scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

Galeria SFERA umacnia pozycję na rynku najlepszych centrów handlowych w Polsce

galeria_sfera1

Galeria SFERA świętując swoje 20-lecie potwierdziła, że jest największym i najważniejszym miejscem handlu i rozrywki na Podbeskidziu. 4 nowe marki, 11 salonów poddanych modernizacji, rozwijanie współpracy z markami z grup INDITEX, LPP oraz CCC, istotne międzynarodowe wydarzenia kulturalne i rozrywkowe – tak w skrócie wyglądał 2021 rok. 

Rok 2021 w Galerii SFERA był czasem nowych otwarć oraz remontów. Łącznie do użytku oddano ponad 6 tys. m kw. nowej lub wyremontowanej powierzchni.

Najpopularniejsze marki nadal z Galerią SFERA

Wśród marek odzieżowych zagościły na stałe: LEE Wrangler oraz salon mody męskiej Recman. Gruntownego odświeżenia swoich wnętrz i dwukrotnego zwiększenia powierzchni w tym roku dokonały popularne wśród młodzieży sklepy Cropp i House należące do Grupy LPP, a w styczniu 2022 otworzy się w nowej lokalizacji dwupoziomowy salon Sinsay. Salon ZARA będący częścią najpopularniejszej odzieżowej grupy Inditex i jedynym salonem tej marki w regionie, przywitał klientów w nowej, zmodernizowanej przestrzeni. Rok 2021 zakończyło otwarcie nowoczesnego konceptu sklepów w kategorii off-price – HalfPrice, marki oferującej duży wybór produktów popularnych światowych producentów. W pierwszym kwartale 2022 roku zostanie powiększony i zmodernizowany salon Massimo Dutti.

Ponadto w 2021 do oferty dołączyła polska marka biżuteryjna Infinity, a do odnowionych salonów zaprosiły klientów: CCC, UNISONO, PZU, biuro podróży Coral Travel oraz kawiarnia So!Coffee. Szeroką ofertę w kategorii spędzania czasu wolnego urozmaiciły: otwarta w lutym księgarnia Świat Książki, a dla małych i dużych fanów dobrej zabawy – Strefa Rozrywki, która ruszyła z początkiem września. W kwietniu nowy, już drugi salon otworzyła sieć Rossmann w Galerii I.

– Zaufanie jakim obdarzają nas tak popularne sieci sklepów jak LPP, Grupa INDITEX czy CCC, pokazują, że Galeria SFERA to doskonały partner biznesowy, który dokłada wszelkich starań, aby wychodzić naprzeciw potrzebom swoich najemców i przede wszystkim klientów. Z końcem 2021 roku poziom wynajmu galerii wyniósł 98%. Nasza oferta skupia wyróżniające się brandy, które nieustannie podkreślają wysoką pozycję Galerii w regionie – mówi Monika Magner, Dyrektor Galerii SFERA.

Najlepsze wydarzenia kulturalne i wielki jubileusz

W grudniu tego roku Galeria SFERA obchodziła swoje 20-ste urodziny. Od czasu otwarcia w 2001 roku, SFERA na trwałe wpisała się w krajobraz miasta i stała się jednym z najważniejszych miejsc spotkań bielszczan. Tak wyjątkowy jubileusz zasługiwał na odpowiednie świętowanie. W atrakcje urodzinowe dla klientów zaangażowanych było 50 marek, co pozwoliło na stworzenie wyjątkowej puli 2 000 nagród.

– Galeria Sfera była pierwszym centrum handlowym IV generacji na Podbeskidziu, a także pierwszym projektem w Polsce, który zrewitalizował pofabryczne tereny miejskie, przywracając im użytkowy charakter. Jednym z założeń jej powstania była rewitalizacja śródmieścia i stworzenie nowoczesnej oraz bezpiecznej przestrzeni, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Dziś jest to najbardziej znane i najczęściej odwiedzane centrum handlowe w całym regionie, a klienci doceniają je za miłą atmosferę, atrakcyjną ofertę gastronomiczną oraz ciekawą architekturę. Według badań marketingowych przeprowadzonych przez firmę IQS 93% z nich deklaruje, że znajduje tu swoje ulubione sklepy – mówi Monika Magner, Dyrektor Galerii SFERA.

Mistrz Dobrych Praktyk i bezpieczeństwa

W dobie pandemii COVID-19 niezwykle ważne jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa. Już w lutym 2020 Galeria SFERA podjęła działania prewencyjne i wdrożyła odpowiednie procedury, mając na celu przede wszystkim ochronę zdrowia klientów, najemców oraz pracowników przebywających na terenie Galerii. Podjęte kampanie zostały wyróżnione jako Mistrz Dobrych Praktyk przez Polską Radę Centrów Handlowych w ramach prestiżowego konkursu dla branży handlowej PRCH Retail Awards.

