Krystyna Kulisz, iMall: na SCF pokażemy, że zdalne zarządzanie galeriami to przyszłość retailu

Partner SCF 2020 CEE

Prawie 1 000 najemców w 9 galeriach M1 w całej Polsce korzysta już z aplikacji mobilnej iMall. Umożliwia ona zdalne zarządzanie obiektem i błyskawiczną wymianę informacji pomiędzy najemcami a zarządcą. Każdy może posługiwać się aplikacją wg własnych potrzeb: na laptopie czy smartfonie – mówi w rozmowie z redakcją SCF News / Retailnet.pl Krystyna Kulisz, Project Leader iMall.

Możliwości aplikacji iMall zostaną zaprezentowane podczas SCF 2020 CEE. Po prezentacji odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem najemców oraz właścicieli centrów handlowych. Jego uczestnicy będą starali się znaleźć odpowiedź na pytanie: “Jak współpracować z najemcami w nowej rzeczywistości?”. 

Czy zdalne zarządzanie centrum handlowym jest możliwe?

Krystyna Kulisz: Jak najbardziej. Każdy z nas zna lub słyszał o inteligentnych domach czy budynkach. To właśnie w tych obiektach zastosowane są nowoczesne technologie, które ułatwiają ludziom codzienne funkcjonowanie. To dzięki odpowiednio skonfigurowanej aplikacji można zdalnie ustawić poszczególne parametry. Np. kiedy wracamy niespodziewanie wcześniej do domu, możemy regulować temperaturę w pomieszczeniu, czy włączyć klimatyzację oraz oświetlenie.

W budynkach użyteczności publicznej można zarządzać m.in. monitoringiem, urządzeniami informatycznymi, a także sterować kontrolą dostępu i mieć podgląd stanu pracy wielu urządzeń. Z takiego rozwiązania korzystają miliony ludzi na całym świecie. Dlaczego nie ułatwić sobie życia i nie przenieść inteligentnego, zdalnego zarządzania budynkiem do centrów handlowych? Oczywiście, w innym zakresie – np. obsługi kluczowych procesów biznesowych i komunikacji, jak to ma miejsce w przypadku iMall, a nie zarządzania klimatem, jak w przypadku domów inteligentnych.

W jaki sposób można przenieść zdalne zarządzanie budynkiem do galerii handlowych?

KK: Słowem kluczowym jest tutaj wyraz zdalnie. W łatwy i przystępny sposób można zarządzać obiektem na odległość. Jak to zrobić? Podobnie, jak w inteligentnych domach wystarczy mieć aplikację, która zawiera odpowiednie funkcjonalności. Osoby pracujące w branży centrów handlowych często nie zdają sobie sprawy, że dużo można zrobić właśnie zdalnie – z domu, z drogi do pracy lub z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki aplikacji można mieć pod ręką funkcje wspierające komunikację z najemcami. Za pomocą czatu oraz listy kontaktów wszystkich osób w danej galerii można sprawnie porozumiewać się w czasie rzeczywistym z kimkolwiek. Monitorować zgłoszenia usterek i nadzorować przeglądy.

Da się zdalnie kontrolować awizacje – zatwierdzać je, odrzucać lub zgłaszać nowe. Śledzić ogłoszenia najemców oraz sprawdzać ich bieżące raporty o obrotach. Interesującym rozwiązaniem jest także zarządzanie reklamą, czyli udostępnianie swoim najemcom dedykowanej powierzchni reklamowej. Najemcy również mogą z poziomu aplikacji informować o działaniach marketingowych, które organizują w swoich obiektach.

Czy praca zdalna to przyszłość w sektorze retail?

KK: Koronawirus pokazał nam, jak ludzie szybko przystosowują się do pracy zdalnej. Trzeba było niespodziewanie przestawić się na inny tryb pracy. Dla każdego z nas było to duże wyzwanie wymagające dostosowania się do innej rzeczywistości. Dzięki takim narzędziom, jak aplikacja iMall można nie tylko usprawnić swoją pracę, ale ją ulepszyć. Zarządcy galerii mogą zdalnie zarządzać swoimi centrami handlowymi i szybko reagować na zmiany i informować o nich ludzi. Nie wiadomo jeszcze, jak długo potrwa pandemia. Jedno jest pewne. Kiedy ludzie zaczęli ponownie otwierać sklepy, zauważyli, że pracę zdalną można wykonywać nie tylko z domu, ale praktycznie z każdego miejsca.

Najemcy kontaktują się z zarządcami za pomocą aplikacji – nieważne, jaka dzieli ich odległość. Czy kilka kilometrów, czy kilka pięter. Jest to nowy wymiar pracy zdalnej, z której zawsze korzystaliśmy, ale nie mieliśmy świadomości, że jest to praca zdalna. A tylko dzięki aplikacji dyrektorzy, najemcy, pracownicy oraz serwisanci uświadomili sobie, że teraz w szybki i łatwy sposób można komunikować się i zarządzać obiektem. Takie udogodnienia są zawsze na czasie i będą normalnością w każdej galerii handlowej lub zarządzanej nieruchomości.