Pepkor Europe zmienia nazwę na Pepco Group i chce być największym dyskontem wielobranżowym w Europie

Pepkor Europe, szybko rozwijająca się, ogólnoeuropejska sieć dyskontów wielobranżowych o różnych formatach sklepowych, poinformowała dziś o zmianie nazwy na Pepco Group, wskazuje na relację z wiodącą siecią sklepów na rynkach Europy Środkowej.

Zmiana nazwy na Pepco Group jest zwieńczeniem rocznych działań mających na celu znaczną intensyfikację rozwoju. Grupa z powodzeniem ukończyła długoterminowy proces refinansowania o wartości 475 mln euro, wzmocniła zespół zarządzający, mianując nowe osoby na najwyższe stanowiska, a także osiągnęła solidny wynik EBITDA za rok kończący się 30 września 2019 roku1, szacowany na 18 proc.

Nowa nazwa będzie korzystna dla wszystkich zainteresowanych podmiotów; wskazuje na relację grupy z jej największą, zajmującą czołową pozycję na rynkach środkowoeuropejskich marką konsumencką, szybko rozwijającą się siecią dyskontów niespożywczych Pepco, wyróżniając ją na tle innych globalnych sieci sklepów detalicznych.

Pepco Group obejmuje trzy mocne i niezależne marki dyskontów wielobranżowych: Pepco, Dealz i Poundland.

Marki te, wraz z globalnym działem zaopatrzenia PGS, działają w krajach o gospodarkach należących do największych w Europie. Mają one na celu zapewnianie 47 milionom klientów miesięcznie wszystkiego, co potrzebne do uzupełnienia domowych zapasów pod względem wyrobów przemysłowych, odzieży i towarów szybkozbywalnych.

Pepco Group ma obecnie 26982 sklepów w 14 krajach, zatrudnia ponad 33 tys. osób i ogłosiła dziś zamiar osiągnięcia statusu największej firmy w segmencie dyskontów wielobranżowych, prowadzącej docelowo ponad 4000 sklepów. Kontynuuje też program otwierania nowych sklepów.

Pepco planuje udostępniać klientom do 300 nowych placówek rocznie

Grupa planuje udostępniać klientom do 300 nowych placówek rocznie, głównie pod marką Pepco ze względu na możliwość wykorzystania czołowej pozycji rynkowej w 11 krajach, w których już działa. Intensywniej będą też otwierane sklepy Dealz — inspirowane marką Poundland z towarami szybkozbywalnymi, przemysłowymi i odzieżą — początkowo w Polsce i Hiszpanii.

Zespół zarządzający Pepco Group w nowym składzie może się poszczycić imponującym doświadczeniem w handlu detalicznym. Dyrektor Generalny (CEO) Andy Bond, poprzednio CEO w Asda i Dyrektor Zarządzający George Clothing, dołączył do grupy w 2015 r. Dyrektor Finansowy Nick Wharton, mianowany przez Pepco Group w 2018 roku, był poprzednio CEO w Dunelm i Dyrektorem Finansowym CFO w Superdry oraz Halfords. Sean Cardinaal, Dyrektor Operacyjny, pracuje w Pepkor od 15 lat, z czego pięć lat jako CEO sieci Ackermans.

– Zmiana nazwy na Pepco Group następuje po kolejnym korzystnym roku dla wszystkich naszych marek handlowych. Oczekujemy, że na poziomie grupy EBITDA1 wzrośnie o 18% w ujęciu rok do roku, a łączny wzrost w ciągu ostatnich trzech lat osiągnie poziom 140 proc. – mówi Andy Bond, CEO Pepco Group i dodaje: – Nasza nowa nazwa bardziej się wyróżnia i jednoznacznie wskazuje na relację grupy z jej największą spółką operacyjną oraz źródłem przyszłego rozwoju. Po udanym refinansowaniu i dzięki przejrzystej, skoncentrowanej na celu strategii będziemy mieć dobre warunki do dalszego wzrostu, co pozwoli nam osiągnąć status przodującej firmy z segmentu dyskontów wielobranżowych.

