Neonet rozwija sprzedaż wielokanałową

W Tczewie uruchomiony został nowy sklep sieci Neonet. Do końca roku spółka planuje kolejne inwestycje w miejscowościach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Coraz większą popularnością cieszy się także usługa click and collect, łącząca sprzedaż internetową i stacjonarną.

Modernizując i przenosząc swoje sklepy w lepsze miejsca, sieć bierze pod uwagę zarówno atrakcyjność nowej lokalizacji, jak i preferencje samych klientów. 

– Klienci z pewnością odczują zmianę na lepsze, nie tylko w zakresie poprawy ekspozycji i podwyższenia standardu wyglądu salonu, ale też większego prestiżu dokonywanych u nas zakupów – mówi Robert Chodziński, regionalny kierownik sprzedaży w Neonet.

Klienci doceniają usługę click and collect

Poza rozwojem sieci stacjonarnej, firma inwestuje w rozwój sprzedaży w kanale e-commerce. – Sklep internetowy Neonet.pl, który został uruchomiony w 2010 roku, notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu rok do roku – potwierdza w rozmowie z Evigo.pl Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska, Brand Manager Neonet. Dodaje, że firma nie wyklucza uruchomienia sprzedaży online poza granicami Polski.

Jak wynika z przeprowadzonej w tym roku analizy treści opinii na temat sieci sklepów Neonet w Programie Jakość Obsługi, klienci bardzo cenią sobie możliwość samodzielnego odbioru internetowych zamówień w tradycyjnym sklepie. – Klienci zdecydowanie najczęściej wybierają usługę click and collect, czyli zamów przez internet – odbierz w sklepie. Z takiego rozwiązania korzysta blisko 70 proc. osób, które dokonują zakupów w naszym sklepie internetowym – mówi Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska.

Dzięki opcji odbioru osobistego klienci mogą odebrać zamówiony w Internecie towar w dogodnej dla siebie lokalizacji, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów wysyłki. Ponad 73 proc. klientów, którzy wystawili pozytywne opinie w serwisie Ceneo, wybrało właśnie opcję odbioru osobistego w stacjonarnych salonach Neonet.

Grupa Neonet jest jednym z liderów rynku AGD, RTV, IT, akcesoria i multimedia. Powstała w 1991 roku w Polsce i obecnie skupia sieć blisko 300 salonów sprzedaży w całym kraju. Oferuje najwyższej klasy markowe produkty zarówno w swoich sklepach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym www.neonet.pl. W 2016 roku Neonet dołączył do międzynarodowej grupy zakupowej E-Square.