Coffeedesk pozyskał finansowanie na dalszy rozwój

Coffeedesk – kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce – rusza na podbój Europy dzięki crowdinwestorom. Spółka-matka dystrybutora kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, All Good SA pozyskała kwotę 2 016 000 zł w kampanii crowdfundingowej na Crowdway.pl. To 100 proc. celu zbiórki. W I półroczu br. spółka zwiększyła obroty o ponad 41 proc. r/r.

W zakończonej ofercie publicznej All Good SA, wspieranej kampanią crowdfundingową, spółka pozyskała 541 nowych akcjonariuszy, którzy objęli wszystkie z 112 000 akcji serii B.

– Poprosiliśmy miłośników kawy i crowdinwestorów o łyk gotówki na pobudzenie rozwoju Coffeedesk. Mamy to! Serdecznie dziękujemy nowym akcjonariuszom, a także wszystkim, którzy trzymali kciuki za sukces zbiórki. Jej początek przypadł na trudny okres pandemii, który jednak pokazał siłę e-commerce, a także rosnącej społeczności kawoszy. Wynik kampanii to też ogromny skok adrenaliny, by ruszyć na podbój kawowego e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii – powiedział Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Fundusze na rozwój

Już w trakcie kampanii crowdfundingowej zespół Coffeedesk ruszył z realizacją zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju. Ze zgromadzonej puli ponad 2 mln zł, kwotę 900 tys. zł Coffeedesk przeznaczy na wdrożenie platformy e-commerce B2C, a kolejnych 500 tys. zł na rozwój platformy B2B. – W ostatnim kwartale opracowaliśmy m.in. makiety i koncepcję panelu użytkownika i rozpoczęliśmy prace deweloperskie nad serwisem sprzedażowym dla odbiorców zagranicznych – relacjonuje Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Drugi cel spółki to wdrożenie subskrypcji kawowej, czyli modelu regularnych zamówień paczek kawy dla klientów indywidualnych i biznesu. Firma wyselekcjonowała już profile smakowe dostępne w subskrypcji, przeprowadziła cuppingi i wybrała ziarna kaw. Wartość tej inwestycji to 300 tys. zł. Analogiczną kwotę pochłonie otwarcie trzeciej kawiarni butikowej. – Mamy już wszystkie niezbędne zezwolenia i gotowe projekty showroomu oraz przestrzeni szkoleniowej. W ciągu 3 tygodni ruszymy z pracami budowlanymi, by już jesienią zaprosić kawoszy do naszego lokalu w Warszawie – dodaje Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Obroty +41 proc.

Od stycznia do czerwca br. roku Coffeedesk obsłużył ponad 70 tys. zamówień. Przychody spółki (All Good SA) w tym okresie wzrosły o 41 proc. i przekroczyły 33,2 mln zł. – Przez całe półrocze zintensyfikowaliśmy akcje komercyjne, dzięki którym zwiększyliśmy bazę naszych klientów o ponad połowę. Mimo trudnej sytuacji na rynku, obroty w I półroczu były wyższe niż nasze cele sprzedażowe na ten okres. Spodziewam się, że na koniec roku przebijemy przychód, który prognozowaliśmy na kwotę 70 mln zł – skomentował Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good SA).

Od stycznia do czerwca br. przychód All Good SA w segmencie B2B łącznie w Polsce i za granicą wzrósł o 35 proc., do 20,5 mln zł. Z kolei aż o 65 proc. (do kwoty 11,5 mln zł) zwiększyła się r/r sprzedaż kawy, herbat i sprzętu do klientów indywidualnych, za pośrednictwem sklepu internetowego Coffeedesk.pl. Czasowe zamknięcie dwóch kawiarni butikowych spółka zrekompensowała wzrostami w maju i czerwcu, by zamknąć półrocze kwotą 1,4 mln zł, zaledwie o 11 proc. mniej r/r. W tym segmencie spółka nie tylko utrzymała zatrudnienie, ale też w czerwcu powiększyła zespół o kilku nowych pracowników.

Strategiczne kierunki rozwoju Coffeedesk to kraje Europy Północnej i region Europy Środkowo-Wschodniej. – W Finlandii, Danii i Czechach zanotowaliśmy rekordową dynamikę sprzedaży. Pozyskaliśmy też nowych odbiorców w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej – podsumował Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA). Już obecnie udział sprzedaży zagranicznej wynosi 32 proc. obrotów.