To był intensywny rok w Gemini Park Tychy

W 2019 roku Gemini Park Tychy znalazło się w centrum zainteresowania wielu polskich i zagranicznych marek. W efekcie, galeria nie tylko rozwinęła ofertę, zwłaszcza w strategicznych segmentach mody, „home” czy gastronomii, ale przede wszystkim zróżnicowała tenant-mix, wprowadzając wiele unikalnych marek.

I tak miniony rok przyniósł aż 11 nowych najemców, którzy w sumie wynajęli aż 4,5 tys. m kw. GLA. Tym samym obiekt jest już skomercjalizowany w ponad 98 proc. Co ciekawe, od samego otwarcia w marcu 2018 roku oferta galerii wzbogaciła się już o 26 marek.  – W Gemini Park wciąż możemy obserwować efekt udanego debiutu rynkowego. Sprawia to, że powierzchnia galerii cieszy się stałym, dużym zainteresowaniem na rynku i to zarówno wśród dużych, międzynarodowych graczy, jak również wśród polskich marek. Dowodem na to jest 2019 rok, który kończymy z jeszcze bogatszym tenant-mix’em, kolejnymi negocjacjami w toku oraz ambitnymi planami rozwoju – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Nowa oferta w Gemini Park Tychy

2019 rok przyniósł Gemini Park sporo nowości w ofercie.  Rok rozpoczęto od otwarcia największego w Tychach salonu NC+ . Przełom wiosny i lata przyniósł z kolei wysyp nowości. Marka Carry wynajęła lokal mający 1,5 tys. m kw., a Top Secret 180 m kw. Zyskał też segment wyposażenia – tutaj nowością był mający 587 m kw. salon Konsimo oraz mający 195 m kw. sklep marki DlaSpania. Lato zapoczątkował lokalny debiut brytyjskiej sieci sklepów Dealz, która zajęła 570 m kw. Nowością była także cukiernia Wisienka na Torcie oraz mający 84 m kw. salon z bielizną Esotiq. Przełom lata i jesieni przyniósł z kolei otwarcie pierwszego w galerii sklepu z winami Fine Wine oraz siódmej restauracji – Mihiderki (75 m kw.). Koniec października br. roku zaowocował natomiast otwarciem w retail parku tyskiej galerii. Nowym najemcą został second hand Vive Profit zajmując ponad 1,1 tys. m kw. To pierwszy sklep w tym centrum handlowym, który promuje popularną chociażby w USA ideę thriftingu oraz zero waste. Początek grudnia z kolei to otwarcie salonu kosmetycznego Kontigo. Marka zajęła 100 m kw. Wśród otwarć z 2019 aż 4 to lokalne debiuty.

Co przyciąga klientów do Gemini Park Tychy?

Zdaniem Anny Malcharek, jest to stale umacniająca się lokalna pozycja centrum handlowego oraz jego pierwsze sukcesy. – W niecałe 2 lata udało się nam stworzyć niezwykle rozpoznawalną w Tychach i okolicznych miastach galerię, która dla wielu mieszkańców tej części regionu stała się centrum handlowym pierwszego wyboru, konkurencyjnym chociażby w stosunku do obiektów w Katowicach. Obiekt przyciąga dziś zarówno klientów z Tychów, jak również m.in. z Mikołowa, Bierunia, Lędzin, Oświęcimia, Pszczyny czy południa Katowic. To zaowocowało zarówno bardzo udanym frekwencyjnie 2018 rokiem, jak również jeszcze lepszym 2019 rokiem. W tym ostatnim, w miesiącach, w których możemy się już porównać rok do roku footfall rośnie nawet o ponad 11 proc., a obroty nawet o 28 proc.  Tę popularność galerii na lokalnym rynku, obejmującym dziś ponad milion potencjalnych klientów, doceniają potencjalni inwestorzy – dodaje Malcharek.

Dostrzegają także inne elementy. Gemini Park jest dziś praktycznie w całości skomercjalizowany, a jego oferta została bardzo ciepło przyjęta na lokalnym i regionalnym rynku. Galeria z sukcesem także spozycjonowała się jako nowoczesne centrum rodzinne, w czym pomogła skuteczna strategia leasingowa oraz konsekwentne działania marketingowe, skierowane do różnych pokoleń klienta. Nie bez znaczenia są także plany galerii.

Palny rozbudowy Gemini Park Tychy

Tych perspektyw rozwoju Gemini Park ma sporo. Jedną z nich jest rozbudowa, która właśnie wchodzi w fazę planowania. Dzięki niej centrum handlowe zyska dodatkowe ok. 6,5 tys. m kw.  Na nowej powierzchni ma powstać nowoczesne, wielosalowe kino, zajmujące ok. 2,5 tys. m kw., a także nowe lokale gastronomiczne i punkty usługowe. Rozbudowa ma zapewnić także powiększenie obecnej strefy food court oraz powstanie nowych stref zabaw dla dzieci. W planach jest także restauracja, która mogłaby być zapleczem dla strefy ekonomicznej oraz przejezdnych na trasie S1. Jak podkreśla Malcharek, rozmowy z najemcami, zainteresowanymi najmem w nowej części Gemini Park już trwają.