komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi
komercjalizacja i zarządzanie centrami handlowymi

[WYWIAD] Bartosz Józefiak, Benefit Systems: Tarcze antykryzysowe pomagają w niewielkim stopniu i tylko nielicznym
Z naszych szacunków wynika, że z programów pomocowych mogło skorzystać maksymalnie 20 proc. firm z branży sportowo-rekreacyjnej. Co więcej, skala tej pomocy jest bardzo niewielka. Dla porównania w Niemczech firmy otrzymały środki, które umożliwiły im pokrycie ok. 70-80 proc. kosztów stałych –…

[WYWIAD] Michał Sowa, Cukiernie Sowa: nie rezygnujemy z galerii, ale centra convenience są ich mocną konkurencją
Pandemia nie ograniczyła naszyła planów ekspansji, a jedynie zmieniła podejście do wyboru niektórych lokalizacji pod nowe cukiernie. Parki handlowe i centra convenience są bardziej elastycznym formatem i w ostatnim czasie istotnie ku nim się skłaniamy. Oczywiście nie jest tak, że rezygnujemy z galerii, ale zauważamy, że centra convenience są ich…

Nowy salon Quiosque powstał w Częstochowie
Na mapie sklepów marki odzieżowej Quiosque pojawił się nowy salon w Częstochowie. Jest to sklep własny marki, zlokalizowany w pasażu handlowym. Lokal ma powierzchnię 80 m2 i mieści się przy handlowej ulicy miasta. – Cieszymy się, że mimo trudnej sytuacji w branży, otwieramy…

[KOMENTARZ] Magdalena Szlezyngier, DNB Bank Polska: największy wzrost sprzedaży widać w kategoriach odzież i obuwie
Luty to ostatni miesiąc, kiedy wyniki sprzedaży detalicznej są porównywane z wysoką bazą sprzed wybuchu pandemii koronowirusa. Dlatego nie dziwi, że po słabym styczniu jest to kolejny miesiąc, kiedy utrzymuje się spadek konsumpcji z dynamiką na poziomie 3,1 proc. w ujęciu rocznym – komentuje Magdalena…

Plantwear uruchomił nową platformę e-commerce
Plantwear, notowany na NewConnect internetowy sprzedawca drewnianych akcesoriów lifestylowych oraz spersonalizowanych prezentów, właśnie poszerzył portfolio swoich marek o JustPlants. W ofercie nowej, trzeciej już platformy e-commerce należącej do spółki, znajdą się rośliny doniczkowe w designerskiej oprawie. – Analizując rynek, dostrzegliśmy coraz…

[RAPORT] E-grocery i żywność rzemieślnicza na topie
E-commerce znajduje się na ścieżce dynamicznego rozwoju, a na pierwszy plan w dobie pandemii wysuwa się segment zakupów spożywczych z dostawą do domu. Kupowanie przed ekranem komputera lub smartfona skłania do czytania etykiet produktów i sprawdzania pochodzenia towarów – wynika z raportu o e-grocery, przygotowanego przez platformę…

Salon sieci Empik wśród najemców Centrum Handlowego Auchan Produkcyjna
Centrum Handlowe Auchan Produkcyjna w Białymstoku rozszerza ofertę w segmencie kultury i rozrywki. Od 19 marca br. klienci będą mogli zrobić zakupy i odebrać zamówienia w nowoczesnym salonie sieci Empik o powierzchni ponad 180 mkw. Za komercjalizację obiektu odpowiada Nhood Polska, a jego właścicielem jest…

Medicover Polska przejmuje sieć klubów fitness Holmes Place
Z początkiem marca Medicover stał się właścicielem sieci ekskluzywnych klubów fitness – Holmes Place. Inwestor zapowiada dalszy rozwój placówek z zachowaniem dotychczasowego standardu, brandingu oraz know-how marki Holmes Place. Transakcja ma związek ze strategią firmy Medicover, który od kilku lat skutecznie realizuje…

Polscy przedsiębiorcy żądają zmiany zasad przyznawania dofinansowań z Tarczy Antykryzysowej
W obliczu kolejnego lockdownu rozszerzonego na całą Polskę, po raz kolejny podnoszą się głosy sprzeciwu wobec obojętności władz na wadliwość, opartego na klasyfikacji PKD, systemu przyznawania dofinansowań. Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług ponownie zwraca uwagę na nieprawidłowości, które skutkują tym, że liczni…

[KOMENTARZ] PRCH: kolejne ograniczenia pogłębiają i tak już dramatyczne straty branży
Polska Rada Centrów Handlowych od wielu tygodni podkreśla, że centra handlowe cały czas funkcjonowały i funkcjonują w najwyższym reżimie sanitarnym. Także przedstawiciele rządu podczas konferencji prasowej w dn. 28 stycznia potwierdzili, że obiekty handlowe nie sprzyjają transmisji wirusa. Klienci odwiedzają je w pojedynkę, przebywają…

[WYWIAD] Roman Tulwin, Recman: jeżeli nadchodzący lockdown będzie wydłużany, to branża może nie podnieść się z kolan
Korzystaliśmy z rozwiązań art 15ze ustawy covidowej, ale po kolejnych dwóch locdownach, a nadchodzącym trzecim, przedłużenie umowy najmu, na warunkach sprzed pandemii, o prawie dwa lata jest nieopłacalne. Nikt nie wie, czy będą kolejne zamknięcia rynku, kiedy zostaną zniesione obostrzenia i czy w ogóle klienci wrócą…

[WYWIAD] Karolina Steckiewicz, ShopperTrak: spadki footfallu w Polsce były wśród najwyższych w Europie
Najmniejsze spadki footfallu zanotowano w Szwajcarii. Polska znalazła się niestety pod koniec stawki ze spadkiem na poziomie -37,4 proc. Gorzej było tylko w Wielkiej Brytanii, gdzie footfall spadł o -46,4 proc. – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl / SCF News Karolina Steckiewicz, Sales…