Artur Mikołajko, Intersport: kontynuujemy rozwój nowego konceptu sklepów oraz e-commerce

Miniony rok obfitował w wiele ważnych wydarzeń, w kilku obszarach. Miał też dwie zupełnie różne odsłony, na co wpływ miała pandemia COVID-19 – komentuje wyniki finansowe osiągnięte przez Intersport w roku obrotowym 2019/20 Artur Mikołajko, prezes zarządu spółki. 

Jak wynika z danych opublikowanych przez Intersport, od I do III kwartału roku obrotowego 2019/2020, przychody netto ze sprzedaży wyniosły 159.529 tys. zł i były o 19,2 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu. Natomiast w IV kwartale 2019/2020 przychody netto ze sprzedaży wyniosły 49.171 tys. zł i były o 18,0 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu. Przyczyną był drastyczny spadek obrotów związany z rozwojem w Polsce pandemii koronawirusa COVID-19. 

Nowa strategia Intersport

W lutym 2020 roku przyjęta została „Strategia Intersport Polska S.A. na lata 2020-2024”, która wskazuje misję , wizję marki Intersport oraz najważniejsze kierunki działań wpływające na wzrost sprzedaży, wzrost marży, płynność finansową, optymalizację procesów oraz personel. 

– Spółka kontynuuje rozwój konceptu Intersport 2.0, który zakłada po pierwsze: zintegrowaną wielokanałową dystrybucję towaru oraz dostęp do specjalnych produktów marek strategicznych; po drugie: zarządzanie kategoriami produktów w celu dostosowania oferty asortymentowej do potrzeb lokalnego rynku w oparciu o wyniki sprzedaży i pojemności sklepów, po trzecie: automatyczne uzupełnianie zapasów w celu szybszej dostawy towarów na półki i pełne wykorzystanie potencjału sprzedażowego marek własnych Intersport. Istotnym elementem nowej strategii jest również kategoryzowanie sklepów i koncentracja na wiodących kategoriach: sportstyle, running, fitness&training, outdoor, pływanie, team sport, narciarstwo oraz rowery i rolki. Ważne jest również wykorzystanie potencjału wszystkich dostępnych kanałów komunikacji marketingowej z klientem. Zarząd szczególnie stawia na dalszy rozwój sprzedaży e-commerce – napisał w liście do akcjonariuszy Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport.

Optymalizacja sieci

Sieć Intersport Polska systematycznie od 2019 roku wdraża w Polsce nowy koncept sklepu w formacie Intersport 2.0. Pierwszy pilotażowy salon został otwarty w Galerii Krakowskiej w Krakowie, a planowane na marzec 2020 otwarcie pierwszego w Warszawie sklepu nowej generacji zostało przesunięte ze względu na COVID, sklep został uruchomiony 4 maja 2020 r.. Dodatkowo Spółka zmodernizowała powierzchnię sprzedaży w pięciu sklepach zlokalizowanych: w Galerii Solaris w Opolu, w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, w centrum handlowym Focus w Bydgoszczy, w Galerii Jurajskiej w Częstochowie oraz w centrum handlowym Alfa w Białymstoku.