Makarun szuka nowych lokalizacji

Zależy nam na tym, by nasze dania docierały do niemal każdego zakątka Polski, stąd pomysł na dodatkowe zdynamizowanie rozwoju sieci sprzedaży – mówi Marcin Szworak, współwłaściciel sieci Makarun.

Makarun to polska sieć spaghetterii. Makarun Spaghetti and Salad nie zwalnia tempa. Choć punktów z tym charakterystycznym szyldem przybywa w zasadzie z miesiąca na miesiąc, twórcy marki cały czas myślą o jej rozwoju. Stąd jeszcze większe zaangażowanie w poszukiwanie partnerów do współpracy, a także nowości w ofercie franczyzowej.

20 lokali Makarun w Polsce

Makarun to największa i pierwsza w Polsce sieć restauracji, w których serwowane są włoskie makarony z sosami w formie „take away”. Marka na rodzimym rynku obecna jest od ponad pięciu lat – pierwszy punkt pod tym szyldem otwarty bowiem został w 2012 roku. Po 5 latach pod skrzydłami Makarun’a działa już 20 lokali w całym kraju i 1 za granicą. Niebawem dołączą zaś do nich kolejne:

– Analiza zachowań konsumentów jasno pokazuje, że zainteresowanie naszymi produktami rośnie z miesiąca na miesiąc. Oferowane przez nas makarony znalazły już dość liczne grono fanów, które systematycznie ulega powiększeniu. Zależy nam na tym, by nasze dania docierały do niemal każdego zakątka Polski,stąd pomysł na dodatkowe zdynamizowanie rozwoju sieci sprzedaży. Aktualnie marka poszukuje partnerów zainteresowanych prowadzeniem własnego punktu gastronomicznego w Łodzi, Warszawie, Trójmieście i Wrocławiu – mówi Marcin Szworak.

Plany ekspansji sieci Makarun

Spółka planuje także ekspansję w Toruniu, Bydgoszczy, Szczecinie oraz innych miastach mających powyżej 100 tys. mieszkańców, w których do tej pory Makarun nie jest obecny.

Od potencjalnych franczyzobiorców sieć przede wszystkim wymaga dyspozycyjności czasowej, a także dostępu lub motywacji do poszukiwania odpowiedniej lokalizacji, a także kapitału inwestycyjnego od 100 tys. zł.

Co ciekawe, już niebawem sprzedaż unikalnych, włoskich makaronów dostępnych „na wynos” będzie mogła być prowadzona nie tylko w punktach stacjonarnych. Jeszcze w tym roku Makarun planuje bowiem wprowadzenie własnych foodtruck’ów. Pojazdy, wraz z atrakcyjną ofertą leasingu, dostępne będą od trzeciego kwartału 2017 roku.