Fabryka Biznesu: łódzka Sukcesja świętuje czwarte urodziny

Czwarte urodziny świętuje łódzkie Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja, najmłodszy obiekt handlowy nowej generacji w Łodzi, łączący handel, rozrywkę, rekreację i gastronomię pod jednym dachem. Okres od poprzednich urodzin zaowocował wzbogaceniem oferty, wzrostem frekwencji i obrotów.

Sukcesja zyskała przede wszystkim nowego operatora spożywczego, którym została Stokrotka, pierwszy supermarket tej sieci w łódzkim centrum handlowym. Strefę gastronomiczną powiększyły niedawno m.in. pizzeria Pizza Black Fox, autorski koncept i nowa marka na rynku, oraz Con Ga Moi z daniami kuchni azjatyckiej. Z kolei ofertę modową wzbogaciły np. salony popularnych marek Monnari, Femestage Eva Minge i Pretty Girl. Pojawiły się też nowe sklepy innych branż: Smarttel.pl (telefony i akcesoria elektroniczne), Bardzo rozsądnie (designerskie pamiątki i przedmioty użytkowe), KFD (odżywki i suplementy diety), jedyny stacjonarny lokal  tej sieci na łódzkim rynku, a także Szkoła Tańca TONdance Travel, połączona ze sklepem oferującym odzież i akcesoria taneczne.

– Średnie obroty najemców od stycznia do września 2019 zwiększyły się o 9,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Odwiedzający szczególnie docenili nasz nowy supermarket, czego dowodem jest chociażby wzrost footfallu o 2,9 proc. od jego otwarcia – mówi Sławomir Jędrzycki, dyrektor zarządzający Sukcesji. – Oczywiście rosnące obroty i frekwencja to efekt nie tylko bogatszej oferty, ale też wielu różnorodnych działań. Na przykład, by ułatwić dojazd do naszego centrum, uruchomiliśmy w tym roku dwie bezpłatne linie autobusowe, łączące Sukcesję z największymi osiedlami mieszkaniowymi.

Wydarzenia przyciągają tłumy

Jak podkreśla Sławomir Jędrzycki, sukcesywny wzrost odwiedzalności to w dużej mierze także zasługa organizowanych licznych wydarzeń. – W Sukcesji nieustannie coś się dzieje, dzięki czemu jest coraz atrakcyjniejszym miejscem spędzania wolnego czasu – dodaje.

Koncerty Margaret i Roksany Węgiel, występy kabaretowe Marcina Dańca i Jerzego Kryszaka, wystawy kotów rasowych, prehistorycznych gadów i olbrzymów oceanicznych, akcje „Odlotowe święta”, „Podarunkowa Wielkanoc”, „Cyrkowy Dzień Dziecka” i „Wcale nie słaba płeć”, ekologiczny weekend z udziałem Mai Popielarskiej, spektakle dla najmłodszych – to tylko wybrane przykłady eventów z ostatnich miesięcy, które zgromadziły tłumy odwiedzających. Zimą Sukcesja urządziła pod swoim dachem kryte lodowisko, latem –  klimatyzowaną plażę. 26 października, z okazji 4. urodzin, wystąpi w niej Cleo, jedna z najpopularniejszych gwiazd polskiej sceny muzycznej.

Nieodłącznym elementem dużych wydarzeń stały się akcje prosprzedażowe. Nie inaczej będzie podczas czwartych urodzin. Sukcesja ufundowała karty podarunkowe o wartości 44 400 zł. Dostaną je klienci w nagrodę za zakupy,  a będą mogli wykorzystać w lokalach na terenie Centrum.

W trosce o środowisko

Łodzianie docenili kolejne działania proekologiczne Sukcesji. Na dachu stanęła pasieka z pięcioma ulami, pierwsza w łódzkim obiekcie handlowym. Latem odbyło się pierwsze miodobranie, a miód został przekazany domom dziecka. Pszczoły są pod opieką Stowarzyszenia Pszczelarzy Ziemi Łódzkiej.

Z ogromnym zainteresowaniem spotkał się otwarty niedawno Eko Vintage Shop. W myśl zasady „zero waste” można tu przynieść niepotrzebne rzeczy (odzież, kwiaty, książki itp.) i bezpłatnie wymienić na inne lub zostawić, by ktoś jeszcze z nich skorzystał. Przedmioty, które nie zostają wzięte Sukcesja oddaje potrzebującym.

Z kolei na parkingu została uruchomiona stacja szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych, należąca do ogólnopolskiej sieci GreenWay. To już drugi  punkt „ekologicznego tankowania” w Sukcesji. – Przywiązujemy dużą wagę do rozwiązań przyjaznych dla środowiska i popularyzujących ekologiczny styl życia – podkreśla Sławomir Jędrzycki.

Sukcesja ma 45 tys. powierzchni najmu

CH-R Sukcesja powstało blisko ścisłego centrum Łodzi, w sąsiedztwie m.in. Expo Łódź, Akademickiego Centrum Sportowo-Dydaktycznego Politechniki Łódzkiej i nowych osiedli mieszkaniowych. Na ponad 128 tys. mkw. powierzchni całkowitej i około 45 tys. mkw. powierzchni najmu znajdują się galeria handlowa ze strefą food court oraz część rozrywkowo-rekreacyjna z kręgielnią, klubem fitness i  najnowocześniejszym w Łodzi 9-salowym kinem Helios. Klienci mają do dyspozycji dwupoziomowy parking na ponad 1 tys. miejsc. Inwestorem jest spółka Fabryka Biznesu.