Rośnie odwiedzalność i sprzedaż w centrach outletowych Neinvera

Neinver – hiszpańska firma, specjalizująca się w inwestycjach na rynku nieruchomości, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu, drugi największy w Europie operator centrów outlet – zakończyła 2015 rok z bardzo dobrymi wynikami w zakresie odwiedzalności i sprzedaży.

Neinver zarządza centrami wyprzedażowymi na 6 rynkach europejskich. Łączna wartość sprzedaży w centrach funkcjonujących pod markami The Style Outlets i Factory przekroczyła 1,056 mld euro, co stanowi 10 proc. wzrost względem roku 2014. Odwiedzalność osiągnęła poziom 44,25 mln, szybując do góry o 6 proc.

– Nasza ocena roku 2015 jest bardzo pozytywna. Na większości rynków ponownie zanotowaliśmy dwucyfrowy poziom wzrostu sprzedaży. Biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję, te wyniki świadczą o efektywności wypracowanego przez nas modelu zarządzania, który w branży stał się punktem odniesienia dla inwestorów, marek i konsumentów – wyjaśnia Carlos González, dyrektor zarządzający Neinver.

Wszystkie 15 centrów outlet, zarządzanych przez Neinver w Europie, może pochwalić się wzrostem sprzedaży w 2015 roku. Największy zanotowano w Vila do Conde The Style Outlets w Portugalii. Sprzedaż była tam większa aż o 19 proc. w porównaniu z rokiem 2014. W Vila do Conde The Style Outlets powstało kilkanaście nowych sklepów. Wprowadzono też usługi, zapewniające klientom większy komfort robienia zakupów. To położone na północy Portugalii centrum outlet umocniło swoją pozycję w regionie, przyciągając o 2 proc. więcej klientów niż rok wcześniej. Ich całkowita liczba przekroczyła 4,2 mln.

W Polsce, pięć centrów outlet działających pod marką Factory zanotowało łączny wzrost sprzedaży o 11 proc. względem roku 2014. Obiekty te odwiedziło 15,4 mln klientów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Neinver rozbudował Factory Ursus, które ma teraz powierzchnię 19,7 tys. mkw. i stało się największym w stolicy centrum wyprzedażowym. Do grona najemców dołączyły nowe międzynarodowe marki.

We Francji, Roppenheim The Style Outlets pozyskało 10 nowych najemców i otwierało kolejne sklepy w formacie pop-up, dzięki czemu centrum zyskało na dynamice. Uruchomiono też sprawną komunikację ze Strasburgiem (Francja), Karlsruhe (Niemcy) i Baden-Baden (Niemcy). Zmiany doprowadziły do zwiększenia sprzedaży o 12 proc. Do centrum zawitało o 1,5 mln klientów więcej niż w 2014 r.

W Hiszpanii, pięć zarządzanych przez Neinver obiektów pod marką The Style Outlets, odnotowało wyraźny wzrost sprzedaży i odwiedzalności. Łączna sprzedaż okazała się o 11 proc. wyższa niż w roku 2014, a liczba klientów wzrosła o 9 proc., przekraczając poziom 14,4 mln. Wyniki te świadczą o sukcesie, jaki odniosła w Hiszpanii skonsolidowana platforma outletowa Neinver – po rebrandingu trzech centrów, działających w okolicach Madrytu, na markę The Style Outlets (pod koniec 2013r.). Neinver wprowadził też nowe narzędzia i kanały komunikacji, aby wzmocnić relacje z klientami i wchodzić z nimi w interakcję podczas robienia zakupów.

We Włoszech, dwa prowadzone przez Neinver obiekty The Style Outlets nadal stanowią punkt odniesienia dla rynku outlet. To zasługa odpowiednio dobranych najemców. Mimo, że branża retail w tym kraju nie wróciła jeszcze do normy po recesji, centra te zakończyły rok 2015 z dobrymi wynikami. Ich łączna sprzedaż wzrosła o 7 proc. względem roku 2014, a odwiedzalność była o 1 proc. wyższa, osiągając poziom 6,4 mln.

W Niemczech, Zweibrücken The Style Outlets, uznane przez międzynarodowe marki za jedno z 10 najlepszych centrów wyprzedażowych w Europie w 2015 r. (raport „Factory Outlet Center Performance”, Ecostra), zwiększyło sprzedaż o 2 proc. względem roku wcześniejszego. Liczba klientów pozostała na tym samym poziomie 3,8 mln.

20 obiektów handlowych zanotowało łączną sprzedaż powyżej 1,2 mld euro.

W 2015 r. zarządzane przez Neinver obiekty handlowe osiągnęły łącznie bardzo dobre wyniki w zakresie kluczowych wskaźników. Sprzedaż w 20 centrach była o ponad 10 proc. wyższa niż rok wcześniej, dochodząc do poziomu  1,228 mld euro. Znacząco zwiększyła się także liczba klientów – o 5 proc., do poziomu 57 mln.

Podane powyżej wyniki nie uwzględniają Galerii Katowickiej, która została sprzedana w listopadzie 2015 r., Nassica Getafe (Hiszpania) ze względu na brak danych porównawczych, oraz Megapark Barakaldo, którym Neinver zarządza dopiero od stycznia bieżącego roku.

Po podpisaniu umowy joint venture z KKR we wrześniu 2014 r. (z zamiarem nabycia Nassica Getafe w Hiszpanii), sprzedaniu Galerii Katowickiej w listopadzie 2015 r. oraz podpisaniu umowy z Lar Group w styczniu 2016 r. dotyczącej zarządzania Barakaldo Park w Hiszpanii (obejmującego park handlowy i centrum outlet), Neinver zarządza obecnie 566 tys. mkw. powierzchni najmu w 22 obiektach – centrach i parkach handlowych, a także centrach outlet.

Firma prowadzi również Futura Park Wrocław (obiekt łączący park handlowy z centrum outlet), który został kupiony przez IRUS European Retail Property Fund.

Innym ważnym dla Grupy Neinver wydarzeniem w ubiegłym roku była cyfrowa transformacja modelu zarządzania w ramach strategii wielokanałowej. Zmiana ta miała na celu poprawienie relacji pomiędzy konsumentami a markami, jak również umocnienie pozycji spółki.

Neinver jest europejskim deweloperem, inwestorem oraz zarządcą nieruchomości i funduszy. Od czasu założenia firmy w roku 1969, jej działalność skupia się na budowaniu, wynajmowaniu oraz zarządzaniu szerokim portfelem nieruchomości, w tym kompleksami biurowymi, parkami przemysłowymi i galeriami handlowymi. W ciągu ostatnich 18 lat, spółka wybudowała obiekty przemysłowe o łącznej powierzchni ponad 1,5 mln mkw.

Od ponad 20 lat strategia rozwoju Grupy opiera się na specjalizacji w sektorze centrów wyprzedażowych. Ta hiszpańska firma zarządza 16 obiektami o łącznej powierzchni najmu 337,2 tys. mkw., funkcjonującymi pod markami The Style Outlets i Factory. W Polsce Neinver wybudował dotychczas ponad 250 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej: sieć centrów outlet Factory w czterech miastach: Warszawa (Ursus, Annopol), Wrocław, Poznań i Kraków, parki handlowe Futura w Krakowie i Wrocławiu, Galerię Malta oraz Galerię Katowicką wraz ze zintegrowanym centrum komunikacyjno – handlowym.