Pepco Group obejmuje trzy marki dyskontów: Pepco, Dealz i Poundland

Pepco Group obejmuje trzy mocne i niezależne marki dyskontów: Pepco, Dealz i Poundland. Zintegrowany pionowo dział zaopatrzenia PGS umożliwia markom sklepów detalicznych oferowanie klientom towarów przemysłowych i odzieży po atrakcyjnych cenach. W przypadku towarów szybkozbywalnych grupa może dzięki swojej skali oferować znane marki spożywcze po znacznie niższej cenie.

Pepco, Poundland i Dealz działają w krajach o gospodarkach należących do największych w Europie. Pepco Group ma 26982 sklepów w 14 krajach, w tym w Polsce, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii, Bułgarii, Czechach oraz innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Zatrudnia ponad 33 tys. osób.

Po ponad 14 latach nieustającego rozwoju Pepco obsługuje ponad 15 milionów klientów miesięcznie, oferując odzież dla całej rodziny, produkty do użytku domowego i zabawki po najniższych cenach. Sieć ma siedzibę główną w Poznaniu i zatrudnia ponad 15 tys. pracowników w 11 krajach Europy Środkowej i Wschodniej, a największe udziały w rynku ma w Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech.

Pierwszych 14 sklepów Pepco w Polsce zakupiono od marki Poundstretcher w 2004 roku. Sieć rozszerzyła następnie swoją działalność na Czechy i Słowację w 2013 r., w latach 2015–2017 otworzyła sklepy w Chorwacji, na Węgrzech i Litwie, w Rumunii i Słowenii, a w 2018 r. dołączyły Łotwa i Estonia.

Dealz prowadzi ponad 100 sklepów w Polsce, Irlandii i Hiszpanii, oferując europejskim klientom prosty model cenowy oraz niezrównane, niskie ceny. Sklepy Dealz czerpią inspirację z sieci Poundland, ale adaptują się do miejscowych rynków, dobierając produkty krajowe i zagraniczne z dominacją zaufanych marek FMCG. Małe i średnie sklepy Dealz są dogodnie rozlokowane w centrach i parkach handlowych oraz na głównych ulicach. Oferują starannie dobrane towary szybkozbywalne, wyroby przemysłowe oraz odzież. Dealz to marka dobrze zakorzeniona w Irlandii, która ma też mniejsze, ale szybko rosnące portfolio sklepów w Polsce i Hiszpanii — dwóch dużych i rozwijających się rynkach o niezaspokojonym jeszcze popycie na towary dyskontowe.

Od otwarcia pierwszego sklepu w Burton-upon-Trent w 1990 roku marka Poundland zbudowała sieć 846 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, oferując klientom najlepsze marki oraz świetnej jakości produkty pod własną marką w niezwykle przystępnych cenach. Marka uznana przez Retail Week za Dyskont Roku 2019 zatrudnia obecnie ponad 17 tys. osób obsługujących co tydzień ponad siedem milionów klientów: od Wick do Weymouth, od Londonderry do Lowestoft i od Holyhead do Hastings.

Poundland oferuje tysiące produktów wysokiej jakości ponad 1 tys. znanych marek w 17 kategoriach, takich jak żywność i napoje, kosmetyki, produkty do domu i ogrodu, dla majsterkowiczów, dla zwierząt, artykuły papiernicze, książki, DVD i zabawki. Zgodnie z nazwą sieci większość artykułów w sklepach jest dostępna za 1 funt, ale rozszerzona oferta obejmuje też bardzo opłacalne produkty w cenach powyżej i poniżej 1 funta. W Wielkiej Brytanii sieć Poundland wprowadziła własną markę modową PEP&CO w około 300 większych sklepach.