Retail park Gemini Park Tychy attracts customers. There are plans for further development

Działający w ramach Gemini Park Tychy retail park zyskuje. Jego oferta ściąga coraz więcej klientów, a inwestor myśli o rozwoju.

Company Gemini Holding jest wystawcą Shopping Center Forum 2020 Exhibition & Awards. Tegoroczna wiosenna edycja SCF po raz pierwszy będzie dwudniowa. Targi odbędą się w dniach 31 marca – 1 kwietnia w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

Unikalne marki przyciągają

Gemini Park Tychy to nie tylko największa galeria w Tychach , licząca sobie blisko 130 sklepów, punktów usługowych i lokali gastronomicznych. To także nowoczesny, znajdujący się na jej terenie retail park, mający obecnie 6 najemców, zajmujących w sumie blisko 5,9 tys. m kw. GLA.

Wśród marek, które ulokowały tutaj swoje sklepy znaleźć można Jysk, Komfort, DlaSpania, Maxi Zoo oraz Vive Profit. Działa tutaj także Fabryka Formy. Dobrze skomponowany tenant mix procentuje.W 2019 roku aż 15 proc. klientów robiących zakupy w Gemini Park Tychy zdecydowało się jednocześnie na odwiedziny sklepów  znajdujących się w retail parku.

W stosunku do 2018 roku jest to wzrost o 2 proc. Popularnością wśród klientów cieszy się przede wszystkim szeroka oferta wyposażenia wnętrz, która dominuje w tenant mix’ie. Składają się na nią 4 doskonale znane marki segmentu home, dostępne w Tychach wyłącznie w retail parku Gemini.

– Kompletna oferta wyposażania wnętrz, składająca się wyłącznie rozpoznawanych polskich i zagranicznych marek, jest dziś głównym powodem wizyt klientów. Korzystają z niej zarówno klienci Gemini Park, jak również klienci docelowi, którzy spośród całej oferty Gemini Park wybierają konkretnie te sklepy – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Lokalizacja ma wpływ na sukces

Pomaga w tym także sąsiedztwo oraz oferta samej galerii. W otoczeniu Gemini Park znaleźć można sklepy Obi oraz Media Markt.  – Dla wielu mieszkańców regionu, którzy urządzają się i remontują, staliśmy się najważniejszą destynacją zakupową, czemu sprzyja m.in. sąsiedztwo marketu budowlanego oraz nasza własna, stale rozwijana oferta home&deco, obejmująca salony m.in. Homla, Konsimo czy home&you. Fakt, że retail park Gemini dopełnia tę ofertę jest jednym z naszych największych atutów – dodaje.

Atutem jest także pozostała oferta retail parku. Oprócz sklepów z wyposażeniem i elektroniką, znaleźć można tutaj także największy w Tychach fitness club – Fabryka Formy, zajmujący łącznie blisko 1,8 tys. m kw., a także sklepy – zoologiczny Maxi Zoo oraz mający aż 1,1 tys. m kw. second hand Vive Profit, działający tu od końca 2019 roku.

Plany na przyszłość

Nie dziwić więc powinny plany rozwoju tej oferty. – Retail park ma ogromny potencjał. Fakt, że rośnie jego fooftall, a także zainteresowaniem najmem jest tego najlepszym dowodem.  Ponadto retail park ma już własnych klientów. Skutecznie przyciąga też klientów odwiedzających galerię. Na tym etapie myślimy więc już o przyszłości i dalszym rozwoju tej oferty – mówi.

Szanse są. Gemini Holding, właściciel centrum handlowego, posiada tereny wokół galerii, na których mógłby stanąć obiekt handlowo-usługowy. Razem Gemini Park wraz z sąsiadującymi sklepami Obi, Media Markt, Tesco stworzyłyby on mające nawet 100 tys. m kw. GLA handlowe Power Center, największe w tej części Śląska.

Katalizatorem do inwestycji mogą być inne planowane w okolicy. Wkrótce ma ruszyć budowa Merkury Market. Coraz głośnie mówi się także o inwestycji na działce przy Tesco. Terenami wokół Gemini Park interesują się także duże sieci meblarskie. Sama galeria planuje z kolei rozbudowę o ok. 6,5 tys. m kw.

– Rozważamy obecnie różne opcje rozwoju oferty retail parku, uważnie przyglądając się rozwojowi naszego sąsiedztwa. Jednym z kierunków mógłby być nowy obiekt handlowo-usługowy. Skłania do tego zarówno rosnąca popularność Gemini Park, jak również rozwój naszego otoczenia, które staje się swoistym zapleczem handlowym dla Tychów i okolicznych miast – kończy.