Wzrost footfall'u w Galerii Jurajskiej

Najkrótszy miesiąc w roku okazał się być po raz pierwszy rekordowy dla Galerii Jurajskiej. Tylko w lutym centrum handlowe odwiedziło ponad pół miliona klientów. Takiego wyniku lutowego galeria nie miała jeszcze w swojej 7-letniej historii.

Galeria Jurajska rozpoczęła 2016 rok na mocnym plusie, notując w styczniu i lutym pokaźny wzrost odwiedzin. Rekordowy pod tym względem okazał się zwłaszcza ostatni miesiąc. Liczba odwiedzających galerię wzrosła w lutym aż o 8 proc., w porównaniu z takim samym okresem przed rokiem. To pierwszy tak dobry wynik dla tego miesiąca od powstania galerii 7 lat temu.

Ponad 500 tys. osób

W praktyce oznacza to, że Jurajską odwiedziło ponad 500 tys. osób. Na tym jednak nie koniec. W tym roku galeria osiągnęła także po raz pierwszy tak wysoki wynik weekendowy dla lutego. W dniach 13-14.02 podczas akcji walentynkowej centrum odwiedziło ponad 70 tys. klientów.

Wzmożony ruch galeria obserwuje u siebie już od 2014 roku. 2015 rok centrum zakończyło z liczbą 6.2 miliona odwiedzających, o ponad 250 tys. więcej niż w 2014 roku, kiedy po raz pierwszy przekroczyło próg 6 milionów. Obecne wskaźniki pokazują, że i ten rok może okazać się rekordowy dla galerii.

Rekomercjalizacja

Skąd to poruszenie? Po pierwsze w ciągu ostatnich 2 lat Galeria Jurajska przeprowadziła rekomercjalizację, wprowadzając do centrum blisko 30 nowych marek, których od galerii oczekiwali klienci. Obfity pod tym względem był szczególnie 2015 rok zakończony 16 nowymi otwarciami.

Po drugie poskutkowała strategia zmiany postrzegania galerii, która objęła nową kampanię reklamową i modernizację wnętrz m.in. strefy foodcourt. Dziś centrum kojarzone jest przede wszystkim z bogatą i nowoczesną ofertą modową oraz lifestylową, a także z miejscami spotkań. Aż 84 proc. mieszkańców wybiera zakupy właśnie tutaj – wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

– Magnesem do odwiedzin stała się poszerzona i uzupełniona oferta, konkurencyjna w stosunku do tej jaką mają galerie w Katowicach czy Łodzi. Ważna okazała się także zmiana podejścia do centrum, które przekształciliśmy w miejsce spędzania czasu wolnego. Ten ruch zatrzymał klientów, co więcej spowodował napływ nowych – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Marketing

Nie bez znaczenia była także zmiana w podejściu do akcji marketingowych, jakie organizuje centrum. Te nastawione są dziś przede wszystkim na wzrost liczby odwiedzające oraz aktywizację sprzedaży.

– Punktem centralnym naszych wydarzeń jest dziś społeczność lokalna. Dajemy jej zarówno możliwość zaprezentowania się na pasażu galerii, jak również uczestnictwa w ciekawych projektach, wystawach czy koncertach. Dopełnieniem tego zachęcające do zakupów akcje i loterie, dające szansę wygrania cennych nagród – mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej.

Skuteczność oddziaływania marketingu Jurajskiej najlepiej widać w rekordowym lutym. W mijającym miesiącu centrum zorganizowało aż 4 akcje marketingowe – Walentynki, Targi Ślubne, Targi Edukacyjne oraz Jurajski Pokaz Kotów Rasowych. Łącznie w dni, w których trwały akcje, centrum odwiedziło ponad 150 tys. osób.