Gastromall Group: zróżnicowanie portfela marek gwarancją sukcesu

Gastromall Group od 1995 roku konsekwentnie buduje swoją pozycję w branży gastronomicznej. W chwili obecnej zarządza ponad setką lokali w całej Polsce i dynamicznie rozwija swoje koncepty franczyzowe. Z końcem 2018 r. została także podpisana umowa o współpracy pomiędzy Grupą a właścicielami marki Makarun. – Będziemy łączyć naszą działalność operacyjną i integrować struktury, aby wykorzystać zalety obu firm – mówi Piotr Niemiec, właściciel Gastromall Group.

Zróżnicowanie portfela marek pozwala dopasować ofertę zarówno do galerii handlowych, centrów rozrywki, kompleksów biurowych, a także obiektów typu mixed use. To również atut dla partnerów chcących zakupić licencję franczyzową – oferta Grupy pozwala otworzyć restaurację zarówno osobom z mniejszą ilością kapitału jak i zamożniejszym inwestorom.

Restauracje Olimp. Przykładamy wagę do smaku.

Najpopularniejszą marką GG są Restauracje Olimp. To dojrzały, rozbudowany koncept, u którego podstaw leżą 3 filary: świeże jedzenie przygotowane od podstaw na miejscu przez doświadczonych kucharzy, prosty system sprzedaży – samoobsługa pozwalająca gościom na komponowanie posiłku, oraz cena – ujednolicona za 100 gramów jedzenia. Sieć liczy obecnie 85 restauracji, dynamika otwarć utrzymuje się na poziomie kilkunastu rocznie. Przybywa lokali pod marką Olimp w obiektach handlowych i biurowych w całej Polsce, choć początkowo GG inwestowała głównie w Krakowie, Katowicach i Warszawie. Teraz na mapie obecności widnieją wszystkie największe polskie miasta a także punkty w miastach o mniejszej liczbie mieszkańców (jednak wciąż na poziomie powyżej 70 tys.)

Nowe wnętrze Restauracji Olimp

Nowe wnętrze Restauracji Olimp

System samoobsługowy oraz ujednolicona cena okazały się trwałą, mocną, niezmienną podstawą konceptu. Pomimo zmian – wizerunkowych, organizacyjnych a przede wszystkim ewolucji menu – te dwie cechy pozostały niezmienne. Jest to ogromna przewaga konkurencyjna sieci w miejscach, gdzie klienci galerii handlowych czy pracownicy centrów biurowych mają niewiele czasu na dobrej jakości obiad. W Restauracji Olimp obsługa jednego klienta przy kasie trwa ok. 30 sek. W minionym roku koncept przeszedł rewolucję; jej efekty widać już w obiektach własnych; lokale gruntownie zmieniają wizerunek, wystrój zaprojektowany przez renomowaną pracownię nawiązuje do najnowszych trendów w designie; wykorzystuje naturalne drewno, elementy świeżej roślinności. Komunikację marketingową z wartościowym contentem przeniesiono na ekrany zarządzanie zdalnie z centrali. Proces zmian w tym roku obejmie także restauracje franczyzowe. Menu tworzone jest z rytmem pór roku, na bazie najlepszych sezonowych produktów i składników. Uwzględniono w nim opcje wegańskie, zgodnie z gorącym trendem minionego i obecnego roku.  Olimp to najbardziej egalitarny koncept Grupy – łączy i równa pokolenia, upodobania kulinarne, przyciąga różnorodnością menu, nieformalną luźną atmosferą, prostym, zrozumiałym systemem obsługi i rozliczania.

Marka zdobyła nominację do Retailers’ Awards 2019 w kategorii F&B Expansion Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

