Cracovia Outlet - nowy projekt w portfolio KG Group

Cracovia Outlet będzie korzystać z efektu synergii, uzyskiwanego przez połączenie parku handlowego Atut, największego w Krakowie centrum wyposażenia wnętrz, salonu meblowego i centrum wyprzedażowego – informuje inwestor powstającego w Krakowie nowego obiektu outletowego.

KG Group tworzy koncepcję handlową, w której duże znaczenie ma pojęcie wydajności. Deweloper chce zagwarantować możliwie najkorzystniejszy miks oferty, dlatego zdecydował się na realizację kompleksu typu mixed-use wraz z centrum outletowym.

Centrum Cracovia Outlet jest koncepcyjnie i architektonicznie tworzone od podstaw. Jego położenie na terenie parku handlowego, przestrzenie zewnętrzne i wewnętrzne, oferta wynajmu powierzchni, a także teren własnej infrastruktury komunikacyjnej wewnątrz kompleksu handlowego są odzwierciedleniem współczesnych trendów.

– Zdarza się, że centra handlowe adaptują starsze budynki do potrzeb handlu, jednak stwarza to ograniczenia, które zwykle ujawniają się w trakcie funkcjonowania obiektu. Dlatego w centrum Cracovia Outlet rozwijamy koncepcję od podstaw, według aktualnych standardów, na bazie rozwiązań dopasowanych do rynku, a nie odwrotnie. Chcemy, by proces realizacji zakupów był możliwie wolny od ograniczeń i skupiony na uzyskaniu najbardziej satysfakcjonującego efektu – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

Cracovia Outlet obiektem typu mixed-use

Na rozległym terenie jednej z ostatnich wielkopowierzchniowych działek handlowych w Krakowie deweloper chce zagwarantować możliwie najkorzystniejszy miks oferty. Dlatego zdecydował się na realizację kompleksu typu mixed-use (60 tys. mkw.). Zgodnie z tą koncepcją centrum Cracovia Outlet (21 tys. mkw.) będzie korzystać z efektu synergii, uzyskiwanego przez połączenie parku handlowego Atut, największego w Krakowie centrum wyposażenia wnętrz, salonu meblowego i centrum wyprzedażowego. Dzięki temu w jednym miejscu można będzie zrobić zakupy z wielu różnych kategorii. Ponadto kompleks handlowy znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków.

– Obecność dodatkowej oferty pozaoutletowej wpływa na wyższą częstotliwość odwiedzin w porównaniu do centrów outletowych, które nie dają takiej możliwości. Przyjęty miks to sprawdzona formuła rynkowa, która pozwala uzyskać efekt synergii handlowej i lepiej spenetrować lokalny rynek potrzeb, zwiększając częstotliwość zakupów i ich komplementarność. Dla firmy Intersport to konkurencyjna oferta, dlatego zdecydowaliśmy się na swój sklep typu outlet w tej lokalizacji – mówi Piotr Mierzwa, Dyrektor ds. Rozwoju  Intersport Polska S.A. – Dodatkowo w dzisiejszych czasach, za sprawą zakazu handlu w wybrane niedziele, zmienia się styl planowania i robienia zakupów, ponieważ siłą rzeczy skraca się czas na ich realizację. Połączenie centrum typu outlet z parkiem handlowym pozwala na efektywniejsze dokonywanie zakupów, bo w jednym kompleksie handlowym oferowane są konsumentom szersze możliwości – dodaje Piotr Mierzwa.

Obiekt znajduje się w dzielnicy Czyżyny, w miejscu mającym tradycje handlowe i strefę kojarzoną z handlem. Znajdują się tu: Selgros, kilka centrów handlowych i Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO.

Cracovia Outlet to nowoczesny park handlowy powstający w krakowskiej dzielnicy Czyżyny. Położenie nieopodal autostrady A4 i drogi ekspresowej S7 sprawia, że zakupy będą mogły tu robić także osoby spoza aglomeracji krakowskiej. Architektura obiektu pozostaje w zgodzie z dynamicznie rozwijającymi się w okolicy inwestycjami mieszkaniowymi. Oprócz pokaźnej powierzchni oraz imponującej oferty atutem centrum Cracovia Outlet jest sąsiedztwo innych centrów handlowych i targowo-kongresowych. Na klientów czekać będzie około 2 tys. miejsc parkingowych. Otwarcie centrum Cracovia Outlet wraz z całym kompleksem handlowym zaplanowano na drugą połowę 2020 roku.

Realizacje KG Group

KG Group to holding spółek, których główny cel stanowi ogólnopolska działalność deweloperska w zakresie budownictwa komercyjnego i mieszkaniowego. Atutem firmy jest wyjątkowe połączenie wieloletniego doświadczenia na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, znajomości lokalnego rynku krakowskiego, zamiłowania do tego rynku, a także entuzjazmu, z którym KG Group, jako dynamicznie rozwijający się podmiot gospodarczy, podchodzi do tworzenia nowych obiektów komercyjnych. Grupa zrealizowała już projekty lokalnych centrów handlowych Atut – sześć obiektów pod wspólnym szyldem działa w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach koło Krakowa, Pruszkowie i Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są też kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj (obecnie w budowie I etap, II etap planowany na pierwszą połowę 2020 roku), Atut Złocień (otwarcie planowane na I kwartał 2019 roku), Atut Bielany, jak również obiekty w Suchej Beskidzkiej i Bełchatowie.

Za komercjalizację centrum Cracovia Outlet odpowiada BOIG Property Consulting, firma od lat działająca na polskim rynku nieruchomości komercyjnych i współpracowała z takimi firmami, jak Capital Park, Fashion House, Dekada Realty, Gemini Holdings, obiekty handlowe Focus Mall i Focus Park czy Ptak Outlet. BOIG jest także doświadczonym dostawcą usług związanych z wynajmem powierzchni handlowej w centrach typu outlet.

Cracovia Outlet zostanie zaprezentowana podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference.