
[BADANIE] Ruch w sklepach convenience niższy o niemal 50 proc.
W styczniu tego roku w porównaniu do ub.r. ruch w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych spadł o 36 proc.. Z kolei liczba unikalnych klientów zmniejszyła się o 23 proc.. Wizyt najbardziej ubyło i to o blisko połowę w sieciach convenience. Podobnie było w supermarketach i hipermarketach, tj. spadki sięgały ok. 41…

Auchan: rozwija usługi łączące zakupy offline z online
Auchan Retail Polska rozwija usługi łączące w sobie elementy tradycyjnej ścieżki zakupowej z zakupami online. Od 15 lutego br. sieć rozszerza usługi wprowadzając na terenie Wrocławia dostawy produktów zamówionych na stronie bezpośrednio do domów konsumentów oraz płatności online. Ponadto Auchan otwiera 30…

[WYWIAD] Tomasz Jagiełło, Helios: ponosimy więcej strat, gdy jesteśmy otwarci, niż w czasie zamknięcia
Nie wyobrażam sobie usłyszeć, że skoro jesteś albo możesz być otwarty, to płać. Dlatego w okresie przejściowym, w którym branża będzie się odbudowywać, potrzebujemy nowej formuły współpracy satysfakcjonującej zarówno dla kin, jak i dla wynajmujących – w rozmowie z SCF News mówi Tomasz Jagiełło, Prezes…

[WYWIAD] Mariusz Pniewski, Reventex: poszukujemy najlepszych galerii handlowych dla naszego nowego projektu
Do współpracy chcemy zaprosić zarówno galerie handlowe, jak i wszystkie sieci fashion – najemców centrów handlowych. Model zakłada sytuowanie automatów „Ciuch w Ruch” w galeriach handlowych w miejscach generujących spory foot fall i łatwo odstępnych dla klienta. Dodatkowo uzupełnieniem sprzedaży jest…

[WYWIAD, część II] Artur Kazienko, Kazar: pojawimy się na największych platformach zakupowych Europy
Bardzo mocno rośnie sprzedaż online w łącznych przychodach firmy. Dzięki temu mamy przestrzeń, która nieco nas uwalnia z tej konieczności rozwoju sieci offline w centrach handlowych. Przełom następuje w momencie, kiedy udział przychodu z ecommerce zaczyna zbliżać się do 40 proc, a taką właśnie…

[WYWIAD] Mateusz Siejka, Arcona Capital: format obiektów convenience sprawdza się nie tylko w pandemii
Z naszej perspektywy najbardziej opłacalny profil nieruchomości to małe obiekty convenience, obejmujące swoim zasięgiem minimum 20-30 tys. mieszkańców. Ten sektor rynku wydaje się względnie bezpieczny – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl / SCF News Mateusz Siejka, Managing Director,…

Quiosque działa w obronie franczyzobiorców
Od 1 lutego 2021 centra handlowe działają ponownie w najwyższym reżimie sanitarnym. Nie oznacza to jednak końca problemów dla przedsiębiorców, którzy skupiają się teraz na ratowaniu miejsc pracy i wyrównaniu ogromnych strat, jakie ponieśli z powodu pandemii. Właściciel marki odzieżowej Quiosque – której sieć…

Gemini Park Tarnów skomercjalizowany w 100 proc.
Gemini Park Tarnów osiągnął 100-procentowy poziom komercjalizacji. W efekcie tego, wszystkie wakaty w tym największym centrum handlowym we wschodniej Małopolsce zostały obsadzone przez najemców. – W 2021 rok wchodzimy z kompletnym tenant mixem, szczelnie wypełnionym najemcami z 10 segmentów. Tym samym dołączamy…

Applink: trwałe stacje do dezynfekcji rąk mają wiele zalet
Pandemia koronawirusa wstrząsnęła branżą MICE. Długotrwałe restrykcje dotyczące zgromadzeń i kilka etapów lockdownu spowodowały spustoszenie wśród firm i obiektów działających na szeroko pojętym rynku organizacji wydarzeń. Nie ma wątpliwości, że pandemia na długo zmieni nasze nawyki. Wszystko wskazuje na to, że po częściowym lub całkowitym…

Rekordowe przychody Plantwear w 2020 r.
Plantwear w 2020 r. osiągnął 4 mln zł przychodów w IV kwartale 2020 r., kończąc rok z rekordowym poziomem ponad 11,1 mln zł przychodów. Spółka zamknęła kwartał z wynikiem sprzedaży wyższym o 23 proc. r Kwartalna EBITDA wyniosła 267 tys. zł, przy…

Żabka inwestuje w logistykę
Budowa najnowocześniejszego magazynu Żabki, zlokalizowanego k. Radzymina pod Warszawą, rozpoczęła się w połowie stycznia br. i potrwa do 2022 r. Centrum będzie wyposażone w innowacyjne rozwiązania automatyczne, które nie tylko przyspieszą obsługę logistyczną sklepów i podniosą jakość obsługi dla franczyzobiorców, ale będą także przyjazne środowisku. W ramach…

Koku Sushi rozwija sieć i nowy format lokali
Koku Sushi – popularna sieć restauracji rozwijana w oparciu o system franczyzowy, nie wstrzymuje ekspansji pomimo pandemii. Nowy lokal sieci z początkiem lutego br. uruchomiono w Komornikach i działa pod szyldem Sushi Point. Koku Sushi Point mieści się przy ul. Młyńskiej w Komornikach pod Poznaniem i działa…