Organic Farma Zdrowia notuje wzrost sprzedaży

W III kwartale 2019 roku sprzedaż Organic Farma Zdrowia S.A. wyniosła 13,8 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 5 proc. W tym samym czasie Grupa Organic Farma Zdrowia osiągnęła sprzedaż w wysokości 23,4 mln zł, co oznacza 3 proc. wzrost w stosunku do tego samego okresu w 2018 r. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia przekroczyła po III kwartałach 2019 roku 72,8 mln zł. Była więc już wyższa o 0,4 proc. od osiągniętej w analogicznym okresie 2018 roku.

– Wpływ na wielkość tej sprzedaży miało czasowe ograniczenie działalności operacyjnej Eko-Wital – spółka ta musiała odtworzyć po pożarze magazyn i odbudować zapas towarów, które dystrybuuje (31 stycznia br., w wyniku pożaru, całkowitemu zniszczeniu uległ magazyn i biura Grupy. Nie ucierpiał żaden pracownik, natomiast utracono 100 proc. towarów i środków trwałych znajdujących się w tej lokalizacji). Ww. czasowe braki towarowe oraz całkowita dezorganizacja pracy centrali Organic Farma Zdrowia po pożarze, wpłynęly również na obniżenie dynamiki sprzedaży sklepów w okresie luty-czerwiec. Znacząco niższa sprzedaż (spowodowana pożarem) oraz bezpośrednie i pośrednie straty pożarowe, w oczywisty sposób przełożyły się na ujemne wyniki obu spółek i skonsolidowane wyniki Grupy, dodatkowo obciążone jednorazowym spisaniem całej wartości bilansowej spółki Green Way SA (3,2 mln zł) oraz wyjątkowo dużymi, ujemnymi różnicami kursowymi na koniec kwartału, pochodzącymi głównie z przeliczenia kwot kredytu i pożyczek zawartych w Euro – piszą w liście do akcjonariuszy Sławomir Chłoń Prezes Zarządu i Przemysław Tomaszewski Wiceprezes Zarządu, Organic Farma Zdrowia.

10-12 maja br. obie spółki przeniosły się do nowoczesnego centrum logistycznego przy ulicy Staniewickiej 5 w Warszawie. Nowy magazyn ma powierzchnię 3,2 tys. mkw. i aż 10 m wysokości. Z końcem czerwca udało się odtworzyć w 100 proc. zapasy magazynowe i możliwości realizacyjne dostaw do klientów. Jak informuje Zarząd, nowa lokalizacja daje Grupie bardzo dobre warunki dla dalszego rozwoju na kolejne kwartały i na najbliższe lata.

Inwestycje w sieć sprzedaży

W drugim kwartale br. Organic Farma Zdrowia prowadziła prace adaptacyjne w nowym obiekcie we Wrocławiu. W stolicy Dolnego Śląska spółka wkrótce uruchomi nowy sklep wielkopowierzchniowy w formacie Organic market ekologiczny. Placówka będzie miała 470 mkw., a więc znacząco więcej niż dotychczasowe delikatesy sieci. Sklep będzie połączony z ekologicznym Bistro.

Grupa w dalszym optymalizuje działania rozwijanego konceptu marketów ekologicznych. W przygotowaniu są kolejne punkty – uruchomione zostaną po pozyskaniu stosownych lokali, w najoptymalniejszych lokalizacjach. Zgodnie z nową strategią, otwierane będą także sklepy o większych powierzchniach.

Na tym nie koniec. W trzecim kwartale roku Organic Farma Zdrowia przeprowadziła kompleksowe remonty i rewitalizacje delikatesów sieci w bydgoskim centrum handlowym Faktoria, delikatesów przy ulicy Fieldorfa w Warszawie oraz w Posnanii. Obecnie sklepy te są w 100 proc. zgodne z najnowszym konceptem dla sklepów sieci zarówno pod względem oferty produktowej i jej ekspozycji, jak i wyglądu i wyposażenia sklepu oraz wygody robienia zakupów.

Sklepy w Polsce

Organic Farma Zdrowia to pierwsza i największa w Polsce sieć samoobsługowych Delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi. Sieć – Organic Farma Zdrowia – składa się z 33 Delikatesów stacjonarnych i on-line. Obecnie w skład sieci wchodzą również markety ekologiczne: pierwszy market ekologiczny w Polsce, który znajduje się w prestiżowym budynku Q22 w Warszawie u zbiegu al. Jana Pawła II i ul. Grzybowskiej (w markecie znajduje się także ekologiczne bistro) oraz otwarty jesienią 2018 roku market przy ulicy Herbsta 4 w Warszawie.

Delikatesy stacjonarne działają w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Gliwicach, Krakowie, Łodzi, Płocku, Poznaniu, Piasecznie, Konstancinie, Bydgoszczy i Tarnowskich Górach a Delikatesy online na terenie całego kraju. Sieć wybiera najlepsze galerie i centra handlowe w Polsce. Delikatesy sieci pod marką Organic Farma Zdrowia w obrębie aglomeracji warszawskiej zlokalizowane są w centrach handlowych: Złote Tarasy, Arkadia, Galeria Mokotów, Sadyba Best Mall, Atrium Targówek, Centrum Europlex przy ulicy Puławskiej 17, Stara Papiernia w Konstancinie, Galeria Auchan w Piasecznie.

Działalność e-commerce prowadzona jest przez 4 sklepy internetowe. Najważniejsze z nich to sklepy internetowe: organic24.pl stanowiący pod względem cen i oferty dokładne odzwierciedlenie Delikatesów stacjonarnych, Delikatesy internetowe ekosfera24.pl – jeden z najstarszych internetowych sklepów z żywnością ekologiczną w Polsce. Sklepy internetowe posiadają najszerszą ofertę produktów ekologicznych na polskim rynku.