Lancerto z nową odsłoną e-commerce

Marka premium z sektora eleganckiej odzieży męskiej zaprezentowała nowy serwis internetowy i zapowiada kolejne zmiany. Firma pochwaliła się też trzycyfrowym wzrostem w tym kanale sprzedaży oraz wspólną kolekcją z popularnym blogerem.

Oficjalnie nowa odsłona serwisu internetowego wystartowała w lutym 2017 r.

– Celem tej zmiany jest przygotowanie serwisu do obsłużenia nowych, innowacyjnych funkcjonalności, które pojawią się na przestrzeni kolejnych miesięcy, które dadzą klientom jeszcze większy komfort zakupów oraz swobodę w zapoznawaniu się
z produktami marki – mówi Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i eCommerce Lancerto.

Model wielokanałowy

Lancerto stawia bardzo mocno na e-commerce. Marka nie ma zamiaru zmieniać tej strategii i rozwija ją dalej w oparciu o model wielokanałowy. Chce być jeszcze bliżej klienta, niezależnie od tego z jakiego rodzaju kanał sprzedaży preferuje: online, mobile czy offline. Doznania płynące z obcowania z produktem mają być tożsame już przy pierwszym zetknięciu się z nim, następnie mają być potwierdzone w „realu”, w blisko 40 sklepach stacjonarnych. Ponadto, aby jeszcze wierniej pokazać produkt dodano detalistyczne ujęcia, filmy prezentujące każdy rodzaj asortymentu oraz porady stylistów. Dla osób, które chcą wejść głębiej w historię i wizję, którą marka opowiada zostały przygotowane szczegółowe opisy produktów z wyszczególnieniem najbardziej charakterystycznych cech i atutów. Wszystko to ma sprawić, że klient wchodząc w świat Lancerto otrzymuje jeszcze więcej pozytywnych bodźców, które mają uprościć podjęcie decyzji zakupowych.

LiveChat i UX layout

Jednak sam produkt to nie wszystko Lancerto skupia się na działaniach contentowych. Istotnymi elementami kategorii asortymentowych są porady stylistów i uniwersalne wskazówki pielęgnacji oraz przechowywania dotyczące eleganckich ubrań.  Ponadto dla przyspieszenia kontaktu i podjęcia decyzji zakupowej, klient poza tradycyjnym kontaktem z BOK poprzez telefon oraz maila, ma możliwość uzyskania odpowiedzi konsultanta za pośrednictwem LiveChat.

Najważniejszą zmianą w serwisie jest poprawa UX layoutu i szaty graficznej serwisu. Lancerto postawiło na minimalizm w czystej postaci, dużo światła i ograniczoną paletę kolorystyczną, po to aby głównym aktorem nowego serwisu stał się produkt premium i sposób jego prezentacji.

Wzrost sprzedaży e-sklepu

Od startu pierwszego eCommerce Lancerto minęło niespełna półtora roku – to pokazuje w jak dynamicznym środowisku funkcjonujemy. Pierwsza odsłona sklepu, chociaż nie była w żadnym stopniu przestarzała to nie spełniała wszystkich oczekiwań jakie przed nią stawialiśmy. Jestem przekonany, że nowa szata i nowe funkcjonalności przypadną do gustu naszym Klientom. Jesteśmy też spokojni o przyszłość tego kanału sprzedaży. Porównując procentowo miesiąc do miesiąca możemy pochwalić się trzycyfrowymi wzrostami, a sklep internetowy stanowi już 4,5 proc. naszego obrotu – mówi Tomasz Ciąpała, prezes zarządu Lancerto S.A.

W ofercie sklepu online oprócz kolekcji całorocznej i sezonowej wiosna/lato 2017 znalazła się autorska, limitowana kolekcja Lancerto&MR.Vintage będąca owocem współpracy z Michałem Kędziorą, najpopularniejszym blogerem w Polsce piszącym o modzie męskiej. Prace nad kolekcją trwały niespełna rok. Przewodnim produktem jest niespotykana na polskim rynku lekka „jak koszula” marynarka, pozbawiona ciężkich wkładów i uszyta z ekskluzywnie wyselekcjonowanych tkanin włoskich producentów. Oprócz marynarek w kolekcji znalazł się garnitur oraz lniane i bawełniane koszule, uszyte z typowo letnich tkanin.