[KOMENTARZ] Marcin Stańko, Pepco: koronawirus nie zmienił naszych planów ekspansji

W ostatnich tygodniach musieliśmy czasowo wstrzymać zaplanowane otwarcia nowych sklepów, ale nie wpłynęło to negatywnie na weryfikację naszych planów. W tym tygodniu uruchomiliśmy już 6 nowych sklepów w Polsce. W maju zaplanowaliśmy otwarcie kolejnych 50 nowych sklepów w Europie – powiedział redakcji Retailnet.pl Marcin Stańko dyrektor operacyjny w regionie CEE i członek zarządu Pepco.

– Obecnie mamy otwarte wszystkie sklepy w Polsce, czyli  ponad 960 obiektów. Biorąc pod uwagę całą naszą sieć sprzedaży w Europie, na tę chwilę działa ok. 75 proc. wszystkich sklepów – wyjaśnia Marcin Stańko. Dodaje, że obecnie prowadzone są negocjacje dotyczące nowych warunków umów najmu we wszystkich obiektach w całej Europie.

Walka o ponowne przyciągnięcie klientów do centrów handlowych

Od 4 maja, w ramach tzw. odmrażania gospodarki, w Polsce ruszył ponownie handel w galeriach handlowych. Na razie odwiedzalność obiektów handlowych jest na znacznie niższym poziomie, niż przed wybuchem pandemii.

– Niezależnie od rynku, z dnia na dzień sprzedaż jest lepsza, jednakże upłynie jeszcze dużo czasu, zanim wróci do poziomu sprzed pandemii. Proces odbudowy sprzedaży w centrach handlowych jest trudniejszy i będzie trwał znacznie dłużej, niż w przypadku innych lokalizacji – potwierdza  Marcin Stańko.

W celu ponownego przyciągnięcia klientów do sklepów, sieć zdecydowała się wprowadzić akcję promocyjną polegającą na obniżce cen produktów o -30%. – Nasze działania promocyjne zostały bardzo dobrze odebrane przez klientów co pokazuje jak ważnym i atrakcyjnym sklepem jesteśmy dla naszych klientów – podsumowuje dyrektor operacyjny Pepco w regionie CEE.

Rozwój Pepco w regionie CEE

Sieć Pepco ma siedzibę główną w Poznaniu i zatrudnia ponad 15 tys. pracowników w 11 krajach Europy Środkowej i Wschodniej, a największe udziały w rynku ma w Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech.

Pierwszych 14 sklepów Pepco w Polsce zakupiono od marki Poundstretcher w 2004 roku. Sieć rozszerzyła następnie swoją działalność na Czechy i Słowację w 2013 r., w latach 2015–2017 otworzyła sklepy w Chorwacji, na Węgrzech i Litwie, w Rumunii i Słowenii, w 2018 r. dołączyły Łotwa i Estonia, a w 2019 – Bułgaria. Łącznie w całej Europie sieć posiada ponad 1,9 tys. sklepów.