Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Klaudia Rudewicz, Grupa Eurocash, Drogerie Koliber: wygrywamy dzięki naszej elastyczności

Epidemia miała znaczący wpływ na całą gospodarkę, w tym również na branżę kosmetyczną. W ciągu ostatnich lat obserwujemy zmieniające się nawyki i upodobania wśród konsumentów zarówno w kwestii wyboru produktów, ale także i samego sposobu dokonywania zakupów. Nasze drogerie wygrywają właśnie swoją elastycznością i szybkością działania w dopasowywaniu się do nich – mówi w rozmowie z Retailnet Klaudia Rudewicz, Dyrektor Generalny Ambra, Grupa Eurocash

Jakie są plany rozwoju sieci Drogerii Koliber na 2022 rok?

Ambra jest dystrybutorem produktów z kategorii chemii-higieny-kosmetyków, który efektywnie łączy biznes hurtowy z rozwojem konceptów detalicznych. Obecnie nasza sieć partnerska Drogerii Koliber liczy już ponad 180 drogerii partnerskich. Z kolei nasz autorski Shelf Program jest już wdrożony w ponad 200 sklepach spożywczych. Oba formaty są nieustannie ulepszane i rozwijane po to, aby jeszcze bardziej zwiększać konkurencyjność niezależnych przedsiębiorców na polskim rynku. Nasi partnerzy prowadzą punkty w różnych miejscowościach w Polsce i o różnej wielkości, które też cechują się różnorodnością asortymentową, odpowiadającą na lokalne potrzeby konsumentów.

R E K L A M A

Sieć Drogerii Koliber jest rozwijana w oparciu o system franczyzowy. Jakich partnerów poszukujecie?

Nasze drogerie są prowadzone przez niezależnych, polskich przedsiębiorców, których my jako organizator sieci staramy się wspierać każdego dnia m.in. w obszarze dystrybucji i zarządzania asortymentem, działań marketingowych, czy dostarczaniu nowoczesnych technologii, a także informacji na temat trendów rynkowych naszego sektora. Wszystkich chętnych do otwarcia drogerii zapraszam do kontaktu z naszą kierowniczką sieci, która w transparentny i rzetelny sposób przedstawi nasz system franczyzowy i odpowie na wszelkie pytania, lub wypełniając formularz kontaktowy na naszej stronie drogeriekoliber.pl. Myślę, że my Polacy posiadamy tzw. gen przedsiębiorczości. Nasza sieć partnerska Drogerii Koliber istnieje na rynku już 21 lat. Punkty handlowe są zlokalizowane głównie w małych i średnich miejscowościach w Polsce. Ostatnio otworzyliśmy drogerię w Wieprzu o powierzchni ponad 100 mkw., a także w Konopiskach o powierzchni ponad 70 mkw., ale mamy również mniejsze placówki operujące pod naszym szyldem.

Jakie otoczenie handlowe lubi drogeria Koliber?

Drogerie należące do naszej sieci partnerskiej znajdują się głównie w małych i średnich miejscowościach w Polsce. Bardzo często zlokalizowane są na osiedlach, w lokalnych pasażach czy pawilonach handlowych. Nasze drogerie w oczach konsumentów wygrywają z konkurencją na rynku przede wszystkim swoją elastycznością produktową, bliskością oraz profesjonalną i przyjazną obsługą.

Koliber to format bardzo elastyczny jeśli chodzi o powierzchnie. Jakie parametry lokalowe powinna mieć drogeria?

Nasze drogerie są zróżnicowane jeśli chodzi o powierzchnie lokali. Biorąc jednak pod uwagę oczekiwania konsumentów optymalnymi placówkami są punkty w dobrej, często odwiedzanej lokalizacji z wygodnym parkingiem, prostym wejściem oraz dobrze oświetlone, szczególnie wewnątrz, co sprzyja prawidłowej ekspozycji produktowej i pozytywnemu doświadczeniu zakupowemu na sklepie.

Jak wygląda współpraca z wynajmującymi Wam powierzchnię handlową? Czy jesteście pożądanym najemcą?

Ambra jest organizatorem sieci partnerskiej, a co za tym idzie wynajmującymi, a czasem i również właścicielami powierzchniami handlowej są nasi partnerzy biznesowi, czyli lokalni przedsiębiorcy. To oni otwierając drogerie nie tylko przyczyniają się do rozwoju danych miejscowości pod kątem ułatwiania dostępu do produktów higienicznych, chemicznych czy kosmetycznych ich mieszkańcom, ale także dając nowe miejsca pracy czy angażując się w lokalne inicjatywy i życie społeczne.

Jak ocenia Pani kondycję branży drogeryjnej w czasie pandemii i jak zmieniające się nawyki konsumenckie wpływają na Państwa działalność?

Epidemia miała znaczący wpływ na całą gospodarkę, w tym również na branżę kosmetyczną. W ciągu ostatnich lat obserwujemy zmieniające się nawyki i upodobania wśród konsumentów zarówno w kwestii wyboru produktów, ale także i samego sposobu dokonywania zakupów. Przykładowo pod kątem asortymentu, na początku epidemii środki ochronne czy preparaty dezynfekujące sprzedawały się w ogromnych ilościach tak samo jak i produkty do pielęgnacji w domu, podczas gdy np. kosmetyki do makijażu notowały zdecydowane spadki. Biorąc pod uwagę to, że jedyną pewną w życiu jest zmiana, osoby pracujące w branży handlowej wiedzą, że trendy konsumenckie są zmienne i trzeba je śledzić na bieżąco. Nasze drogerie wygrywają właśnie swoją elastycznością i szybkością działania w dopasowywaniu się do nich. Szczególnie w obecnych czasach, kiedy coraz większą wagę przywiązujemy do bezpieczeństwa i zdrowia własnego, coraz częściej wybieramy zakupy w lokalnych punktach dzięki czemu unikamy kolejek i dużych skupisk ludzi.

Koliber nie prowadzi sprzedaży online, ale mocno angażuje się w innego rodzaju działalność wspierającą sprzedaż.

Aktywnie wspieramy naszych franczyzobiorców i partnerów biznesowych prowadząc różnego rodzaju aktywności zarówno dla nich, jak i dla ich klientów m.in. konkursy z nagrodami zarówno stacjonarnie na sklepach, jak i poprzez nasze social media. Ostatnio również uruchomiliśmy newsletter konsumencki, do którego każda zapisana osoba otrzymuje bezpłatnie e-book z poradami dotyczącymi profilaktyki zdrowia. Testujemy również nowoczesne rozwiązania na naszych drogeriach np. w postaci ekranów reklamowych. Angażujemy się również w lokalne inicjatywy charytatywne czy różnego typu wydarzenia jak np. targi.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz