Edyta Potera, Tchibo: na SCF idziemy w poszukiwaniu nowych lokalizacji

Planujemy dalszą ekspansję naszej sieci, dlatego wybieramy się na targi SCF przede wszystkim w celu poszukiwania nowych lokalizacji. Nie ma nic lepszego niż osobiste spotkania z wynajmującymi i agencjami – mówi Edyta Potera, head of expansion marki Tchibo w Polsce.

Pierwszy sklep marki Tchibo w Polsce został otwarty we wrześniu 2005 roku, czyli równo 15 lat temu. Obecnie jest ich w naszym kraju ponad 50. Zlokalizowane w ponad 25 miastach, zarówno w galeriach handlowych, jak i przy ulicach. Zdecydowana większość z nich to tradycyjne sklepy, ale sieć prowadzi także sklepy typu outlet oraz pop-up story. To jednak nie koniec ekspansji Tchibo w Polsce.

– Planujemy dalszy rozwój i docelowo chcemy podwoić liczbę naszych sklepów w Polsce. Zależy nam na zbliżeniu się do naszych klientów, także w mniejszych miastach. Dlatego aktywnie poszukujemy nowych lokali, ale ostateczne decyzje będą uzależnione od oferty i warunków, które uda nam się uzgodnić w konkretnych lokalizacjach – przyznaje Edyta Potera. Dodaje, że w ramach rozwoju sprzedaży w modelu omnichannel, sieć oferuje w naszym kraju darmową usługę click and collect. Oznacza to, że klient może kupić wybrany asortyment w sklepie internetowym, a następnie osobiście odebrać go w wybranym przez siebie salonie stacjonarnym.

Globalnie pierwszy sklep Tchibo został otwarty w Hamburgu w 1955 roku. Obecnie marka posiada już ponad 1000 sklepów na całym świecie. Ponadto w 9 krajach Europy, w tym w Polsce, oferuje także sprzedaż w sklepach internetowych. Łącznie posiada ok. 4 mln aktywnych klientów online na Starym Kontynencie.