Remarketing w sklepie offline

W 2016 roku właściciele sieci handlowych stają przed wyzwaniem transferowania ruchu pomiędzy sklepem stacjonarnym a e-sklepem.

Centra handlowe chcą kierować swoich klientów na stronę www i prowadzić komunikację w modelu omnichannel, którego narzędziem jest Wi-Fi marketing połączony z działaniami remarketingowymi.

Jak rozgryźć remarketing?

Remarketing umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły e-sklep, stronę internetową lub skorzystały z aplikacji mobilnej. Jeśli na przykład użytkownicy nie zdecydowali się na podjęcie wartościowej akcji, jak dokonanie zakupu czy zapis do newslettera, remarketing pomoże nawiązać z nimi ponowny kontakt, wyświetlić reklamy lub też przekierować do sklepu stacjonarnego.

Jest to szczególnie istotne w przypadku świadomych konsumentów, którzy nie podejmują spontanicznych decyzji zakupowych tylko dokładnie zapoznają się z ofertą, porównują ceny w sklepach, sprawdzają opinie użytkowników i wynajdują zniżki. Za pomocą remarketingu można na bieżąco przypominać klientom o swoim produkcie, co ma wpływ na podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej i odzyskiwanie tzw. porzuconych koszyków, a w efekcie wzrost sprzedaży. Przygodę z remarketingiem (zwanym również retargetingiem) warto rozpocząć od udostępnienia w sklepie sieci Wi-Fi.

Wi-Fi na straży remarketingu

Wi-Fi w branży retail stało się nie tylko standardem zaspokajającym potrzebę klientów na dostęp do Internetu, ale przede wszystkim narzędziem analityczno-marketingowym, które umożliwia bliższe poznanie klienta i wejście z nim w interakcję. Dzięki wykorzystaniu danych z logowania do sieci Wi-Fi, marketer uzyskuje dostęp do kluczowych informacji jak płeć, wiek, sposób logowania. Pozwala to na personalizację komunikatów marketingowych i wyświetlanie promocji w czasie rzeczywistym.

Odpowiedni system WiFi daje możliwość „ociastkowania” przeglądarki użytkownika poprzez wpięcie kodów remarketingowych z Google czy Facebooka. Umożliwia to podążanie z komunikacją za klientem zarówno centrum handlowego jak i poszczególnego sklepu oraz pozostanie z nim w kontakcie poprzez informowanie o promocjach, programach lojalnościowych, konkursach.

Wyjście ze sklepu to dopiero początek

Remarketing pomaga również łączyć ze sobą działania offline i online. Dzięki zebranym plikom cookies, po opuszczeniu przez klienta sklepu stacjonarnego, możemy wyświetlać reklamę przekierowującą do e-sklepu, zachęcającą do zakupu produktów i usług o wysokiej wartości (premium), produktów promocyjnych, jak też sprzedaży dodatkowych produktów (cross selling). Zdarza się, że bez dodatkowego przypomnienia ze strony sprzedawcy klient zapomina o ofercie i nigdy do niej nie wraca.

Remarketing pomaga uniknąć takich sytuacji. Przy tym rozwiązaniu koszt CPC może być obniżony nawet o 50 proc. a konwersja dwukrotnie wzrasta. Strategie omnichannelowe są też wspierane remarketingiem prowadzonym na Facebooku, Twitterze i w serwisie YouTube np. poprzez promowanie postów, tweetów, fan page’a, hashtagów, co zwiększa zasięg i skłania do aktywności w online’owej przestrzeni sklepu.