Gemini Park Bielsko-Biała przyciąga znane marki

Mający w tym roku 10 lat Gemini Park Bielsko-Biała zyskuje nowych najemców. Tylko w tym roku centrum handlowe podpisało już 7 nowych umów najmu. Aż 4 z nich to lokalne debiuty.

Gemini Park Bielsko-Biała umacnia swoją ofertę. W 2018 roku przybyło tam 5 nowych sklepów, a kilku dotychczasowych najemców zdecydowało się na powiększenie swoich lokali. Ten rok przynosi jeszcze lepszy wynik. W 2019 roku Gemini Park zawarł już 7 nowych umów najmu, z czego większość dotyczy marek dotąd nieobecnych na Podbeskidziu.

– Duża rozpoznawalność Gemini Park na całym Podbeskidziu, a co za tym idzie silna pozycja w regionie, sprawia, że polskie i zagraniczne marki coraz częściej zwracają na nas uwagę, decydując się na lokalny debiut właśnie w Gemini Park. Kusi także rynek, niezwykle chłonny i spragniony nowości – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Marki debiutują w Gemini Park

I faktycznie, wiele marek w obecności w Gemini Park upatruje swoją szanse na lokalnym rynku. Tak jest np. w przypadku duńskiej marki odzieżowej Only, która w czerwcu otworzyła w galerii swój pierwszy lokal na Podbeskidziu. Brand zajął lokal mający 250 mkw.

Ostatnie dni przyniosły także Gemini Park otwarcie kawiarni Costa Coffee. Brytyjska sieć wynajęła lokal mający 70 mkw. Został on ulokowany w obrębie zmodernizowanej niedawno strefy eventowej. Tym samym obiekt zyskał już 16 lokal gastronomiczny!

Ciekawostką wśród nowości jest pierwszy w polskim centrum handlowym outlet samochodowy. Powstał on za sprawą dealera samochodowego grupy KORCZYK z Bielska-Białej. Ten w galerii wynajął 440 mkw. W KORCZYK ŠKODA OUTLET eksponowana jest oferta samochodów nowych i używanych. W efekcie, galeria dysponuje już ofertą 29 punktów usługowych!

Jesień wypełnią otwarcia

Przed Gemini Park także seria jesiennych otwarć. W Gemini Park i na Podbeskidziu zadebiutuje m.in. sieć sklepów z winami Fine Wine. Sklep, w ofercie którego można znaleźć trunki m.in. z Ameryki Południowej, Afryki czy Australii zajmie 40 mkw. To pierwszy punkt z tak szeroką ofertą alkoholi w bielskiej galerii.

Najbliższe tygodnie przyniosą też lokalny debiut brytyjskiej sieci – Dealz. Rynkowy gigant, działający m.in. w Hiszpanii, Irlandii i Wielkiej Brytanii (jako Poundland) i mający ponad 900 sklepów w Europie, podpisał umowę na wynajem lokalu o powierzchni 476 mkw.

Swój debiut na Podbeskidziu zapowiedziała także sieć restauracji z kuchnią azjatycką Silver Dragon. Ten najemca, mający lokale w 19 miastach w Polsce, zajmie w Gemini Park 50 mkw. Będzie to już 17 lokal gastronomiczny w galerii. Dzięki niemu food court galerii będzie w 100% wynajęty!

Oferta modowa Gemini Park wzbogaci się natomiast o salon polskiej marki odzieżowej Tatuum. Popularny brand zajmie w galerii lokal mający 182 mkw. Będzie to już drugie w tym roku znaczące otwarcie w segmencie modowym bielskiej galerii.

Potencjał Gemini Park

Co skłania marki do inwestycji w lokal w Gemini Park? Zdaniem Krzysztofa Brączka, dyretora obiektu, w dużej mierze są to wyniki, jakie osiąga centrum handlowe w ostatnich latach. –  W 2018 roku w porównaniu do 2014 liczba klientów galerii wzrosła aż o 100 proc.  Miniony rok z kolei przyniósł rekordowy footfall. W efekcie, Gemini Park utrzymał się aż 3 punkty proc. ponad indeksem krajowym i 2,4 punktu proc. ponad indeksem dla woj. śląskiego, który notuje Reindex. Co ciekawe, miało to miejsce w roku, w którym polski rynek centrów handlowych zmagał się ze znaczącymi spadkami footfall – mówi.

Przełożyło się to na obroty. Od otwarcia rozbudowanej części w 2014 roku Gemini Park notuje z roku na rok ich stabilny wzrost. Dla przykładu, w 2018 r. vs 2017 r. wzrosły one tutaj o ponad 11 proc., utrzymując się tym samym 9,5 punktu proc. ponad indeksem krajowym notowanym przez Reindex – dodaje.

Miniony rok przyniósł także rekordowy, bo aż 67 proc. wzrost obrotów najemców segmentu rozrywki, a także dwucyfrowe wzrosty m.in. w segmencie  wyposażenia wnętrz (20 proc.), elektroniki (19 proc.), mody (17 proc.), usługowym, gastronomicznym (17 proc.) oraz zdrowia i urody. Również w I półroczu 2019 rok do roku galeria zanotowała wzrost liczby klientów oraz obrotów, a różnica między wskaźnikami ogólnopolskimi jeszcze wzrosła.

Nie bez znaczenia dla nowych najemców pozostają także inne elementy, podkreśla Brączek. – Marki, z którymi rozmawiamy zwracają dziś uwagę chociażby na to, jak galeria jest pozycjonowana. Dzięki skutecznej strategii komercjalizacji i marketingowi udało się nam stworzyć nowoczesną rodzinną galerię handlowo-rozrywkową z bogatą oferta „fashion”. Ten wyróżnik, zapewniający konkretnego klienta z bardzo szerokiego catchementu, sprawia, że nasza powierzchnia postrzegana jest dziś jako dobra inwestycja w rozwój marki – mówi.

Kluczowy przy wyborze Gemini Park okazuje się być także rozwój obiektu. – Nasza galeria nieustannie się rozwija. Dopełniamy nasz tenant-mix, ale także rozwijamy przestrzeń, w której klienci mogą spędzić czas wolny, poszerzając tym samym funkcję centrum. Mając na uwadze to, że jesteśmy obiektem rodzinnym chętnie sięgamy po możliwości jakie daje np. idea „trzeciego miejsca”. Dzięki temu postrzegani jesteśmy dziś na Podbeskidziu nie tylko jako miejsce udanych zakupów, ale także jako przestrzeń relaksu, integracji i zabawy dla całej rodziny – dodaje.

Marki zostają na lata

Ale nie tylko nowi najemcy inwestują, także marki obecne tu od lat. W I półroczu umowy z galerią przedłużyło aż 15 marek, m.in.: Martes Sport, Sizeer, Levis, X-Kom, KIK, Monnari, Rossmann. Na dalszą działalność w galerii, ale także powiększenie lokalu zdecydowały się marki: Diverse, Wittchen, Greenpoint, Ziko Apteka oraz 4F. Ta ostatnia zwiększyła powierzchnię najmu z 250 mkw. do 450 mkw. Decyzję o powiększeniu salonu i relokacji podjęły natomiast sklepy MDM i Materace. Z kolei na samo przedłużenie zdecydował się Martes Sport.

Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym „Park – W DECHE!” oraz park linowy. To pierwsza tego typu przestrzeń przy galerii handlowej w Polsce, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Galeria działa od 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.