Deli Sandwich.  Anytime & Anywhere

Koncept łączący bogatą ofertę śniadaniową (kanapki, bajgle, tosty, panini, drożdżówki, jajecznice itd.) z lekkimi daniami lunchowymi (wrapy, focaccie, pizze, proste makarony, sałatki) oraz bogatą ofertą ciast i tart na słono i słodko, zdobył uznanie pracowników centrów biurowych w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. Atutem formatu jest szybkość obsługi oraz personalizacja – klienci sami komponują pizzę z wybranych składników (jej upieczenie trwa tylko 3 minuty) oraz dania z makaronem; bajgle i kanapki robione są na zamówienie. Przewagą bistro nad tradycyjną pracowniczą kantyną jest jego wielkomiejski charakter, wystrój skłaniający do przerwy na kawę i lekturę aktualnej prasy, wydzielone strefy pozwalające na zorganizowanie spotkania biznesowego czy skorzystanie z wi-fi. Deli Sandwich to codzienne bistro, niewygórowane ceny, bogaty asortyment, wysokiej jakości produkty, które zdobyły uznanie pracowników kompleksów biurowych. GG widząc potencjał marki oraz lojalność klientów testuje subformat w wersji retailowej pod nazwą Deli Pizza i zapowiada wzmożoną ekspansję. Pierwszy lokal zostanie otwarty wkrótce w VIVO! Stalowa Wola, kolejny w warszawskiej Galerii Młociny.

Marka jest nominowana do Retailers’ Awards 2019 w kategorii F&B Newcomer Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

Deli Sandwich

Restauracja Isto. Autentyczna kuchnia w prawdziwym centrum miasta.

O młodej stażem (otwartej we wrześniu 2018 r.)  katowickiej restauracji zrobiło się głośno, gdy zaledwie 2 miesiące od startu zdobyła prawie wszystkie nagrody w plebiscycie Gości Restaurant Week Polska 2018 r. (w kat. ogólnopolskich: I miejsce: Najlepsza Restauracja w Polsce, Najlepsze danie główne, Najlepszy deser, w regionie SILESIA: I miejsce: Najlepsza Restauracja, Najlepsze danie główne,  Najlepszy deser, Najlepsza obsługa, Najpopularniejsza restauracja).

Restauracja Isto

Restauracja Isto

Isto działające na parterze nowootwartego budynku KTW w Katowicach w bezpośrednim sąsiedztwie Spodka, Międzynarodowego Centrum Kongresowego oraz NOSPR-u,  zachwyciło gości festiwalu wysmakowanym wnętrzem; eleganckim i oszczędnym, zjawiskową kuchnią opartą na wyselekcjonowanych produktach oraz gościnnością ekipy. GG udowodniła, że nieobce są jej formaty premium i kreacja restauracji fine diningowej.

Przed Gastromall Group kolejne wyzwania; rozwój pozostałych konceptów w szczególności Polskiego Stołu, który cieszy się ogromną popularnością wśród odwiedzających VIVO! Lublin (Tarasy Zamkowe) oraz Galerię Rzeszów, a wkrótce zagości w kolejnych lokalizacjach. Trwają prace nad rozwinięciem tematów, które od kilku sezonów elektryzują branżę gastronomiczną – ograniczenie odpadów w restauracji, eliminacja plastiku, rozszerzenie oferty wegańskiej. –  W naszej branży jedno pozostaje niezmienne: jedzenie musi być  doskonałej jakości, świeże i smaczne. To nasza główna zasada. Od niej nie ma wyjątku – mówi Piotr Niemiec, właściciel Gastromall Group.

Współpraca Gastromall Group i Makaruna

Z końcem 2018 r. została także podpisana umowa o współpracy pomiędzy Gastromall Group a właścicielami marki Makarun.

Głównym celem współpracy jest osiągnięcie znaczącego wzrostu przychodów i zysków z rynku, przy wykorzystaniu w dużej skali efektu synergii. Większa skala, zakres działania i potencjał ze wspólnego przedsięwzięcia wpłyną na wzrost długoterminowej wartości współpracujących przedsiębiorstw. Chcemy być krajowym liderem w tworzeniu i zarządzaniu konceptami gastronomicznymi. Do współpracy pozyskujemy ludzi pełnych pomysłów, twórczych i nastawionych na sukces. Tacy są według mnie twórcy Makaruna – mówi Piotr Niemiec, właściciel Gastromall Group. – Będziemy łączyć naszą działalność operacyjną i integrować struktury, aby wykorzystać zalety obu firm – dodaje.

W ramach współpracy planowany jest dynamiczny rozwój marek GG oraz Makaruna, dzięki połączonym zasobom finansowym i osobowym.

Gastromall Group jest partnerem wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards, która odbędzie się już 9 kwietnia na Stadionie Legii w Warszawie

Makarun w Gliwicach

Makarun w Gliwicach