Rośnie sieć lokali Makarun

Krakowska sieć spaghetteri Makarun Spaghetti&Salad zabezpieczyła kilka nowych lokali. Sieć, która jest rozwijana w oparciu o system franczyzowy aktualnie poszukuje nowych partnerów biznesowych.

Aktualnie w Polsce działa już 28 lokali Makarun w 11 miastach. Pod koniec stycznia franczyzowa sieć Makarun Spaghetti&Salad otworzyła restaurację w Swarzędzu. Powstał też kolejny, szósty lokal w Warszawie. W lutym szykuje się otwarcie w Poznaniu. Od 26 stycznia makarunowych dań mogą próbować także warszawiacy z okolic Placu Zawiszy. Adres nowego punktu to Aleje Jerozolimskie 60b.

– Samo śródmieście, duży ruch, takich miejsc szukamy – mówi Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci. – Jeśli ktoś ma 10 minut na tramwajową przesiadkę, to wystarczy, by chwycić pomarańczowy kubełek na wynos. Wróżę tej lokalizacji spore powodzenie – dodaje.

Rozwój sieci w centrach handlowych

Obecnie zarząd sieci szuka partnerów biznesowych do dwóch nowych lokali w Krakowie. Punkty zostały sprawdzone statystycznie, pod kątem natężenia ruchu, a także pod względem warunków technicznych i marketingowych.

– Obydwa lokale znajdują się w popularnych krakowskich galeriach handlowych, gdzie jest wielu potencjalnych konsumentów. Ich dostosowanie do potrzeb gastronomii nie będzie zbyt trudne ani czasochłonne. Słowem, czekamy na franczyzobiorców. Sprawa jest dość pilna, ponieważ takie lokale, w topowych miejscach, nie czekają długo na nowych najemców – mówi Marcin Szworak, współwłaściciel franczyzowej sieci Makarun.

Koszt otwarcia lokalu franczyzowego zależy przede wszystkim od warunków technicznych, ale, jak podkreślają właściciel sieci, na start trzeba wyłożyć około 230 tysięcy złotych. To niemała inwestycja, która wynika wprost z tego, że znajdują się one w galeriach handlowych. Jednak ich specyfika i położenie, pozwalają bardzo optymistycznie oceniać szanse powodzenia biznesu. Jednocześnie, właściciele sieci przypominają, że oprócz tych miejsc, w ofercie wciąż znajduje się pomarańczowy foodtrack, który jest dostępny w leasingu już od 70 tysięcy złotych.

Aktualnie Makarun prowadzi 28 lokali (w tym 25 franczyzowych oraz trzy własne: w Krakowie, Poznaniu i foodtruck, testowany właśnie na ulicach stolicy Małopolski) w 11 miastach w Polsce. W 2017 roku uruchomiła pierwszy punkt za granicą w Centrum Handlowym Mundsburg w Hamburgu, niebawem na Makarun będzie się też można wybrać do czeskiej Pragi. Firma ciągle poszukuje kolejnych partnerów. Twórcy marki – Przemysław Tymczyszyn i Marcin Szworak osobiście angażują się w poszukiwanie nowych lokalizacji dla swoich partnerów biznesowych.