scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

JYSK ma już 251 sklepów w Polsce

jysk1a

W okresie od września 2020 do sierpnia 2021 całkowita sprzedaż w JYSK Polska, wliczając eksport, wyniosła 2,89 mld zł . Sprzedaż w sklepach wzrosła 13% w porównaniu z rokiem poprzednim.  Sprzedaż internetowa wzrosła o prawie 50 %.

Sieć w Polsce dynamicznie się rozwija, otwierając nowe sklepy oraz modernizując dotychczasowe, wzmacnia wielokanałowość sprzedaży, jak i zwiększa asortyment produktów związanych ze zrównoważonym rozwojem. 

Online w górę o  50 %

Wyzwania roku pandemicznego, w tym tymczasowe zamknięcia sklepów stacjonarnych przekierowały dużą cześć zainteresowania klientów do sklepu on-line. Sprzedaż online wzrosła blisko 50% w porównaniu do roku poprzedniego. Udział on-line, włączając usługę click&collect, w całości sprzedaży wyniósł około 16%. W zeszłym roku strona JYSK.pl miała 56 189 279 wizyt, co oznacza wzrost o 24,37% w porównaniu do roku poprzedniego. 

Bliżej domów klienta

– Miniony rok finansowy miał swoje wyzwania, związane z tymczasowym zamknięciem większej części naszych sklepów, dostępnością towarów oraz ich transportem. W JYSK od wielu lat współpracujemy z polskimi dostawcami, chociażby dostawcami mebli, czy materaców umożliwiając im eksport produktów na inne rynki JYSK, co nie tylko ma pozytywny wpływ na polską gospodarkę, ale również zabezpiecza łańcuch dostaw – mówi Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK Polska. 

– Niezmiennie dostosowujemy się do potrzeb naszych klientów. Wprowadzamy nowe standardy związane ze zrównoważonym rozwojem, rozbudowujemy sieć w Polsce, aby nasze sklepy były jeszcze bliżej domów klientów. Czas spędzany w domach podczas pandemii pokazał jak ważna jest przestrzeń wokół nas, jej funkcjonalność i komfort, który nam daje – dodaje Padalak. 

Już 251 sklepów

W sierpniu 2021 r. JYSK otworzył swój 250 sklep na rynku polskim. W całym, minionym roku finansowym otworzonych zostało 16 nowych placówek, a 23 sklepy zmodernizowano do konceptu 3.0. W planach jest dalszy rozwój i plany otwierania od kilkunastu do kilkudziesięciu sklepów rocznie. Obecnie sieć posiada 251 sklepów, a docelowo przewiduje do 500 swoich placówek w Polsce. 

– Wierzymy w przyszłość sklepów stacjonarnych, przy jednoczesnym rozwijaniu wielokanałowości i udogodnień dla klientów. Mamy asortyment, który wpisuje się w unikatowe potrzeby użytkowników: komfort spania, funkcjonalne wyposażenie przestrzeni, dlatego czasami ważne jest dokładne poznanie produktu i fachowa porada, jakiej mogą udzielić nasi sprzedawcy w kontakcie bezpośrednim, ale też znaczenie ma oczywiście skandynawski design – dodaje Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK Polska. 

Bliżej i wygodniej dla klienta 

JYSK niezmiennie rozwija wielokanałowość sprzedaży oraz liczne udogodnienia dla zwiększenia płynności przepływu między poszczególnymi kanałami. Wprowadzone zostało kolejne udogodnienia dla klientów, sieć skróciła czas realizacji zamówienia składanego online do odbioru w wybranym sklepie (click&collect). Klient, który zdecyduje się na wypełnienie koszyka zakupowego online, będzie mógł odebrać zamówienie i opłacić w sklepie już po 30 minutach. 

Bardzo dobra oferta dla biznesu 

Dynamicznie rozwija się kanał sprzedaży B2B. W poprzednim roku finansowym sprzedaż w tym segmencie wzrosła o ponad 25%. Świetna oferta dla firm to szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny, możliwość obsługi dostaw dużych ilości w krótkim czasie. Firmy mogą korzystać z systemu ratalnej sprzedaży, dokonywać hurtowego zakupu Kart Podarunkowych. Dla podmiotów sektora publicznego wprowadzona została odroczona płatność. 

Zrównoważony rozwój i popularne produkty 

JYSK wdrożył w ubiegłym roku finansowym globalną strategię, związaną ze zrównoważonym rozwojem. Sieć przyjęła konkretne cele środowiskowe, jak zmniejszenia o 50% do 2030 roku, emisji gazów cieplarnianych powstających w związku ze zużyciem energii i ogrzewania we wszystkich lokalizacjach: w sklepach, centrach dystrybucyjnych oraz biurach. JYSK nieustannie pracuje nad zwiększeniem wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach bez uszczerbku dla jakości i bezpieczeństwa użytkowania. 

– Do końca 2024 roku wszystkie produkty JYSK i opakowania wykonane z drewna, tektury lub papieru będą opatrzone certyfikatem FSC®. Zobowiązaliśmy się również pozyskiwać do naszych produktów tekstylnych 100% bawełny z bardziej zrównoważonych źródeł. Wszystkie produkty w tym zakresie wymienimy w asortymencie sklepów do końca 2024 roku – mówi Sylwia Filimon, dyrektor komunikacji JYSK Polska.

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Najemcy

jysk-logo
wyposażenie wnętrz
Lokalizacji: 251
JYSK jest międzynarodową siecią handlową, wywodzącą się z Danii, która sprzedaje „wszystko dla domu”. Sieć założył Lars Larsen, który w…
Baza danych

Firmy

​JYSK należy do Lars Larsen Group, w której skład wchodzą liczne firmy, m.in. z branży wnętrzarskiej, sieć restauracji, pole golfowe.…
Baza danych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

Codzienny newsletter kierowany jest do profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów oraz dostawców nowoczesnych usług i technologii dla rynku retail

* indicates required