Dekada przygotowuje się do kolejnej rozbudowy centrum handlowego w Grójcu

Dekada Grójec nie przestaje się rozwijać. Inwestor – spółka Dekada SA – przygotowuje się do kolejnej rozbudowy centrum handlowego w Grójcu. Będzie to już trzeci etap projektu, który od 8 lat jest jednym z najlepiej funkcjonujących obiektów w portfolio spółki.

Z początkowych 5 tys. mkw. powierzchni najmu, w wyniku prowadzonych do tej pory działań inwestora przestrzeń handlowa została powiększona do ok. 9 tys. mkw. Najnowszy etap rozbudowy centrum obejmuje realizację dodatkowych blisko 5 tys. mkw. powierzchni GLA.

– Tak jak zapowiadaliśmy w ubiegłym roku, obecnie koncentrujemy się na rozwoju istniejących obiektów. Rozbudowa centrum Dekada Grójec jest jednym z naszych priorytetowych przedsięwzięć zaplanowanych na 2020 r. Przygotowania przebiegają zgodnie z planem i przystępujemy do kolejnej fazy prac, związanej z uzyskiwaniem pozwoleń administracyjnych. Naszym celem jest stworzenie nowoczesnego parku handlowego o łącznej powierzchni kilkunastu tysięcy metrów kwadratowych, przyciągającego do Grójca także tych najemców, którzy do tej pory wybierali tylko obiekty w większych miastach. Pojawią się również marki, które dotąd w ogóle nie były obecne na lokalnym rynku – mówi Aleksander Walczak, prezes Dekada SA.

Dekada Grójec – centrum wygodnych zakupów

Do czasu otwarcia centrum handlowego sieci Dekada, w Grójcu brakowało punktu z różnorodnym i łatwo dostępnym asortymentem, a mieszkańcy miasta po większe zakupy dojeżdżali do pobliskich Janek. Dziś mają do dyspozycji trzy jednopoziomowe budynki z wejściami bezpośrednio z parkingu obsługującego 180 samochodów, zlokalizowane przy ul. Armii Krajowej 50, tuż przy obwodnicy miasta i niedaleko drogi ekspresowej S7. Na terenie centrum mieści się również strefa food trucków oraz ogólnodostępny punkt odbioru przesyłek i bankomat. Format galerii został zaprojektowany w taki sposób, by organizacja ruchu zakupowego pozwalała na szybkie, wygodne i bezpieczne zakupy. Dzięki temu Dekada Grójec odnotowuje wysokie wyniki odwiedzalności i jest pozytywnie odbierana przez klientów. Dodatkową rozpoznawalność zyskała za sprawą zaangażowania w lokalne inicjatywy społeczne. Z biegiem lat grójecka galeria ugruntowała swoją pozycję na rynku i zwiększyła zasięg oddziaływania na obszar całego powiatu, co stanowi argument dla dalszej rozbudowy istniejącej infrastruktury.

Nowe branże w Dekadzie Grójec

Jak podkreśla inwestor sieci centrów Dekada, strategia inwestowania w mniejszych ośrodkach okazała się sukcesem. Jeszcze przed oddaniem obiektu w Grójcu do użytku w 2013 r., był on w całości skomercjalizowany. Dziś nadal rozwija się i tworzy miejsce dla kolejnych marek. Po ostatniej rozbudowie, w centrum Dekada Grójec znajdują się 23 lokale. Wśród nich są sklepy z segmentu modowego, beauty i elektroniki, oferujące towary dla klientów ze średnim portfelem, m.in. Jysk, Media Expert, CCC, Diverse, Martes Sport, Pepco, KiK, Rossmann i Empik oraz największy w mieście sklep sieci Biedronka.

– Stale analizujemy potrzeby lokalnych konsumentów i wiemy, w jakim kierunku powinniśmy rozwijać ofertę centrum. Wprowadzimy do Grójca nowe branże, które uzupełnią już istniejący obiekt. W planach na przyszłość jest otwarcie w galerii m.in. sieciowej restauracji z opcją Drive Thru czy marketu budowlanego, a także kolejnych sklepów marek typu convenience i fashion, które wcześniej nie interesowały się tak małymi miastami – mówi Michał Belta, dyrektor centrum handlowego Dekada Grójec.

Dekada jest aktywnym inwestorem i doświadczonym deweloperem nieruchomości komercyjnych. Od rozpoczęcia działalności w 2007 roku zbudowała rozpoznawalną ogólnopolską markę i stała się liderem budowy nowoczesnych centrów handlowych typu convenience oraz zintegrowanych centrów komunikacyjno-handlowych. W portfolio Dekady znajduje się jedenaście obiektów, które pod wspólną nazwą Dekada działają w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. Realizowane są także inwestycje w Nysie oraz we współpracy z PKP, centra handlowo-komunikacyjne w Koninie i Mińsku Mazowieckim.