Kategoria: Cyfryzacja handlu

[WYWIAD] Mirek Drab, Empik: platforma Marketplace ma bardzo duży potencjał wzrostu

[WYWIAD] Mirek Drab, Empik: platforma Marketplace ma bardzo duży potencjał wzrostu

Obecnie platforma Marketplace odpowiada za ok. 20 proc. sprzedaży Empik.com. Krótkoterminowy plan przewiduje, że w 2022 roku przychody z tej działalności będą odpowiadały już za ok. 50 proc. obrotów online – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl / SCF News Mirek Drab, Head of Marketplace w Empiku. Platforma Empik Marketplace wystartowała w 2017 roku. Co […]

[BADANIE] COVID-19 przyspieszył rozwój e-commerce wśród 55-60 latków

[BADANIE] COVID-19 przyspieszył rozwój e-commerce wśród 55-60 latków

Badanie przeprowadzone dla Elavon wskazuje na rosnące zainteresowanie transakcjami internetowymi wśród osób w wieku 55-60 lat oraz wzrost wykorzystania elektronicznych form płatności, w tym kart płatniczych i metod zbliżeniowych, we wszystkich badanych grupach. W badaniu przeprowadzonym przez Ipsos Mori na temat handlu elektronicznego i zwyczajów płatniczych wzięło udział 1093 respondentów z Polski. 32 proc. badanych […]

Projekty

galeria handlowa
GLA: 58 000 m2
outlet
GLA: 20 000 m2
galeria handlowa
GLA: 36 000 m2
Baza danych

[BADANIE] Prawie połowa największych e-sklepów w Polsce oferuje aplikacje zakupowe

[BADANIE] Prawie połowa największych e-sklepów w Polsce oferuje aplikacje zakupowe

Jak pokazują pierwsze wyniki badania Koszyk Roku, 52 proc. sprzedawców umożliwia zakupy wyłącznie przez www. Mobilne wersje stron ma przeszło 95 proc. sprzedawców.   – Już 35 proc. e-sprzedawców, obok stron www, udostępnia klientom także mobilne aplikacje natywne. 8 proc. e-sklepów posiada PWA, czyli progressive web app – aplikację internetową, która uruchamia się jak zwykła strona […]

[ANALIZA] Prawie 300 proc. wzrost wartości transakcji za zakupy spożywcze online

[ANALIZA] Prawie 300 proc. wzrost wartości transakcji za zakupy spożywcze online

Według danych Tpay średnia wartość e-koszyka w kategorii zakupów artykułów spożywczych wzrosła ze 105 PLN w pierwszym kwartale br. do 226 PLN w czasie lockdownu. Nadal utrzymuje się tendencja wzrostowa e-koszyka osiągając 239 PLN w okresie wakacyjnym. Restrykcje związane z pandemią na stałe zmieniły nawyki zakupowe Polaków – konsekwentnie wzrasta ilość wykonanych transakcji przelewem +8 […]

Najemcy

odzież i artykuły sportowe
Lokalizacji: 60
drogeria
Lokalizacji: 144
gastronomia
Lokalizacji: 26
Baza danych

Carrefour rozwija zasięg e-sklepu

Carrefour rozwija zasięg e-sklepu

Carrefour konsekwentnie rozszerza zasięg swojego e-sklepu spożywczego carrefour.pl. Z oferty ponad 20 tysięcy produktów, które zamawiać można online z dowozem do domu, skorzystać mogą mieszkańcy  kolejnych miast województwa śląskiego – Mysłowic oraz Bytomia. Konsekwentna ekspansja e-grocery Carrefour to wynik realizowania strategii omnikanałowości. Carrefour obecny jest na polskim rynku e-grocery już od 4 lat. Po otwarciu […]

POLOmarket wprowadza płatności online za zakupy w aplikacji

POLOmarket wprowadza płatności online za zakupy w aplikacji

POLOmarket potwierdza swoją pozycję lidera transformacji cyfrowej. Jako pierwsza w Polsce sieć spożywcza udostępnia swoim klientom prosty oraz szybki sposób opłacania zakupów online we własnej aplikacji. Pełna usługa Click&Collect obejmie wszystkie sklepy i cały asortyment sieci. Klient zamawiając produkty online w aplikacji, wybiera odpowiednią dla siebie lokalizację sklepu, płaci wygodnie i bezpiecznie w aplikacji oraz […]

[BADANIE] Polacy coraz częściej kupują artykuły spożywcze za pomocą Uber Eats

[BADANIE] Polacy coraz częściej kupują artykuły spożywcze za pomocą Uber Eats

Ostatnie miesiące wpłynęły na nawyki zakupowe Polaków. W poszukiwaniu bezpiecznych alternatyw wyjścia do sklepu, coraz częściej decydowaliśmy się na dostawy zakupów online. W odpowiedzi na potrzeby klientów, w czerwcu Uber Eats nawiązał pierwszą współpracę obejmującą dostawy artykułów spożywczych z sieciami stacji paliw BP oraz Shell. Od tamtego czasu oferta została wzbogacona przez asortyment produktów dostępnych […]

