Auchan Retail i Glovo nawiązały strategiczne partnerstwo

Po przeprowadzonym z sukcesem teście na rynku ukraińskim, Auchan Retail i Glovo zdecydowały się nawiązać partnerstwo strategiczne na czterech rynkach europejskich, na których obie firmy cieszą się silną pozycją – w Polsce, Hiszpanii, Portugalii i na Ukrainie.

Partnerstwo to pozwoli Auchan Retail przyspieszyć rozwój usług e-handlu firmy z korzyścią dla klientów sieci na każdym z rynków objętych współpracą. Dla Glovo oznacza to możliwość wzmocnienia pozycji lidera w lokalnych dostawach do domu. Obie firmy zapowiadają możliwość rozszerzenia zasięgu partnerstwa o kolejne kraje.

Postępująca cyfryzacja

Postępująca cyfryzacja działań, która nastąpiła w odpowiedzi na wyzwania ostatnich miesięcy związana z pandemią, udowodniła jak ważny jest to kierunek rozwoju i jak znacząco może stymulować rozwój biznesu. W tym kontekście, a także uwzględniając sukces przeprowadzonych testów w maju 2019 r. na rynku ukraińskim (20 sklepów) i w kwietniu br. w Portugalii (1 sklep w Lizbonie), Auchan Retail i Glovo zdecydowały się na nawiązanie partnerstwa strategicznego w fazie inicjującej współpracę na czterech rynkach europejskich. Poza Polską będzie to również Hiszpania, Portugalia oraz Ukraina.

Dzięki tej współpracy klienci Auchan Retail w tych 4 krajach będą mogli składać zamówienia online, z gwarancją dostawy przez kurierów Glovo w ciągu godziny ze sklepów Auchan objętych usługą. Sklepy te będą równocześnie pełniły rolę magazynu i miejsca kompletowania zamówienia klienta.

Współpraca rozpocznie się latem tego roku

– Wiele z nowych trendów konsumenckich, które można było zaobserwować jeszcze przed kryzysem pandemii, zdecydowanie umocniło się podczas ostatnich miesięcy. Spora część klientów dokonała swoich pierwszych zakupów online właśnie z uwagi na koronawirusa, a  biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, można założyć że nadal będzie go wybierać. Auchan jest zatem w bardzo dobrej sytuacji – już prawie 10 lat temu uruchomiliśmy sprzedaż online, mamy więc w tej materii szerokie doświadczenie, nieustannie też inwestujemy w rozwiązania e-commerce i rozszerzamy nasze usługi, jak chociażby rezerwacja zestawów, czy click&collect. Cieszymy się, że udało się nam nawiązać strategiczną współpracę z Glovo. Działania te są częścią transformacji cyfrowej naszej sieci – powiedział Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.

– Podjęcie współpracy z Auchan to dla nas kolejny krok w rozwoju na polskim rynku, na którym jesteśmy od roku. Dzięki prostej w obsłudze aplikacji i błyskawicznym dostawom, gwarantowanym przez kurierów Glovo, klienci Auchan będą mogli w komfortowy sposób nabyć swoje ulubione produkty. Naszym celem jest, aby coraz więcej Polaków mogło robić codzienne zakupy płynniej i szybciej – mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.