W trosce o planetę, dzieci i zwierzęta

W mijającym roku w Galerii SFERA odbyło się aż 10 edycji akcji „Książka wspiera bohatera” oraz 5 odsłon akcji „Zabawki ratują zwierzaki”, niezwykle popularnych wśród klientów Galerii. Łącznie zebrano 41 290 złotych, które wsparły 6 domów dziecka i 11 świetlic środowiskowych w Bielsku-Białej i okolicach oraz organizacje pomagające zwierzętom.

– Takie akcje nie tylko pomagają potrzebującym organizacjom czy zwierzętom, ale również uświadamiają w zakresie nadmiernej produkcji odpadów. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że przedmioty, które używamy na co dzień lub które zalegają na naszych półkach mogą dostać drugie życie i przynieść radość nowym właścicielom – mówi Dagmara Gąsiorek, Marketing Manager Galerii SFERA.

W trosce o naszą planetę, Galeria SFERA angażuje się w wiele działań ekologicznych tj.:  gromadzenie wód opadowych (tak zwanej „szarej wody”), odzysk ciepłego powietrza (rekuperacja) oraz systematyczny recykling banerów reklamowych. Na jej terenie znajduje się stacja ładowania pojazdów elektrycznych oraz wcześniej opisane udogodnienia dla rowerzystów. W okresie wakacyjnym galeria podejmuje coroczne wyzwania sportowe w ramach charytatywnej akcji „Rower pomaga z Galerią SFERA”, współorganizowanej z Fundacją Ekologiczną ARKA.

Potwierdzeniem powyższych działań jest certyfikat BREEAM (BRE Environmental Assessment Metod) na poziomie excellent, który udowadnia dbałość o ekologiczne rozwiązania i udogodnienia dla swoich klientów oraz dla planety.

Numer 1 na Podbeskidziu

Galeria SFERA w Bielsku-Białej to największa galeria handlowa Podbeskidzia (132 000 m2 powierzchni użytkowej), pierwsze centrum handlowe IV generacji w regionie i pierwszy projekt
w Polsce, który zrewitalizował pofabryczne tereny miejskie, przywracając im użytkowy charakter. To także wyjątkowe portfolio 250 czołowych polskich i zagranicznych marek, z których aż 70% wybrało Sferę jako jedyną lokalizację swoich salonów na Podbeskidziu. Obiekt należy do funduszu ESCF II, reprezentowanego przez CBRE Investment Management.

Otwarta w 2001 r. galeria, wkomponowana w historyczne zabudowania Bielska-Białej, jest unikalnym projektem rewitalizacyjnym, w tak szerokiej skali. Obiekt zrealizowany na terenie dawnej fabryki włókienniczej, zachowując część oryginalnych zabudowań, połączył pamięć o bogatej historii miasta z użytkowym charakterem przestrzeni miejskiej. Galeria stworzona zgodnie z zasadą „miasto w mieście”, integrując funkcje kulturalne, handlowo-usługowe, rozrywkowe, biurowe i hotelowe stała się handlowym sercem Bielska i regionu.

Sfera ma wszystko to, czego szukamy w tętniącym życiem mieście. Największe portfolio marek w regionie, 25 restauracji i kawiarni serwujących potrawy z różnych zakątków świata, kluby muzyczne, kręgielnia, fitness, kino Helios, 4-gwiazdkowy hotel Qubus, ale także autorskie działania kulturalne – koncerty polskich i zagranicznych gwiazd, wystawy, przedstawienia teatralne oraz happeningi.

Galeria SFERA została wielokrotnie nagrodzona w prestiżowych konkursach branżowych. Ostatnim wyróżnieniem jest srebrna statuetka w konkursie PRCH Retail Awards 2020 w kategorii „Centrum Handlowe Roku – Best Performance”. Decyzją Jury na szczególną uwagę zasłużył utrzymujący się wysoki wskaźnik odwiedzalności Galerii SFERA, dobrze udokumentowany wzrost wskaźników biznesowych na przestrzeni ostatnich lat i spora liczba zrealizowanych akcji posprzedażowych, marketingowych oraz eventów. Działania Galerii SFERA zostały również wyróżnione w edycji 2021 konkursu PRCH odznaczeniem „Mistrz Dobrych Praktyk”.

 

 

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Projekty

sfera-bielsko-biala-front
mixed-use
43 000 m2
Galeria Sfera to śródmiejskie centrum handlowo-rozrywkowe w Bielsku-Białej. Obiekt łączy w sobie wiele różnorodnych funkcji. Składa się między innymi z…
Baza danych

Firmy

cbre-logo
retail agency, property management, usługi doradcze
CBRE to firma doradcza i inwestycyjna działająca w sektorze nieruchomości komercyjnych. CBRE, z siedzibą główną w Los Angeles, zatrudnia ponad…
Baza danych

Codzienny newsletter
SCF News | Retailnet.pl

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

Codzienny newsletter kierowany jest do profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów oraz dostawców nowoczesnych usług i technologii dla rynku retail

* indicates required