Nowy CEO u sterów Costa Coffee

Jill McDonald została nowym prezesem sieci Costa Coffee. Z dniem 30 listopada 2019 r. Dominic Paul ustąpi ze stanowiska prezesa firmy. Na tym stanowisku zastąpi go Jill McDonald, która pełniła dotychczas funkcje dyrektora zarządzającego w Marks & Spencer.

Dominic Paul przeprowadził sieć Costa Coffee przez okres silnego rozwoju spółki i w czasie, gdy marka została przejęta przez koncern Coca-Cola Company.

– Dominic Paul znacząco przyczynił się do rozwoju sieci, ekspansji marki na wielu polach i opracowania nowej strategii biznesowej – mówi Jennifer Mann, prezes Global Ventures do którego należy holding Coca Cola. I dodaje: – Jestem podekscytowana powitaniem Jill w ekipie Costa.

Z Marks&Spencer do Costa Coffee

W ostatnim czasie Jill McDonald była dyrektorem zarządzającym działem odzieżowym i artykułami dla domu w Marks & Spencer. Pełniła również funkcję CEO Halfords Group, brytyjskiego sprzedawcy detalicznego rowerów, części samochodowych, produktów rekreacyjnych i sieci warsztatów samochodowych, gdzie pracowała od 2015 do 2017 roku.

– Od dawna jestem fanką sieci Costa Coffee. Obserwowałam rozwój firmy w Wielkiej Brytanii i poza nią. Z niecierpliwością czekam na dołączenie do zespołu kierowniczego Costa Coffee – powiedziała Jill McDonald.

Ponad 3,9 tys. lokali Costa Coffee na świecie

Costa Coffee to globalna sieć kawiarni, założona w 1971 roku w Londynie. Aktualnie Costa Coffee posiada ponad 3,9 tys. lokali na całym świecie, w tym ponad 2,6 tys. w Wielkiej Brytanii oraz ponad 1,3 tys. w 31 krajach na świecie, a także prowadzi 8 tys. samoobsługowych urządzeń Costa Express. W Polsce firma obecna jest od 2010 roku, gdzie prowadzi 150 kawiarni. Rocznie spółka otwiera około 20 nowych lokali zarówno w największych miastach Polski, jak i tych mniejszych mających od 100 do 300 tys. mieszkańców. Obecnie ponad połowa kawiarni Costa Coffee w Polsce znajduje się w centrach i galeriach handlowych. W ostatnim czasie w Polsce w sieci Costa Coffee zaszło wiele zmian. Marka wprowadziła m.in. nowy styl w wystroju swoich kawiarni. Mowa o nowatorskim designie Spectrum, który wyróżnia się połączeniem elementów drewnianych z żywą roślinnością oraz złotymi akcentami. Marka stawia także na nowe kanały sprzedaży. Dużą popularnością wśród gości cieszą się kawomaty Costa Express, obecne w kilkuset punktach na stacjach paliw Shell oraz w sklepach Carrefour Express. Co więcej, od 26 czerwca br. na rynku dostępne są puszki Ready-To-Drink z mrożoną kawą Costa Coffee. Można je kupić we wszystkich kawiarniach Costa, w 650 punktach sieci Lagerdere, a także na wybranych 327 stacjach Shell.