Lancerto wykorzystuje narzędzie Facebook Sklep

Facebook Sklep, choć w Polsce dostępny jeszcze w uproszczonej wersji, może stać się cennym wsparciem dla rynku e-commerce w Polsce. Opracowaniem i wdrożeniem kampanii dla Lancerto zajmuje się Novem – agencja Digital Commerce Marketing. Firma jest partnerem Omnichannel Retailing Forum.

Długo wyczekiwana przez e-handel funkcjonalność pozwala użytkownikom na zapoznanie się z produktem danej marki  bez konieczności opuszczania portalu. Największa rewolucja tj. przejście przez pełen proces zakupowy w obrębie Facebooka dostępna jest na razie w Stanach Zjednoczonych,  jednak już obecne rozwiązania pozwalają zauważyć realne korzyści.

Wzrost zasięgu i zaangażowania użytkowników

Praktycznie od początku uruchomienia Facebook Sklep w Polsce, z funkcjonalności korzysta producent odzieży męskiej Lancerto, co w konsekwencji ma przyczynić się do wzrostu zasięgu i zaangażowania użytkowników. W pierwszej kolejności do sekcji Sklep dodano elementy odzieży wraz z kartą produktową zawierającą szczegółowy opis, zdjęcie oraz cenę. Następnie utworzono post w formie zdjęcia, gdzie powyższe części garderoby otagowano, a dzięki opcji „Products shown” można oglądać je również w formie karuzeli bezpośrednio pod postem. Po powiększeniu zdjęcia i najechaniu kursorem na konkretny produkt wyświetla się więcej szczegółów, odnośnik do strony produktowej, a dodatkowo każdy produkt linkuje do zewnętrznej strony sklepu.

Jak mówi Lena Krzemieniewska, Head of Programmatic Buying w Novem, dzięki wykorzystaniu otagowanego produktami posta, kampania przyniosła dwukrotnie wyższy wskaźnik zaangażowania niż pozostałe działania prowadzone dla marki w obrębie Facebooka. Facebook Sklep pozwala użytkownikom zapoznać się z produktem bez opuszczania portalu, dzięki czemu w momencie, gdy przejdą oni do e-sklepu, ich współczynnik bounce-rate może znacząco się zmniejszyć.

Lepsza ekspozycja produktów

– Nowy rodzaj postów pozwala na lepsze wyeksponowanie naszych produktów i zwiększenie  świadomość marki wśród użytkowników. Jest to także ciekawy sposób na komunikację z naszymi fanami – dodaje Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i E-commerce Lancerto.

Nawet w wersji niezawierającej wszystkich funkcjonalności może być bardzo dobrym rozwiązaniem dla małych e-commerców. Dzięki kartom produktowym przedsiębiorca nie musi zakładać rozbudowanego panelu sprzedaży i angażować zewnętrznych dostawców usług. Wystarczy, że posiada stronę internetową z formularzem zamówienia bez opcji koszykowych.  Wielu użytkowników zaczyna traktować Facebooka nie tylko jako portal społecznościowy, a jako „drugi Internet”.  W związku z tym powstaje pytanie, jaki wpływ na rynek e-commerce będzie miał Facebook Sklep i na ile sklepy internetowe przeniosą swoją sprzedaż z własnych stron na Facebooka. Zapewne odpowiedź poznamy w niezbyt odległej przyszłości.