Rekordowa liczba klientów w Galerii Kazimierz

Galeria Kazimierz notuje rekordowy footfall. Od stycznia do lipca 2019 roku krakowskie centrum handlowe odwiedziło średnio 7 proc. więcej klientów w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, mimo dodatkowych ograniczeń handlu w niedziele.

Za frekwencyjnym sukcesem stoją zmiany, które zaszły w ostatnich miesiącach – odnowiony, pełen zieleni plac zewnętrzny z widokiem na Wisłę i funkcją rekreacyjno-wypoczynkową oraz nowe sklepy popularnych marek. A to nie koniec nowości. Jeszcze w tym roku do grona najemców dołączy pierwszy w Polsce salon Weekday.

W całym pierwszym półroczu 2019 roku Galeria Kazimierz osiągnęła imponujący wzrost odwiedzalności, mimo ogólnopolskich spadkowych tendencji spowodowanych zakazem handlu w większość niedziel. Najlepszymi miesiącami dla krakowskiego centrum handlowego okazały się marzec i lipiec, w których wzrost współczynnika footfall wyniósł aż 12 proc. w porównaniu rok do roku. Niewątpliwie na lipcowy wynik bezpośrednio wpłynął trwający przez wakacje Kazimierz Summer Festival, w czasie którego miało miejsce wiele cyklicznych wydarzeń o charakterze kulturalno-rozrywkowym.

Tak dobre wyniki to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, inwestycji oraz efektywnego zarządzania, a także skutecznych działań marketingowych.

Nowa strefa rozrywki i relaksu

W czerwcu koncertem Dawida Kwiatkowskiego otwarto nowy plac przy galerii, który w wakacje stał się centrum kulturalno-rozrywkowym Krakowa chętnie odwiedzanym nie tylko przez mieszkańców, ale także turystów. W otoczeniu zabytkowych budynków Galerii Kazimierz powstała strefa wypoczynku, z której korzystają zarówno dorośli, młodzież, jak i dzieci. W ramach modernizacji położono aż 1,2 tys. mkw. trawnika, zasadzono 170 mkw. krzewów oraz 6 drzew. W pobliżu nowoczesnej, iluminowanej fontanny ustawiono pergole oplecione roślinami, wygodne siedziska oraz leżaki, idealne, by odpocząć po zakupach i spotkać się ze znajomymi. Widać z nich doskonale to, co dzieje się na pobliskim placu zabaw dla dzieci, ze zjeżdżalniami, piaskownicą, linarium i bezpiecznymi trampolinami. Obok znajdują się miski dla zwierząt oraz stojaki na rowery. Właściciel centrum – fundusz zarządzany przez Invesco Real Estate – przeznaczył na zmiany w obrębie placu ponad 5 mln zł.

Docelowo odnowiona przestrzeń ma być miejscem spotkań lokalnej społeczności działającym przez cały rok. W tegoroczne wakacje odbyła się tu pierwsza edycja Kazimierz Summer Festival, w ramach którego krakowianie mogli wziąć udział m.in. w koncercie Kamila Bednarka. Łącznie od czerwca goście galerii wzięli udział aż w 14 weekendach pełnych muzycznych, teatralnych i kulinarnych wydarzeń. Z kolei zimą będzie tu działać lodowisko.

– Zdajemy sobie sprawę, że nowoczesne centrum handlowe nie może pełnić już tylko funkcji handlowej. Równie istotna jest jego rola rozrywkowa sprawiająca, że klienci chcą w nim nie tylko robić zakupy, ale także spędzać na jego terenie wolny czas w gronie najbliższych. W naszym centrum goście mają do dyspozycji m.in. 10-salowe kino, siłownię oraz klub fitness. Pasjonaci tańca mogą zapisać się na zajęcia w jedynym w mieście Egurrola Dance Studio – mówi Anna Duchnowska, Prezes Invesco Real Estate w Polsce.

Słuchamy potrzeb klientów

Jednocześnie Galeria Kazimierz wciąż stara się urozmaicać ofertę zakupową. Tylko w pierwszej połowie roku do grona najemców dołączyły marki Parfois, Twoje Soczewki oraz Le’lomi. W lipcu bogate portfolio gastronomiczne poszerzył lokal sieci Green it. Z kolei w sierpniu otwarto salon Femestage Eva Minge oraz pierwszy sklep w Krakowie popularnej marki oferującej damską odzież – Sugarfree.

Listopad zapowiada się jeszcze bardziej emocjonująco. Jedna z najpopularniejszych obecnie marek odzieżowych w Europie – Weekday – zdecydowała się na debiut w naszym kraju właśnie w Galerii Kazimierz. Salon będzie oferował kolekcję zarówno damską, jak i męską.

– Weekday to szwedzka marka, która w ostatnim czasie wyznacza trendy w modzie młodzieżowej. Wiemy też, że nasi klienci długo czekali na otwarcie jej salonu stacjonarnego w Krakowie. Wybór Galerii Kazimierz jako lokalizacji dla pierwszego sklepu Weekday w Europie Środkowej potwierdza, że nasze centrum jest nowoczesne i jednocześnie wpisuje się w filozofię marki opartej o szerokie działania proekologiczne, które również są nam bliskie – dodaje Anna Duchnowska

Galeria – Kazimierz – nowoczesne centrum handlowe, działające od 2005 roku, zlokalizowane w historycznym centrum Krakowa, przy ul. Podgórskiej. Na dwóch poziomach galerii znajduje się ponad 160 sklepów znanych polskich i zagranicznych marek (m.in. Zara, H&M, Reserved, Empik, Smyk, GoSport, RTV Euro AGD), liczne punkty usługowe i gastronomiczne: Calypso Fitness, multipleks Cinema City z 10 salami kinowymi, jedyne w Krakowie studio tańca Egurrola Dance Studio oraz market Carrefour Premium. Obiekt oferuje prawie 40 tys. mkw. powierzchni handlowej i 1,5 tys. miejsc parkingowych. Od 2014 roku właścicielem galerii jest fundusz należący do Invesco Real Estate. Za zarządzanie galerią odpowiedzialna jest firma CBRE. Za komercjalizację odpowiada firma Sierra Balmain.