[BADANIE] Dynamiczny wzrost segmentu wearables w Polsce

Urządzenia ubieralne (ang. wearables) to w elektronice użytkowej stosunkowo młoda kategoria produktowa, ale rozwijająca się niezwykle dynamicznie. Według danych IDC, w roku 2019 rynek ten wzrósł globalnie o 89 proc. w stosunku do roku 2018 i osiągnął aż 336,5 mln urządzeń. Słuchawki, smartwatche i opaski na nadgarstek to najpopularniejsze z nich.

Zainteresowanie tym segmentem produktów rośnie także w Polsce. Według badania przeprowadzonego przez RTV EURO AGD, aż 51 proc. respondentów chciałoby korzystać podczas uprawiania sportu ze smartwatcha, 44 proc. respondentów z opaski, monitorującej a 43 proc. – ze słuchawek z bluetoothem.

– Urządzenia ubieralne bardzo szybko zyskują popularność na polskim rynku. Od czasu gdy 8 lat temu wprowadziliśmy pierwsze smartwatche, a potem opaski elektroniczne, co roku zwiększamy liczbę dostępnych modeli produktów. W czołówce najbardziej popularnych marek w tych kategoriach są Xiaomi, Apple, Garmin, Huawei czy Samsung – stwierdza Iwona Pawełek, Menedżer Produktu w RTV EURO AGD. – Największym zainteresowaniem cieszą się produkty w cenie do ok. 200 zł.

Wśród wearables najpopularniejszą i najchętniej kupowaną grupę stanowią słuchawki, które według danych IDC zanotowały globalnie aż 251 proc. wzrostu w 2019 roku w stosunku do 2018. Kategoria ta dynamicznie rośnie także na polskim rynku.

RTV EURO AGD jest ogólnopolską wyspecjalizowaną siecią detaliczną, oferującą sprzęt elektroniczny oraz artykuły gospodarstwa domowego. RTV EURO AGD dysponuje siecią 290 sklepów stacjonarnych w 187 miastach Polski i sklepem internetowym, oferuje także możliwość zakupów przez telefon.