[PARTNER SCF] Rafał Satora, Applink: pandemia przyśpieszyła digitalizację sklepów

Wystawca SCF 2020 CEE

Nośniki Digital Signage były jak dotąd wykorzystywane głównie do promocji wewnętrznych kampanii sieci handlowych. Obecnie pojawił się nowy trend, że sklepy sprzedają na nośnikach Digital Signage kampanie dla konkretnej marki – mówi Rafał Satora, Dyrektor Zarządzający Applink.

Rozwiązania dla rynku centrów handlowych firma zaprezentuje na wrześniowych targach SCF 2020 CEE.

Covid wywrócił do góry nogami nie tylko rynek najemców i wynajmujących, ale także firm działających na ich potrzeby, w tym także operujących w obszarze Digital Signage, czyli takich jak Applink. Jaka jest wasza odpowiedź na wyzwania związane z pandemią?

Rafał Satora: Krótko po wybuchu pandemii, w oparciu o nasze doświadczenie i wiedzę z zakresu Digital Signage, stworzyliśmy serię nowoczesnych stacji do dezynfekcji rąk, które umieszczane są przy wejściach do centrów handlowych i sklepów. Przewagą naszych rozwiązań nad tymi, które zostały w sposób doraźny zainstalowany w galeriach, jest przede wszystkim trwałość, estetyka i funkcjonalność. Stacje zostały wyposażone w duże zbiorniki na płyn do dezynfekcji, od 3 do 10 litrów, a także sterowniki i karty GSM, które pozwalają zdalnie kontrolować parametry urządzenia.

Bez otwierania stacji obsługa galerii czy sklepu może regulować wielkość dawki aerozolu, a także dokładnie wie, jaki jest poziom płynu w zbiorniku. W tej serii oferujemy także stacje z monitorem LCD 27’’, które łączą możliwość dezynfekcji rąk z funkcją informacyjną i nawigacyjną. Przed wejściem do galerii czy sklepu możemy wyświetlać informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa, emitować reklamy czy zdalnie mierzyć klientom temperaturę ciała.

Czy zmienia się sposób wykorzystania przez sieci i centra handlowe ekranów LCD?

RS: Sposób korzystania z rozwiązań Digital Signage ciągle się zmienia, choć można wyróżnić dwa dominujące podejścia. Pierwsze z nich polega na wykorzystaniu ekranów w sklepie do promocji produktów dostępnych w danej sieci. Na przykład w multibrandowym butiku z kosmetykami mamy kilkanaście marek i jedna z nich chce przeprowadzić własną kampanię reklamową. Nośniki Digital Signage wykorzystuje się w tym przypadku do realizacji wewnętrznych kampanii sieci handlowych.

Drugie podejście, które nabrało znaczenia szczególnie w okresie po pandemii, jest inne i polega na wykorzystaniu nośników Digital Signage, które są w sklepach do emisji reklam, które nie są bezpośrednio związane z daną branżą, a zarazem nie są konkurencyjne. Na przykład w perfumerii, przy półce z ekskluzywnymi zapachami, sklep emituje na ekranie komercyjną reklamę nowego modelu luksusowego samochodu. To podejście zyskuje na popularności, ponieważ najemcy widzą w nim nowe źródło przychodów, a reklamodawcy możliwość precyzyjnego dotarcia do określonej grupy klientów.

Czyli kluczowe znaczenie ma tożsama grupa docelowa?

RS: Tak, dotarcie do określonej grupy docelowej to podstawa działań reklamowych. Te dwa trendy pokazują jednak również to, że w dobie pandemii sieciowe sklepy szukają dodatkowych źródeł przychodów w sytuacji spadku obrotów. Wykorzystanie istniejących sieci Digital Signage do sprzedaży komercyjnych kampanii wydaje się w tej sytuacji bardzo racjonalne. Przy minimalnych kosztach najemcy mogą generować nowe przychody.