Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Newbridge spełniło życzenia 250 dzieci z domów dziecka i fundacji

Centra handlowe Newbridge z Krakowa, Torunia oraz Łodzi w mikołajki ponownie zachęcały do dobroczynności, organizując akcje charytatywne skupione na pomocy najmłodszym. W efekcie wsparcie i upominki od św. Mikołaja otrzymało blisko 250 dzieci i nastolatków.

Skutki przedłużającej się pandemii są bolesne dla wielu podmiotów, nie ominęły również domów dziecka czy fundacji działających w całej Polsce. Mimo zaangażowania osób prywatnych czy przedsiębiorców, codzienne funkcjonowanie placówek wymaga ogromnych nakładów finansowych i uzupełniania bieżących produktów.

Pomoc najmłodszym w dobie pandemii

Dostrzegły to centra handlowe z portfolio Newbridge, które w pierwszy weekend grudnia zorganizowały akcje mikołajkowe ukierunkowane na pomoc lokalnym organizacjom zapewniającym dzieciom wsparcie i specjalistyczną opiekę.

R E K L A M A

– Dobroczynność to coś, co od lat realizujemy w naszych centrach i do czego zachęcamy naszych klientów. Dlatego bez namysłu i tegoroczne mikołajki potraktowaliśmy jako pretekst, by wspomóc tych potrzebujących. Mimo że nasze działania CSR koncentrują się na różnych obszarach, m.in. ekologii, zdrowiu czy edukacji, to szczególny nacisk kładziemy na rozwój dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzin z naszego sąsiedztwa – mówi Marta Drzewiecka, director w Newbridge.

Blisko 250 spełnionych życzeń

Jak tym razem wyglądało to w praktyce? 4 grudnia w trzech centrach Newbridge oprócz tradycyjnego spotkania dzieci ze św. Mikołajem, dodatkowo odbyły się zbiórki oraz kiermasze charytatywne, podczas których w rolę brodatego mogli wcielić się najemcy oraz klienci spełniając prezentowe marzenia najmłodszych.

– Podczas wydarzenia każdy chętny mógł podzielić się zakupami i przekazać dzieciom do specjalnych koszów upominki oraz inne potrzebne produkty, o które poprosiły placówki z Krakowa, Łodzi i Torunia, m.in. zabawki, artykuły plastyczne, odzież, kosmetyki, świąteczne ozdoby, środki czystości oraz produkty spożywcze, w tym słodycze. Z kolei do puszek wolontariuszy można było przekazać dobrowolny datek – wyjaśnia Marta Drzewiecka.

I tak, zgromadzone tego dnia podarki w Nowych Bielawach doposażyły Fundację „Daj szansę” z Torunia, zajmującą się kompleksową rehabilitacją dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, w tym dzieci z poalkoholowym spektrum zaburzeń płodu FASD, a także wsparciem ich rodzin i opiekunów. Toruńskie centrum handlowe sfinansowało również 120 dzieciom znajdującym się pod opieką fundacji dodatkowe, spersonalizowane upominki.

Z kolei w Nowych Czyżynach w Krakowie zgromadzono dary na rzecz dwóch placówek opiekuńczo-wychowawczych SIEMACHA Spot 24/7 w Krakowie, której centrum handlowe jest oficjalnym sponsorem. W efekcie mikołajkowej akcji prezenty trafiły do rąk 24 wychowanków mieszkających w placówkach całodobowych SIEMACHA w Nowej Hucie. Udało się także wesprzeć krakowskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Przystanek Betlejem”, które podczas kiermaszu ozdób świątecznych zebrało kwotę 3 tys. zł.

Podobnym sukcesem zakończyła się zbiórka charytatywna w Nowej Górnej. Tam prowadzona była z myślą o podopiecznych Domu Dziecka dla Dzieci Chorych Fundacji „Dom w Łodzi” oraz Domu Dziecka dla Małych Dzieci w Łodzi. Wspólnymi siłami udało się zebrać 5 koszy produktów m.in. zabawek, artykułów spożywczych oraz środków higienicznych. W tym wypadku centrum handlowe Nowa Górna we współpracy ze sklepem Carrefour również przygotowało prezenty dla prawie 100 wychowanków łódzkich placówek. Wszystkie zgromadzone dary zostały przekazane dzieciom w asyście Świętego Mikołaja.

– Inicjatywa był reakcją na realne potrzeby naszych partnerów i okolicznych organizacji, których funkcjonowanie w dużej mierze zależy od zaangażowania darczyńców. Naszym priorytetem jako lokalnych centrów handlowych jest udział w projektach społecznych koncentrujących się na pomocy dzieciom i młodzieży, ale także inicjowanie takiego wsparcia i zachęcanie do podobnych gestów naszych klientów. Ostatnie mikołajki są naturalną kontynuacją tych działań – dodaje.

W akcje zaangażowali się nie tylko klienci robiący zakupy, ale także najemcy, m.in. marki Carrefour, Cukiernia Sowa, Jysk oraz Leroy Merlin.

W Polsce 6 obiektów

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typu ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl