Intermarche zapowiada ekspansję i zmianę konceptu sklepów

Należącą do Grupy Muszkieterów sieć sklepów spożywczych Intermarché powiększy się jeszcze o 15 sklepów do końca 2016 roku. Strategia Grupy zakłada wejście do kolejnych dużych miast: Wrocławia i Katowic.

– Tylko w tym roku na inwestycje przedsiębiorstwo wyda w związku z tym 195 mln zł. Zgodnie ze strategią CAP 2020 łącznie w latach 2014-2020 w Polsce firma na rozwój przeznaczy aż 6 mld zł – mówi Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Intermarché sukcesywnie zwiększa swój udział w rynku supermarketów, który na koniec 2015 r. wyniósł 19 proc. Obecnie w Polsce działają już 230 sklepy pod tym szyldem. Intermarché nie zwalnia tempa rozwoju i w tym roku zaplanowane są nowe sklepy oraz stacje w kolejnych miastach, w tym w dużych aglomeracjach: Wrocławiu i Katowicach. Zgodnie z planem rozwojowym firmy w 2020 w Polsce funkcjonować ma 500 sklepów Intermarché, czyli ponad dwa razy więcej niż obecnie.

W planach spółki jest także wprowadzenie nowego konceptu sklepów.

– Pierwsze sklepy w nowym koncepcie wprowadziliśmy już w ubiegłym roku. Przykładem może być sklep w Śremie. W ciągu 2 najbliższych lat planujemy adaptację wszystkich już istniejących sklepów. Podstawą nowego formatu jest stworzenie przyjaznej klientowi aranżacji, nowoczesnego designu wnętrza oraz przygotowanie dedykowanych stref produktowych takich jak cukiernie, wędzarnie czy stref win – podkreśla Tomasz Walkowiak, członek zarządu dyrekcji handlowej Intermarché.

Przypomnijmy, należąca do Grupy Muszkieterów sieć sklepów Intermarche zanotowała w 2015 r. obroty na poziomie 4,4 mld zł – to o blisko 3 proc. więcej niż w 2014 r. Wzrost ten został osiągnięty mimo niekorzystnych warunków rynkowych w postaci deflacji i agresywnej wojny cenowej.

Łącznie Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród” Bricomarché, osiągnęła w 2015 r. obroty w wysokości ponad 5,8 miliarda zł oraz zainwestowała blisko 160 mln zł.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 230 supermarketów Intermarché i 126 Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.