Duże zmiany w Atrium Promenada

Atrium, które od 2015 prowadzi rozbudowę warszawskiego centrum handlowego Atrium Promenada, otwiera pierwszą część nowego budynku i zapowiada kolejne zmiany, jakie zajdą w obiekcie w najbliższym czasie.

Oficjalne otwarcie rozbudowanego centrum handlowego Atrium Promenada odbyło się 9 marca 2016 roku. Od tego momentu klienci będą mogli korzystać z nowej części obiektu, która została zaprojektowana i wykonana jako kontynuacja istniejącego, głównego pasażu i liczy ok. 6 tys. mkw. powierzchni całkowitej, w tym ok 3 450 mkw. powierzchni najmu. Za projekt architektoniczny odpowiada  polski oddział francuskiego konsorcjum SUD Architectes z siedzibą w Lyonie, a generalnym wykonawcą inwestycji jest CFE Polska.

To, co wyróżnia nową część Promenady, to wyjątkowa koncepcja wizualna i architektoniczna. Zarówno wnętrze, jak i nowa fasada budynku zostały zaprojektowane tak, by odświeżyć wizerunek Atrium Promenada i utrzymać jego nowoczesność, doskonałe wkomponowanie w najbliższe otoczenie,  strukturę oraz estetykę, jak również podkreślić bycie handlową wizytówką prawobrzeżnej Warszawy.

– Odświeżona, rozbudowana Promenada zyskała atrakcyjną architektoniczne, częściowo przeszkloną elewację. Utrzymanie jej w matowo-złotej barwie oraz unikatowe podświetlenie nadają jej elegancki, wielkomiejski charakter. W nowej części budynku zastosowaliśmy rozwiązania, które już funkcjonują w zachodnich centrach handlowych, m.in. w Londynie czy Paryżu. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne witryny sklepu są dwupoziomowe, co pozwoliło podkreślić efekt tzw. grand magasine, na którym wzorowane jest centrum. Dzięki zastosowaniu dużej liczby przeszkleń dachowych i jasnych kolorów materiałów wykończeniowych, wnętrze stało się jeszcze bardziej przestronne oraz doświetlone dużą ilością dziennego, naturalnego światła. Przy współpracy z architektami tworzymy obiekt, który ma być nie tylko funkcjonalny i dobrze służyć klientom oraz najemcom, ale jednocześnie będzie atrakcyjny wizualnie. Architektura Promenady tworzy przyjazne wnętrze i jest dobrze wkomponowana w miejską tkankę, estetyczna i pasująca do najbliższego otoczenia – mówi Jolanta Wawrzyszuk, dyrektor operacyjny Atrium Poland Real Estate Management.

W nowo otwartej części Atrium Promenada działalność rozpoczyna sześciu najemców. Największym z nich jest 3-piętrowy salon marki odzieżowej H&M. Będzie to jeden z największych sklepów tej sieci w Polsce. Nowoczesne wnętrze zostało zaprojektowane z dużą dbałością o każdy szczegół – to, czym będzie wyróżniać się ten lokal to wysoka, przeszklona witryna, która widoczna będzie od strony ulicy Ostrobramskiej. Na ponad 3 tys. mkw. powierzchni znajdzie się oferta dla kobiet, mężczyzn i dzieci, jak również asortyment wnętrzarski z linii H&M Home. Swoje lokale otworzą również m.in. butik z ekskluzywnymi kosmetykami MAC, którego obecność będzie niezwykle istotnym wzmocnieniem segmentu zdrowie i uroda w centrum handlowym. Oprócz nich, dla klientów otwiera się również salon z elegancką bielizną Le Charme, sklep sieci Time Trend z szerokim asortymentem eleganckich i wysokiej klasy zegarków, salon komputerowy X-Kom oraz kantor wymiany walut.

Dodatkowa powierzchnia handlowa to nie jedyny cel rozbudowy i rewitalizacji obiektu. Atrium Promenada chce utrzymać swoją pozycję wyjątkowego miejsca zakupów, spędzania wolnego czasu i relaksu, ale też spotkań biznesowych i pracy.

– Jako aktywny właściciel, zarządca i deweloper stale monitorujemy rynek, zmieniające się potrzeby najemców i konsumentów, jednocześnie identyfikując możliwości podnoszenia i tworzenia wartości naszych obiektów. Promenada posiada olbrzymi potencjał rozwoju. Usytuowana jest w dzielnicy Warszawy Praga Południe, przeżywającej swój dynamiczny rozkwit i rozwój. To obecnie jedna z najgęściej zaludnionych dzielnic, dobrze skomunikowana z centrum miasta, ze stale udoskonalaną infrastrukturą oraz ogromną liczbą istniejących i wciąż powstających osiedli mieszkaniowych. Atrium szczyci się otwarciem pierwszego etapu rozbudowy i odnowieniem Promenady umożliwiając wgląd w jej przyszłe oblicze – mówi Scott Dwyer, prezes zarządu Atrium Poland Real Estate Management.

W nowej części obiektu na klientów czeka szeroki wachlarz udogodnień, m.in. interaktywne punkty informacyjne, specjalne, komfortowe strefy relaksu ze wzmocnionym sygnałem Wi-Fi, punkty ładowania urządzeń mobilnych oraz nowe, eleganckie toalety – przystosowane do potrzeb zarówno dorosłych, dzieci jak i osób niepełnosprawnych.

– To początek zmian, jakie chcemy wprowadzać. Jesienią tego roku zakończymy prace nad drugą częścią budynku od strony ulicy Ostrobramskiej, w której m.in. pojawi się dwupiętrowy salon Go Sport w nowej aranżacji oraz kolejne udogodnienia dla klientów. Mamy nadzieję, że nasze działania zostaną docenione i pozytywnie odebrane zarówno przez klientów, jak i najemców, a Atrium Promenada umocni się jako miejsce zakupów i spędzania wolnego czasu oraz wizytówka prawobrzeżnej Warszawy – dodaje Jolanta Wawrzyszuk.

Przypomnijmy, rozbudowa Atrium Promenada rozpoczęła się w 2015 roku. W ramach aktualnie prowadzonych prac istniejący budynek zostanie powiększony o około 7 650 mkw. powierzchni najmu – pierwsza część zostanie otwarta 9 marca, a druga – już jesienią b.r. Po ich zakończeniu centrum będzie oferować  łącznie ok 63 tys. mkw. powierzchni komercyjnej.

Atrium Promenada ma ponad 55 tys. mkw. powierzchni najmu, z czego 13,7 tys. mkw. to powierzchnia biurowa. W zasięgu oddziaływania galerii znajduje się ponad 2 mln mieszkańców Warszawy i okolicznych miejscowości. Oferta centrum to 181 sklepów i lokali usługowych, w tym m.in.: przychodnia CM Enel-Med, delikatesy spożywcze Alma, wielkopowierzchniowy salon sportowy Go Sport, fitness klub Jatomi Pure i 13-salowe kino Cinema City. Wśród głównych najemców centrum znajdują się takie marki, jak: H&M, Zara, KappAhl, Reserved, Sephora, Douglas, The Body Shop, Super-Pharm, Vistula, Venezia, Calzedonia, Intimissimi, United Colors of Benetton, Timberland, Smyk, Simple, Pandora, Mokobelle, Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris, iSpot, Empik, Camaieu. Centrum handlowe Atrium Promenada posiada również 1741 tys. miejsc parkingowych. Obiekt należy do Atrium European Real Estate Limited.