Carrefour Sprint dostarczy zakupy pod wskazany adres w ciągu 3h

Carrefour Sprint dostarczy zakupy pod wskazany adres w ciągu 3h

Carrefour wdraża w obszarze e-grocery nową usługę Carrefour Sprint, dzięki której klienci sieci będą mogli otrzymać zamówione na carrefour.pl zakupy spożywcze z dostawą pod wskazany adres w czasie nawet 3 godzin. Inwestycje w obszarze e-zakupów spożywczych to jeden z kluczowych filarów przyjętej przez Carrefour strategii omnikanałowości. Wiosną br. Carrefour rozszerzył usługę click&collect o zakupy spożywcze […]

CCC: sztuczna inteligencja wspiera klientów w zakupach online

CCC: sztuczna inteligencja wspiera klientów w zakupach online

CCC wprowadza dla swoich klientów kolejną innowacyjną funkcjonalność ułatwiającą zakupy online – wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia. Usługa dostępna nieco wcześniej w iOS, teraz doczekała się publikacji na wszystkie kanały komunikacji – platformę Android, sklep internetowy ccc.eu oraz Messenger.   Klient może teraz zrobić dowolne zdjęcie obuwia czy torebki i za pomocą wyszukiwarki obrazu zobaczyć najbardziej […]

Amazon wprowadza nowatorski sposób płatności zbliżeniowych

Amazon wprowadza nowatorski sposób płatności zbliżeniowych

Amazon wprowadza nowatorski sposób płatności zbliżeniowych – Amazon One, który skanuje dłoń w celu uwierzytelnienia transakcji płatniczych. W przyszłości technologia może być używana do każdego rodzaju uwierzytelnienia tożsamości, np. do wejścia na stadion lub w celu weryfikacji karty lojalnościowej. Na początek Amazon wprowadza to rozwiązanie w wybranych sklepach stacjonarnych Amazon Go – umieszcza czytnik dłoni […]

[RAPORT] Polityka zwrotów buduje przewagę konkurencyjną e-sklepu

[RAPORT] Polityka zwrotów buduje przewagę konkurencyjną e-sklepu

Kupujemy produkty przez internet, nie mając wcześniej możliwości ich fizycznego zobaczenia, dotknięcia czy sprawdzenia. Zdarza się, że je odsyłamy, bo zmieniliśmy zdanie, zamówienie nie spełnia naszych oczekiwań lub nam się nie podoba. Skala tego zjawiska nie jest jednak duża – według raportu przygotowanego przez firmę Merce.com, u 44 proc. badanych e-sklepów, zwracane jest do 3 […]

Wzrasta liczba upadłości w sektorze retail

Wzrasta liczba upadłości w sektorze retail

W 2020 roku już co czwarta firma ogłaszająca upadłość pochodzi z sektora handlowego – wynika z danych Monitora Sądowego i Gospodarczego.  Czwarty kwartał to najważniejszy okres dla branży retailowej i e-commerce. Szacuje się, że wszystkie towary sprzedawane od 1 listopada do końca grudnia mogą stanowić nawet 30 proc. całkowitego rocznego obrotu detalistów. Wpływ pandemii koronawirusa […]

[WYWIAD] Krystyna Kulisz, iMall: efektywna współpraca ułatwia odbudowanie atrakcyjności i odwiedzalności galerii

[WYWIAD] Krystyna Kulisz, iMall: efektywna współpraca ułatwia odbudowanie atrakcyjności i odwiedzalności galerii

Aplikacja iMall zawiera funkcjonalności dedykowane specyficznym potrzebom społeczności centrum handlowego, dostosowane do codziennych realiów. Kluczowe znaczenie ma dwukierunkowa komunikacja na linii administracja centrum – najemcy i pracownicy – mówi w rozmowie z redakcją SCF News / retailnet.pl Krystyna Kulisz, Project Leader iMall. Z aplikacji mobilnej i webowego CMSa korzysta już ponad 1000 najemców w 9 […]

[WYWIAD] Jakub Gierszyński, Inter Cars: omnichannel wymaga wyeliminowania wewnętrznych antagonizmów

[WYWIAD] Jakub Gierszyński, Inter Cars: omnichannel wymaga wyeliminowania wewnętrznych antagonizmów

Uważam, że zmiany które zaszły podczas pandemii są permanentne, dlatego to jeden z ostatnich momentów, żeby wskoczyć do pociągu z napisem “cyfryzacja handlu”. Potem może być już za późno – mówił podczas jesiennej edycji SCF 2020 CEE Jakub Gierszyński, Dyrektor E-commerce i Marketingu, Inter Cars S.A. Wcześniej odpowiadał między innymi rozwój sprzedaży online w Decathlon […]

Empik Marketplace: ponad milion ofert z 16 kategorii

Empik Marketplace: ponad milion ofert z 16 kategorii

Platforma Empik Marketplace notuje kolejny rekord. Klienci znajdą tu już ponad milion ofert od zewnętrznych sprzedawców w 16 kategoriach, takich jak Dom i Ogród, Sport, Elektronika, AGD, Zdrowie i Uroda czy Zabawki.  Empik umacnia tym samym swoją pozycję w TOP10 polskiego e-commerce. Przez ponad 20 lat obecności w sieci marka pozyskała miliony lojalnych klientów – […]

Scroll to Top