Do Gemini Park Tychy wejdzie operator kinowy. Zajmie 2,5 tys. mkw.

Chociaż Tychy liczą sobie ponad 128 tys. mieszkańców, w mieście działa tylko jedno kino. Sytuację ma zmienić rozbudowa Gemini Park Tychy, czyli najnowsza inwestycja Gemini Holding.

Firma Gemini Holding jest wystawcą Shopping Center Forum 2020 Exhibition & Awards. Tegoroczna wiosenna edycja SCF po raz pierwszy będzie dwudniowa. Targi odbędą się w dniach 31 marca – 1 kwietnia w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

„Niedoekranowane” Tychy

Tychy zmagają się z „niedoekranowieniem”. Takie wnioski płyną z analizy CBRE wykonanej dla największej w mieście galerii handlowej Gemini Park. Powód? Rynek chociaż jest szeroki i chłonny, od lat pozostaje niedoinwestowany i nie w pełni zagospodarowany ofertą kinową. W mieście działa zaledwie jedno takie miejsce dysponujące 5-cioma salami.

To jednak za mało, zwłaszcza, że z oferty kinowej Tychów korzystają też mieszkańcy m.in. Mikołowa, Pszczyny, Kobióra, Gostynia, Lędzin czy Bierunia. Co więcej, nie zawsze oferta w Tychach w pełni zadowala widza. W konsekwencji wybierane są np. kina studyjne i multipleksy w Katowicach.

Sytuację ma szansę zmienić planowana inwestycja Gemini Holding. Obecnie w przygotowaniu jest rozbudowa otwartego w marcu 2018 roku, mającego 36,6 tys. mkw. Gemini Park Tychy. Galeria ma zyskać dodatkowe ok. 6,5 tys. mkw. 2,5 tys. mkw. ma zająć nowoczesne, wielosalowe kino. Swoim zasięgiem miałoby ono objąć rynek liczący nawet 300 tys. potencjalnych widzów.

– Spośród wszystkich 11 analizowanych dużych śląskich i zagłębiowskich miast, w Tychach najwięcej osób przypada na jedną salę kinową. Oznacza to, że rynek jest wciąż mało nasycony ofertą. Potrzeba więcej kin, ale także konkurencyjnej oferty np. dla tej z Katowic. Inwestycja, jaką planujemy, ma zapełnić tę lukę, a tym samym stworzyć propozycję na miarę tak dużego miasta jak Tychy – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

11 sal kinowych

Potencjał jest ogromny. Badania pokazują, że w mieście może powstać jeszcze 11 sal kinowych, a sam rynek spragniony jest nowości. Argumentem, który przemawia za inwestycją jest jednak nie tylko deficyt oferty, ale także inne wskaźniki. W tym siła nabywcza widzów kina. Tychy są po Katowicach miastem o najwyższym indeksie siły nabywczej przypadającej na 1 mieszkańca – aż o 27 proc. wyższym niż przeciętna wartość dla Polski.

Druga sprawa to catchement. Gemini Pak działa na regionalnym rynku liczącym sobie ponad 300 tys. potencjalnych klientów. Rynek ten obejmuje Tychy i powiat tyski, ale także kilkanaście ościennych miast. Bezpośrednie sąsiedztwo galerii to aż 21 osiedli mieszkalnych, które zamieszkuje ponad 90 tys. osób. Dodatkowo galeria położona jest zaledwie o 3,5 km od ścisłego centrum miasta, tuż przy trasie DK1 łączącej Śląsk z Podbeskidziem.

– Inwestycja, którą planujemy spełnia wszelkie kryteria atrakcyjności, zawarte chociażby w badaniach „Widz kinowy w Polsce”, jakie przeprowadził Uniwersytet Śląski. W praktyce oznacza to, że marka kina, która pojawi się w Gemini Park działać będzie na chłonnym rynku, doskonale przygotowanym, a w dodatku o wysokim indeksie siły nabywczej – mówi Misztalewski.

Nowoczesna oferta dla rodzin

Zyskają na tym Tychy, zyska także Gemini Park. Rozbudowa, a także same kino pozwoli galerii na stworzenie nowoczesnej oferty rodzinnej rozrywki.  Oprócz wspomnianego kina, składać będzie się ona także z obecnych i nowych restauracji oraz miejsc relaksu, nawiązujących do idei trzeciego miejsca. W planach jest także duża restauracja, która stanowiłaby zaplecze dla położonej niedaleko strefy ekonomicznej, a także bawialnia dla dzieci.

– Kino ulokowane tuż przy strefie gastronomicznej znajdzie się w centrum naszej nowej oferty rozrywkowej. Ta pozwoli galerii w pełni wykorzystać jej potencjał, ale także skupić się w działaniach marketingowych na rozrywce. Dziś, pomimo bardzo udanego debiutu i rosnącego footfall, widzimy, że potencjał Gemini Park  nie jest jeszcze w pełni wykorzystany. Planowana inwestycja ma nam to umożliwić, umacniając pozycję galerii na lokalnym i regionalnym rynku – mówi.

– Jesteśmy przekonani, że otwarcie kina nie tylko pozwoli na pozyskanie nowych klientów, wpływając tym samym realnie na footfall i obroty, ale także umożliwi nam poszerzenie catchementu, zwłaszcza o miasta, w których oferta rozrywkowa jest skromna lub nie ma jej w ogóle. Tym samym w perspektywie 2-3 lat mamy szansę zbudować znaczną przewagę rynkową w regionie – dodaje.

Ale inwestor wskazuje nie tylko na korzyści dla samego kina czy galerii. Są także korzyści obopólne z tej inwestycji. – Sieć inwestując w powierzchnię w Gemini Park ma szansę wejść w kooperację ze stabilnym i rozwojowym partnerem, do tego z galerią gotową na rozwój oferty rozrywkowej. Gemini Park dzięki tej inwestycji ma szansę odpowiedzieć na oczekiwania, jakie dziś stawia przed nimi klient. Te związane są przede wszystkim z większą liczbą atrakcji spędzania czasu wolnego – mówi.

Gemini Park to największe centrum handlowe w Tychach. Powierzchni 36,6 tys. m kw. można znaleźć blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. W 2019 roku galerię odwiedziło blisko 4,5 mln klientów. To jedna z nielicznych galerii na Śląsku, która w 2019 roku w porównaniu do 2018 zanotowała znaczący wzrost odwiedzających  – ten osiągnął średni poziom 24 proc. W 2018 roku galeria wyróżniona została The European Property Awards 2018, CEE Retail Awards w kategorii Retail Project-medium, a także Retail Awards 2019. Właścicielem obiektu jest krakowski deweloper Gemini Holding.

Gemini Park Tychy

Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Na powierzchni 36,6 tys. m kw. znajdziemy blisko 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, New Yorker, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, home&you, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Kontigo, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to ponad 30 punktów, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 13 lokali gastronomicznych, w tym KFC, McDonald’s, City Kebab, Mihiderka, Grycan, Lodomania, Olimp, Polski Stół i Thai Express.