Intersport ponownie uruchomił sklep w Galerii Jurajskiej

Na początku listopada sieć Intersport czasowo zamknęła swój sklep w Galerii Jurajskiej. Zgodnie z zawartą umową najmu został on przeniesiony do nowej lokalizacji. Obecnie jego jego powierzchnia wynosi 742 mkw. Poprzedni lokal był znacznie większy i miał 1187 mkw.  Sklep zyskał nową aranżację, a także nowy układ oferty.

Intersport nie jest jedyną marką, która zdecydowała się na zmianę lokalu w ramach Galerii Jurajskiej. Innym przykładem jest także salon z kosmetykami do makijażu Inglot, który będzie miał nowy adres, a co za tym idzie nową aranżację. Podobną zmianę, będącą efektem przeprowadzki, czeka także salon teleoperatora Orange. W grudniu z kolei klienci Jurajskiej będą mogli napić się kawy w kawiarni Costa Coffee, która w nowej lokalizacji zyska nową aranżację.

– Ostatnie miesiące w Galerii Jurajskiej to okres bardzo dynamicznych zmian. Wielu z naszych dotychczasowych najemców przedłużając umowy, zdecydowało się też na remonty sklepów, odświeżenie formatu czy przeprowadzkę często do większych lokali. Oczywiście niesie to za sobą wiele pozytywnego – komentuj Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Intersport walczy o poprawę rentowności

Niedawno zarząd spółki Intersport poinformował, że poza sklepem w Galerii Jurajskiej, czasowo zamyka również sklep zlokalizowany w centrum handlowym Focus w Bydgoszczy. Zgodnie z zawartą umową najmu bydgoski sklep zostanie zmniejszony o 163 mkw. (było: 1025 mkw. jest: 862 mkw.). Zmiana ma na celu poprawę rentowności sprzedaży i obniżenie kosztów stałych prowadzonej działalności. Zakończenie prac planowane jest na początku grudnia 2019 r.

W II kwartale 2019/2020 roku (tj. w okresie od 1 lipca do 30 września br.) spółka Intersport osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 56.205 tys. zł, czyli o 36,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 41.142 tys. zł) – głównie ze względu na wzrost sprzedaży hurtowej poza sklepami. Dynamika obrotów za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 55,2 proc. i stanowiła 5,6 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.

W II kwartale 2019/2020 roku obroty netto w ujęciu LFL (tj. na bazie porównywalnych sklepów) wyniosły 38.786. tys. zł i były niższe o 1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: fitness, running oraz torby i plecaki miejskie, zaś największe spadki w kategorii: piłka nożna – ze względu brak dużych eventów piłkarskich w tym roku.

Sieć sprzedaży Intersport w Polsce

Intersport Polska S.A. działa na polskim rynku od 30 lat. Jest siecią specjalistycznych sklepów sportowych z markową odzieżą, obuwiem i sprzętem sportowym. Około 80 proc. oferty to asortyment największych światowych marek takich jak: Adidas, Asics, Nike, Reebok. Kolekcja wzbogacana jest markami uzupełniającymi oraz markami własnymi: McKinley, Pro Touch, Energetics i innymi. Obecnie w Polsce funkcjonuje 30 sklepów Intersport zlokalizowanych głównie w prestiżowych centrach handlowych dużych i średnich miast.