Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Esotiq & Henderson: rekordowa sprzedaż w kanale e-commerce

Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej ma za sobą najlepszy I kw. w historii. Mimo okresu naznaczonego trzecią falą pandemii koronawirusa Grupa Esotiq & Henderson odnotowała wzrost wszystkich istotnych parametrów operacyjnych.

Skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,3 mln zł wobec 1,9 mln zł straty rok wcześniej. Sprzedaż Grupy wzrosła do 45,8 mln zł (+19,6 proc. r/r), natomiast EBITDA ukształtowała się na poziomie 6,8 mln zł (+260 proc. r/r). Kluczowa dla wyników Grupy była sprzedaż w Internecie, która osiągnęła rekordowy poziom 12 7 mln zł (+130 proc r/r).

– Rok 2021 rozpoczęliśmy od ustanowienia kolejnych rekordów – jak choćby przychodów, historycznie najwyższego wyniku netto w I kw., najwyższej w historii sprzedaży w Internecie czy największej liczby członkiń Esotiq Club (1 056 6 tys.). To nie tylko powód do dumy, ale i potwierdzenie dojrzałości i efektywności naszej organizacji. Konsekwentna realizacja długoterminowej strategii opartej na doskonaleniu oferty asortymentowej, rozbudowie zdywersyfikowanej sieci sprzedaży oraz działaniach reorganizacyjnych znalazły odzwierciedlenie w wynikach finansowych – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Cele Esotiq & Henderson na 2021 r.: chcemy dalej rosnąć, zarówno w kanale e-commerce, jak i tradycyjnym modelu

Władze spółki mają jasno określone cele na 2021 r. – Chcemy dalej rosnąć, zarówno w kanale e-commerce, jak i tradycyjnym modelu. Planujemy ekspansję sieci i otwarcie kolejnych 11 salonów w Polsce oraz 7 za granicą, głównie opartych o franczyzę. Nie wykluczamy inauguracji nowych salonów w centrach handlowych – będzie to uwarunkowane od lokalizacji takich miejsc. Salony stacjonarne stanowią ważny element strategii omnichannel. Nie tylko generują sprzedaż i budują wizerunek marki, stanowią również punkt odbioru i zwrotów e-zakupów. Oczywiście nie zapominamy o sprzedaży w Internecie. Jestem przekonany, że rekordowe wyniki w I kw. nie wyczerpują potencjału e-commerce – uważa Adam Skrzypek.

Na koniec I kw. 2021 r. Grupa posiadała 312 salonów, w tym w tym 242 sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 19 408 mkw.

Na poziomie jednostkowym w I kw. 2021 r. Esotiq & Henderson S.A wypracował 45,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 7,4 mln zł EBITDA oraz 2,9 mln zł zysku netto

Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą. Esotiq obecnie posiada 312 salony w całej Grupie, w tym 242 sklepy franczyzowe i 70 sklepów własnych.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników