Foot Locker zamknie 165 sklepów

Amerykańska marka Foot Locker to jedna z największych sieci obuwniczych na świecie. Pomimo pozytywnych wyników finansowych osiągniętych w 2018 roku władze spółki postanowiły zoptymalizować sieć sprzedaży, co oznacza zamknięcie ponad 160 sklepów. Globalnie firma posiada ok. 3,5 tys. sklepów w 28 krajach. W Europie odwiedza je blisko 170 milionów klientów rocznie.

W 2018 roku obroty firmy Foot Locker wzrosły o 2 proc. i osiągnęły rekordową wartość niemal 7 mld euro. To więcej niż spodziewali się rynkowi analitycy. Wzrosty zostały osiągnięte przede wszystkim dzięki wynikom osiągniętym na istniejącej już sieci sklepów.

W analizowanym okresie sprzedaż like for like wzrosła o 2,7 proc. Jeszcze dobitniej ten trend widoczny był w ostatnim kwartale 2018 roku. Wówczas sprzedaż wzrosła o 2,8 proc. i wyniosła 2 mld euro, a sprzedaż w sklepach działających na rynku ponad rok poszybowała aż o 9,7 proc. w górę. Tym niemniej władze spółki zdecydowały o zamknięciu w 2019 roku 165 sklepów.

Foot Locker inwestuje 100 mln euro w modernizację i rozwój

Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mają zostać przeznaczone na modernizację pozostałych sklepów. Dodatkowo firma inwestuje ok. 11 mln euro w rozwój portfolio produktów dziecięcych (marka Rockets of Awesome). Zdecydowanie więcej, bo ok. 90 mln euro, zostanie przeznaczone na rozwój internetowej platformy do sprzedaży butów – Goat Group.

W sieci Foot Locker sprzedawany jest asortyment najpopularniejszych firm obuwniczych. W ofercie znajdują się przede wszystkim modele wyprodukowane przez międzynarodowe marki specjalnie dla tej sieci i dostępne tylko w jej sklepach.

Firma Foot Locker, z siedzibą w USA, to jedna z największych w Europie sieci sprzedających buty sportowe. Skierowana jest do osób pomiędzy 12 a 30 rokiem życia. Firma posiada niemal 3,5 tys. sklepów, w tym sklepy franczyzowe, w 28 krajach. W Europie odwiedza je blisko 170 milionów klientów rocznie.

W Polsce marka Foot Locker posiada 5 salonów zlokalizowanych w największych centrach handlowych w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. Jej salony mają ok. 250 mkw. powierzchni.