Właściciel sieci Netto stawia na e-commerce

1 czerwca 2018 r. Dansk Supermarked Group, do której należy między innymi sieć handlowa Netto, zmieni nazwę na Salling Group. Poprzez zmianę nazwy spółka chce podkreślić, że nie ogranicza się do bycia siecią placówek handlowych, gdyż jej działalność jest obecnie znacznie szersza. Chodzi m.in. o sektor e-commerce.

Dansk Supermarked Group jest największym przedsiębiorstwem w branży handlu detalicznego na duńskim rynku. W skład grupy wchodzą obecnie sieci handlowe føtex, Bilka, Netto, Salling i Wupti.com. Od listopada 2017 r. jedynym właścicielem Dansk Supermarked jest Fundacja Salling, która odkupiła pakiet 19 proc. akcji od A.P. Moller-Maersk.

Szybki rozwój

W ostatnich latach grupa intensywnie się rozwija, stawiając na akwizycje, poszerzające zakres jej dotychczasowej działalności. Pozytywne rezultaty przyjętej strategii pokazało pierwsze roczne sprawozdanie finansowe od czasu ponownego przejęcia firmy przez Fundację Salling. W 2017 rok Dansk Supermarked Group odnotowała bardzo dobre wyniki oraz wykazała rekordowy wzrost zarówno przychodów, jak i zysków. Tym samym osiągnęła najwyższy w historii udział w duńskim rynku, a w planie ma dalsze inwestycje, także w Polsce.

Grupa w ostatnich latach rozwinęła wiele nowych rozwiązań on-line (Wupti, føtex.dk, Bilka.dk) oraz innych przedsięwzięć, takich jak oferta handlowa w systemie „zamów i odbierz” (Skagenfood), punkty gastronomiczne (franczyzowe kawiarnie Starbucks i bary Carls’ Jr. Burger). Strategia Grupy zakłada wejście w kolejne obszary aktywności: sprostanie nowym, wyznaczanym przez klientów trendom żywieniowym i zakupowym oraz przełożenie tych trendów na dostępność produktów w ofercie sklepów.

Netto w Polsce

Sieć handlowa, która w ciągu 23 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 370 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje w większości produkty od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii, Szwecji, Niemczech.