Kanał e-commerce sieci Rossmann składa się z 30 zintegrowanych systemów

Stworzony przez sieć drogeryjną Rossmann system e-commerce wytycza nowe trendy w handlu internetowym łącząc świat on-line z off-line.

System ułatwia zakupy klientom, którzy składają swoje zamówienie poprzez stronę www.rossmann.pl, a następnie mogą je odebrać w dowolnej drogerii stacjonarnej, w czasie nie dłuższym niż 3 godziny. Całość, od planowania do wdrożenia projektu, została zrealizowana przez Centrum Technologiczne Rossmanna.

30 ZINTEGROWANYCH SYSTEMÓW

Cały system e-commerce to około 30 zintegrowanych systemów. Podstawą jest drogeria internetowa, którą można oglądać w dwóch wersjach: klasycznej, gdzie wyświetlają się poszczególne produkty i w formie mapy 3D, odzwierciedlającej sklepowe półki Rossmanna z podziałem na poszczególne kategorie produktowe. Kolejne to m.in.:

– wykorzystanie koncepcji omnichannel i digital transformation poprzez spójny przekaz oferty, komunikatów reklamowych i promocyjnych;

– wykorzystanie urządzeń mobilnych w sklepach do kontroli statusów zamówień.

Rozwiązanie zostało wdrożone w lipcu 2016 r. Każdy nowo otwierany sklep Rossmanna jest automatycznie włączany do systemu.

ROSSMANN Z NAGRODĄ DIGITAL LEADER

Firma Rossmann otrzymała tytuł „Digital Leader of The Year 2016” za wdrożenie nowoczesnego rozwiązania e-commerce dla swoich klientów. Rossmanna wyróżniono w kategorii „korporacja” za system e-commerce dla 1140 sklepów w całej Polsce. Ze względu na skalę i zastosowane rozwiązania technologiczne, jest to najbardziej zaawansowane przedsięwzięcie tego typu w Polsce.

Sklep internetowy Rossnet funkcjonuje od lutego 2015 roku. Klienci drogerii mogą online zamówić przesyłkę i odebrać ją osobiście bądź za pośrednictwem usługi kurierskiej. Wybierając opcję “click and collect” mogą odebrać swoją paczką w jednej ze 860 stacji Orlen rozlokowanych na terenie całego kraju, które są dostępne przez 24 godziny na dobę.

Rossmann nie poprzestaje na rozwoju sieci w Polsce i w dalszym ciągu poszukuje powierzchni handlowych do wynajęcia. Sieć stawia na miasta powyżej 10 tys. mieszkańców i lokale o powierzchni około 200 do 600 mkw. w bliskim sąsiedztwie supermarketów spożywczych. Drogeria Rossmann ma obecnie ponad 1,1 tys. sklepów w Polsce i 16 tys. produktów w swojej ofercie. Każdego dnia zakupy w sklepach tej marki robi 675 tys. klientów.