Sieć LodyBonano zdradza przepis na sukces

lody-bonano

‚- Od początku istnienia LodyBonano naszym założeniem było stworzenie lodziarni, do której sympatia będzie przechodzić z pokolenia na pokolenie. Kilkanaście lat temu wchodziliśmy na polski rynek jako zupełnie nowa marka, oferująca nietradycyjne, amerykańskie świderki. Dzisiaj możemy powiedzieć, że ta sztuka nam się udała – mówi mówi Monika Zalewska, manager rozwoju sieci LodyBonano, jednej z największych franczyz lodowych w Polsce.

– Nasi mali klienci z początków działalności są już dorośli, a mimo to nadal odwiedzają LodyBonano. Niektórzy z nich są już nawet rodzicami i przyprowadzają do nas swoje dzieci. To potwierdzenie, że na trwałe zagościliśmy w ich świadomości jako „ta” lodziarnia z dzieciństwa – dodaje Monika Zalewska.

Klucz do sukcesu

Klient na całe życie to marzenie każdego przedsiębiorcy. W przypadku lodziarni zdobywanie takiej sympatii i lojalności wydaje się być prostsze niż w innych branżach. Lody to produkt impulsowy.

Wspomnienie smaku lodów z dzieciństwa sprawia, że w dorosłym życiu chcemy kupować zimne desery nie tylko sobie, ale także swoim dzieciom. Lody kojarzą się z mile spędzonym czasem i rodzinnymi chwilami, do których lubimy wracać. Ten fundament pozytywnych emocji to dla marek lodowych ogromny kapitał, pozwalający nawiązywać długotrwałe relacje z klientami. Nic więc dziwnego, że wiele brandów korzysta z niego, a kreowanie przyjemnych wspomnień staje się ich głównym celem w kontakcie z odwiedzającymi ich gośćmi.

Pozytywne wspomnienia to jednak za mało, aby cieszyć się zaufaniem klientów przez lata. Należy bowiem pamiętać, że podstawowym elementem jest produkt, który musi charakteryzować się wysoką jakością. Nie oznacza to jednak, że nie powinien on ewoluować, a lodziarnia niezmiennie oferować to samo menu. Warto jednak, aby przynajmniej część oferty nawiązywała do „tradycji”, czyli ponadczasowych propozycji, które podbiły serca gości.

– Kluczem do sukcesu jest stworzenie kilku rozpoznawalnych, podstawowych smaków, serwowanych w klasycznych deserach. U nas jest to śmietanka i czekolada, która stała się bazą dla Americanosa – flagowego produktu sieci. Wykorzystując ten potencjał, co sezon proponujemy klientom nowe połączenia. W tym roku był to BonaNOWY, czyli lody śmietankowe z kawałkami świeżych owoców. Wcześniej serca gości podbił Bąbel Wafel – lody podane w gofrowym rożku, po brzegi wypełnionym dodatkami. W ten sposób wciąż się rozwijamy, a nasi klienci mają pewność, że za każdym razem spróbują tego wyjątkowego smaku, na którym im zależy – tłumaczy Monika Zalewska.

Punkty mobilne

Tym, co dodatkowo sprzyja dbaniu o długotrwałe relacje jest sieciowy charakter lodziarni. Zjedzenie ulubionych lodów nie jest wtedy uzależnione od konkretnego miejsca – klient nie musi za każdym razem wracać do rodzinnej miejscowości na deser z dzieciństwa. Sieć wychodzi naprzeciw jego oczekiwaniom, a wiele punktów w różnych lokalizacjach daje mu dużo większy wybór.

– Obecnie coraz większą popularnością cieszą się punkty mobilne, których właściciele ustawiają się w okolicach parków, skwerów, plaż czy innych miejsc atrakcyjnych pod względem turystycznym. To pozwala nie tylko dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, ale także mile zaskoczyć entuzjastów marki. Bo który z nich nie skusi się na porcję lodów podczas rodzinnego spaceru czy zwiedzania nowego miasta? – przekonuje przedstawicielka LodyBonano.

Wszystkie te zabiegi zdadzą się na nic, jeśli priorytetem nie będą potrzeby najmłodszych konsumentów. To właśnie od ich zadowolenia zależy sympatia do danej marki. Dlatego dobra lodziarnia, która chce zyskać klientów na całe życie, powinna w pierwszej kolejności zadbać o dzieci. Bez tego nie zbuduje bowiem długotrwałego zaufania.

Sieć sprzedaży LodyBonano

Pod szyldem LodyBonano działa w Polsce obecnie blisko 270 franczyzowych lodziarni. Marka rozwija sieć w oparciu o kilka formatów handlowych. Najmniejsza wymagana powierzchnia do uruchomienia placówki to 10 mkw., a optymalna wielkość to 25 mkw. Marka jest dostępna także w centrach handlowych, m.in. we wrocławskim Sky Tower, Atrium Biała w Białymstoku, CH Plaza Suwałki, Galerii Venus w Świdniku, CH Manhattan w Olsztynie.

Właścicielem sieci jest firma Multi Ice. Marka istnieje na rynku franczyzowym od 2003 roku.