maksymalnie 15 minut

Światowy rynek handlu detalicznego wart jest 8 bilionów dolarów, z czego tylko około 3 proc. stanowią zakupy online. To stwarza ogromne możliwości dla platformy.

Jokr tworzy globalną platformę, dzięki której możliwe są błyskawiczne dostawy produktów spożywczych i nie tylko. Wykorzystuje do tego sieć tzw. “darkstores”, czyli magazynów obsługujących daną lokalizację. – Dzięki takiej mikrolokalności, nasza platforma zapewnia natychmiastową i szybką dostawę klientom – w czasie do 15 minut – podkreśla Lagowski.

Ważną cechą rozwiązania Jokr – opartą na analizie danych i technologii – jest umiejętność dostosowywania oferty poszczególnych “darkstores” do potrzeb konkretnej społeczności lokalnej. Jokr na bieżąco analizuje dane zakupowe, dzięki czemu oferta produktowa staje się coraz bardziej dopasowana do potrzeb konsumentów mieszkających na danym obszarze.

Takie podejście otwiera też drogę dla lokalnych sprzedawców i producentów, pozwalając im sprzedawać swoje towary za pośrednictwem platformy. Włączenie “local heroes” umożliwi małym, sąsiedzkim firmom zwiększać swój zasięg, bez konieczności budowania skomplikowanej infrastruktury logistycznej czy sieci dostaw. – Zapewniamy małym firmom dostęp do szerokiego grona konsumentów, poprzez demokratyzację handlu detalicznego – wyjaśnia Piotr Lagowski, Co-Founder Jokr.

– Handel detaliczny znajduje się w punkcie zwrotnym. Zakupy nowej generacji muszą być szybsze i bardziej dopasowane. Jokr na nowo definiuje ten obszar, czyniąc handel bardziej inteligentnym, wygodniejszym i przyjemniejszym. Chcemy zwrócić konsumentom coś, co jest bezcenne – ich czas. Jokr dostarcza zamówienia w ciągu 15 minut – nieomal natychmiast i bez minimalnej wartości zamówienia. To pozwoli nam stworzyć zupełnie nowe doświadczenia zakupowe – mówi Ralf Wenzel, Founder & CEO Jokr.

Facebook
LinkedIn

PARTNERZY PORTALU

Informacje partnerów portalu

Najnowsze informacje

Scroll to Top