Focus Mall Piotrków Trybunalski na fali. Rośnie footfall i sprzedaż

Centrum handlowe Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim zakończyło pierwsze półrocze 2018 roku wyraźnym wzrostem footfallu i sprzedaży. Tylko w ciągu sześciu pierwszych miesięcy, galerię odwiedziło ponad 2 mln 241 tys. osób. To blisko 20 tys. klientów więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Focus Mall Piotrków Trybunalski należny do firmy NEPI Rockcastle, która jest wystawcą Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference.

W pierwszym półroczu 2018 roku, centrum handlowe Focus Mall odnotowało wzrost obrotów najemców i wyników footfall, pomimo spadkowych tendencji ogólnopolskich spowodowanych zakazem handlu w wybrane niedziele. W tym okresie, najemcy centrum zanotowali wzrost sprzedaży nawet o 60 proc. Najwyższe wzrosty obrotów osiągnęły sieci z branży wyposażenia wnętrz i usług. To efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, rekomercjalizacji, skutecznych działań marketingowych oraz efektywnego zarządzania.

Szersza oferta

Za frekwencyjnym sukcesem stoją zmiany, które w ostatnich miesiącach zaszły w ofercie Focus Mall. Właściciel obiektu, NEPI Rockcastle, konsekwentnie poszerza jego propozycję handlową. W I kwartale tego roku do grona najemców dołączył popularny sklep z segmentu mody damskiej, marka Sinsay. W efekcie transakcji Focus Mall jest jednym z nielicznych obiektów handlowych w województwie łódzkim, które oferuje kompletne portfolio marek z grupy LPP. Należy nadmienić, że cześć usługową centrum dopełnił salon kosmetyczny Etereo, a także NeoNail i Lotto. Dodatkowo, stale wzbogacana oferta, wygodna lokalizacja oraz komplementarność produktów i usług przyciąga do centrum coraz więcej klientów, dla których Focus Mall jest liderem handlu w regionie.

– Nie da się ukryć, że Focus Mall jest lubianym, rodzinnym centrum handlowym dla mieszkańców Piotrkowa i ościennych miejscowości. Dokładamy starań, by oferta galerii oraz działania marketingowe dopasowane były do potrzeb klientów w różnym wieku. Wyniki osiągane przez naszych najemców pokazują, że Focus Mall jest najchętniej odwiedzanym obiektem handlowym w regionie, w którym nie tylko można dokonać kompleksowych zakupów, ale też spędzić czas w towarzystwie rodziny  czy znajomych, a to chyba najważniejsze biorąc pod uwagę zmieniające się trendy na rynku – komentuje Ewa Sadzińska, Dyrektor CH Focus Mall Piotrków Trybunalski – Apsys Polska.

– Minione półrocze to dla nas czas intensywnej i efektywnej pracy, która pozytywnie wpływa na uzyskiwane wyniki, jak i wizerunek Focus Mall. Dla funkcjonowania obiektu zasadnicze znaczenie miało przede wszystkim poszerzenie portfolio najemców oraz prowadzenie efektywnych działań marketingowych. W pierwszych 6-ciu miesiącach roku, aż cztery sieci zdecydowały się zmodernizować swoje salony, oferując tym samym jeszcze większy asortyment. Swoje lokale przeniosły lub powiększyły marki: Cropp, Cukiernia Sowa, Toxic Jeans oraz 4F – komentuje Dominik Piwek, Head of Marketing & PR, NEPI Rockcastle.

Największą inwestycją w I półroczu tego roku jest trwająca od kwietnia modernizacja strefy gastronomicznej. W efekcie zmian odwiedzający zyskają bardziej nowoczesną i estetyczną przestrzeń aranżowaną na styl skandynawski. Na blisko 450 mkw. powierzchni pojawią się dodatkowe siedziska i stoły. Goście będą mieli  również możliwość ładowania urządzeń mobilnych. Co ważne, przebudowa prowadzona jest w godzinach zamknięcia galerii, dzięki czemu, realizacja nie ma wpływu na komfort odwiedzających i funkcjonowanie obiektu.

Duże wydarzenia, niestandardowe akcje

Właściciel Focus Mall, spółka NEPI Rockcastle, stara się przyciągać klientów coraz lepszym tenant-mix. To jednak nie wszystko. Atutem są również niestandardowe wydarzenia, zarówno mniejsze,  jak i te organizowane z prawdziwym rozmachem, jak np. akcja prosprzedażowa z atrakcyjnymi nagrodami, które w finale były licytowane przez uczestników.

– W trwającej niespełna miesiąc zabawie wzięło udział aż 5266 klientów. Finalnie rozdysponowaliśmy aż 18 334 kupony-banknoty. Frekwencja odwiedzających była imponująca, a to przełożyło się również na sprzedaż. Ekwiwalent w obrotach najemców biorących udział w promocji wyniósł ponad 1 550 000 złotych, tym samym uzyskany ROI wyniósł aż 1113 proc. – wyjaśnia Olga Wiernicka, Marketing Manager, CH Focus Mall Piotrków Trybunalski.

Na terenie centrum organizowane są także eventy okazjonalne, przygotowane z myślą o osobach w każdym wieku. Jedną z takich inicjatyw była trwająca blisko dwa tygodnie „Kosmiczna wystawa”. W ramach atrakcji odwiedzający mieli okazję zobaczyć, m.in. największe w Europie makiety statków kosmicznych, w tym niemal 10-cio metrowy model najsłynniejszego statku kosmicznego w historii galaktyki, kostiumy bohaterów kultowej filmowej sagi. Klienci mieli również okazję skorzystać z symulatora lotów. Ekspozycja tylko w Dzień Dziecka wygenerowała rekordowy footfall, wynoszący 22453 osoby.

– Cieszymy się, że Focus Mall Piotrków Trybunalski utrzymuje wiodącą pozycję w regionie, dzięki zainteresowaniu ofertą handlową oraz ciekawymi eventami. Gwarantujemy, że kolejne miesiące przyniosą klientom Focus Mall jeszcze więcej niespodzianek i atrakcji – podsumowuje Olga Wiernicka, Marketing Manager, Focus Mall Piotrków Trybunalski.